Graczem będąc…
Witam wszystkich. Mam Nubire II rocznik 1998. Jakies 4 tygodnie temu zaczely dziac sie dziwne rzeczy, silnik przerywal, szarpal i sie dlawil. Wiec dalem auto do mechanika. I tu pojawiaja sie problemy. Otoz mieszkam w Anglii, wiec w warsztacie koles powiedzial ze to sonda lambda i trzeba ja wymienic. Zrobil jak powiedzial i nic.. Powiedzialem mu zeby wymienil filtry i swiece wiec tak zrobil i o dziwo auto zaczelo normalnie chodzic. Tyle tylko ze po jakis 4 dniach auto znowu szwankuje. Problem w tym ze przy predkosci powyzej 140 km/h auto gupi moc. Naciskam gaz a auto zwalnia, dlawi sie po czym jak zwolnie do 120 puszcze na chwile gaz i znowu wcine to jakby cos szarpalo auto zaczyna chodizc normalnie tylko ze sie zapala lampka check engine. Acha zapomnialem dodac ze auto jest 1.6 a sonda lambda od 1.5 (jesli to ma wogole jakies znaczenie). I jak jade w rasie dzieje sie tak ze 3-4 razy na 200 km. A teraz jest gorzej bo objawy zaczynaja sie pojawiac przy 120 i tak szybko nie odchodza. Blagam pomocy. Anglicy jak nie wiedza co sie dzieje wymieniaja wszystko po kolei a to kosztuje kupe kasy. Moze ktos sie z tym juz spotrkal. Pozdrawiam. Tomek :bania:
przede wszystkim powiniene¶ odczytaæ co to za b³±d wywala check engine, we¼ sobie ksi±¿eczkê serwisow± do nubiry ¶ci±gnij z neta (mo¿e tutaj w forumowych ksi±¿kach jest) i zobacz jak to zrobiæ w Lanosie zwiera siê na z³±czu diagnostycznym A i B i wtedy po przekrêceniu stacyjki podaje kod b³êdu liczba mrugniêæ przerwa liczba mrugniêæ porównujesz ten b³±d z tabel± i powiniene¶ dostaæ odpowied¼ co jest nie tak.
Ksiazke sciagnalem ale nic tan napisanenie jest jak odczytac blad bez podpiecia pod komputer... wiesz moze jak to zrobic??
Jak masz ksi±¿eczkê to ju¿ po³owa sukcesu ;-) Zobacz sobie rozdzia³ Diagnostyka systemu sterowania (jest w rozdziale Sterowanie prac± silnika i Programowanie obrotów biegu ja³owego) i tam wszystko jest napisane.
W Nexii i Lanosie 0robi siê to tak jak napisa³em a wiêc zwierasz (spinacz jest do tego najodpowiedniejszy) styki A i B:
styki:
XXXXXX
ABXXXX
mo¿na wnioskowaæ ¿e tak samo jest w Nubirze (ale najpierw do ksi±¿ki)
Sprawdzilem i komputer pokazuje blad 44 czyli sondy lambda. I teraz pytanie czy mechanik nie zresetowal komputera czy sonda jest walnieta. I czy moze ona powodowac taki spadek mocy silnika powyzej tych predkosci.
Zresetuj kompa i zobacz jeszcze raz.
Spadek mocy mo¿e byæ spowodowany przez b³êdne dzia³anie sondy Lambda i dodatkowo zwiêkszyæ siê mo¿e spalanie nawet do 15%. Jednak sonda Lambda nalezy do elementów "niezniszczalnych" ;-) wiêc proponujê skasowaæ b³±d.
Ok. Wiec blad skasowalem, na razie si enie pojawil ale moc spada caly czas a oprocz tego po przekreceniu stacyjki w tryb on i po odpaleniu silnika slychalny jest bulgoczacy dzwiek, prawdopodobnie z pompy paliwa, oraz chwilowy wzrost obrotow biegu jalowego, przez jakies 5-6 min na poczatku...
Ok. Wiec blad skasowalem, na razie si enie pojawil ale moc spada caly czas a oprocz tego po przekreceniu stacyjki w tryb on i po odpaleniu silnika slychalny jest bulgoczacy dzwiek, prawdopodobnie z pompy paliwa, oraz chwilowy wzrost obrotow biegu jalowego, przez jakies 5-6 min na poczatku...
Tez mialem podobnie - wymienilem pompe paliwa (juz druga - bo padaja w Nubach masowo) - kupilem nowa - wyglada troche inaczej jak oryginalnie pierwotna, ale teraz juz tylko takie produkuja. Wymiana samodzielna jest prosta - demontujesz tylna kanape - tam masz "wlaz" do zbiornika - jedyna trudnosc to odkrecic taka moziezna obrecz mocujaca - przy czym nie wal metalowym mlotkiem bo jak zrobisz iskre, to masz darmowa podroz Angia-Polska via niebo
Jedna sztuke wyjmiesz - przepniesz kabelki do nowej..., nowa wlozysz na miejsce starej - i po klopocie.