ďťż

Graczem będąc…

Generalnie laniak śmigał jak szatan- nie lubię zamulającej jazdy nagazie, więc instalka była strojona z pomocą hamowni pod dynamiczną jazdę, minusem była ciut nierówna praca w zakresie 2500-3000, ale bardzo to nie przeszkadzało. Instalka ma już parę lat, zrobiłem na niej z 80tys km, ale wszystkie przeglądy na czas, świece, kable, filtry itp, nie było problemów.

Ostatnio doskwierała mi coraz bardziej nierówna praca na równych obrotach i korzystając z wolnego popołudnia zacząłem grzebać...
Wyciągnąłem świeczki, przeczyściłem, wyglądają ok, ale oczywiście można wymienić. Posprawdzałem i wyczyściłem wtyki zapłonu, krokowego, czujnika przepustnicy etc.
Wyciągnąłem krokowca- straszny syf był, w pierwszej chwili pomyślałem że stożek zaworu był zrobiony z gumy- taka była warstwa syfu...

Poskładałem to do kupy i jazda! Pierwsze wrażenie łał! Znacznie lepsza dynamika od samego dołu, duuużo mniejsze szarpanie przy zmianie biegów, odpuszczaniu i dodawaniu gazu, ogólnie silnik się "uspokoił" chyba dzięki wyczyszczeniu krokowca.

ALE...

Nagle przy głębszym gazie z wolnych obrotów strzał... i szok, bo nigdy tego nie robił, chyba że po przekroczeniu 6000obr ale na dole nigdy:(
Nawet na piątym biegu przy ekonomicznej jeździe, dodaję gazu i strzela jak z granata:(

Nie obstawiam przewodów i świec, bo wszystko śmigało jak należy, chyba że naderwałem przewód przy ściąganiu (?)

Co więc mogłem spieprzyć? Ściągałem jeszcze czujnik położenia przepustnicy, mogłem go źle zamontować?

Obstawiam jeszcze jedną rzecz. Jeżeli na poprzednim przeglądzie gazu regulacja była na zasyfionym krokowym, a teraz nagle zaczął działać jak należy, to może jechać do gazownika i ustawić wszystko na nowo? Jutro poniedziałek, więc pewnie podjadę, ale może ktoś ma jakieś pomysły/doświadczenie ze strzałami na wolnych obrotach...?


Wymień przewody i świece. Ja bym obstawiał jeszcze kończącą się cewkę zapłonu.
Wymień przewody i świece. Ja bym obstawiał jeszcze kończącą się cewkę zapłonu.

Do tego instalacja do regulacji, lewe powietrze się dostaje do kolektora ssącego albo zatyka się już katalizator...
mi nubira walila na niskich obrotach na wysokich jak chciala i kiedy jej sie podobalo filtr powietrza mi podpiekla itp. itd. wymienilem swiece ngk i przewody ngk i cisza spokuj.sprubuj to wymienic i powinienes miec spokuj polecam przewody ngk zadne ine ja zaplacilem 145 zl. za swieczki i przewody ale jaki spokuj......


100,
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •