ďťż

Graczem będąc…

witam w ostatnim czasie wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów...wydaje się że w okolicach alternatora została wydmuchana...jest pełno oleju pasek piszczy co kilkanaście minut...alternator zaoliwiony zauważyłem jeszcze brak prawego tylnego kierunkowskazu widoczne są również dwie kontrolki (od ręcznego i od akumulatora):beczy: już nie wiem co mam zrobić...co chwilę coś się psuje dopiero wczoraj odebrałem autko z warsztatu (nie palił na gazie...teraz jest ok) dziś próbowałem odpalić...akumulator wyczerpany z góry dziękuję za odpowiedź


jezeli dostal sie olej do alternatora, na szczotki itp może nie być ladowania.
wez miernik i sprawdz na akumulatorze czy ładuje.
po uruchomieniu silnika napiecie powinno podskoczyc do okolo 14V
kontorlka od ladowania jesli faktycznie nei laduje bedzie swiecic poki nei wyczyscisz alternatora z oleju.
a od recznego.. hmmm jezeli dziala prawidlowo to moze poprostu cos przymarzło albo zmasowalo - ale raczej pierdola. no chyba ze sygnalizuje brak plytu w ukladzie hamulcowym. nic innego ta kontrolka oznaczac nie moze.
W Espero kontrolka ręcznego pokazuję jakąś usterkę, u mnie było tak że nie miałem ładowania z powodu luźnego paska to paliła się kontrolka normalnie. A wracając do twojego problemu, zrób tak jak kolega napisał powyżej włącz silnik i sprawdź miernikiem napięcie na zapalonym silniku kiedy alternator ładuje powinno pokazywać około 14,30 V. Jeżeli będzie poniżej 14 to nie ładuje go, wyciągnij alternator i rozbierz go na czynniki pierwsze i przeczyść. Pozdro
wyczyść też pasek i naciągnij alternator żeby nie piszczał


ok ok

[ Dodano: 2010-01-18, 16:21 ]
dzięki panowie mam jeszcze pytanie odnośnie uszczelki pod pokrywą zaworów....ona jest gumowa...przy montażu trzeba nałożyć silikon(odporny na wysoką tmp.) ?
witam uszczelka założona a jeśli chodzi o piszczący pasek i brak ładowania...zauważyłem brak śruby regulującej naciąg paska przy alternatorze(alternator był całkowicie poddany paskowi więc nie był napięty prawie w ogóle)wkręciłem śrubę podładowałem akumulator odpaliłem i wszystko jest ok po raz kolejny dziękuję za pomoc
Ponoć dobrze jest wymienić pasek przy alternatorze, gdy zostanie spryskany olejem. Guma nawet porządnie wyczyszczona może się zacząć rozłazić po jakimś czasie. Takiego zdania jest mój mechanik bynajmniej
Ponoć dobrze jest wymienić pasek przy alternatorze, gdy zostanie spryskany olejem. Guma nawet porządnie wyczyszczona może się zacząć rozłazić po jakimś czasie. Takiego zdania jest mój mechanik bynajmniej przecie to nie jest czysta guma tylko z domieszką jakiegoś włókna i rozciągnięcie nie jest raczej możliwe tylko skruszenie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •