Graczem będąc…

Witam, posiadam problem w zwi±zku z gubieniem oleju w silniku Daewoo Espero 1997 rok B+G, silnik pracuje w porz±dku ale problemem jest za¶winiony ¶rodek oraz dolewanie oleju, miesiêcznie oko³o 3l (Lotos Semi. 10W40) - miesiêcznie robiê ponad 1500 km , zaprezentuje fotografie :








Proszê o porady co mniej wiêcej mo¿e byæ nie tak, i ile taka naprawa mo¿e kosztowaæ.
Kó³kami oznaczone miejsca gdzie zbiera siê najwiêcej oleju
Pozdrawiam
adrian


Na moje oko uszczelka pod pokryw± zaworów i nowy korek wlewu oleju.
Kopci Ci na b³êkitno mo¿e?
Do wymiany uszczelka pokrywy zaworów i podk³adki pod ¶ruby trzymaj±ce pokrywe.
Przyk³adowe ceny czêsci:
http://www.daewoo.win.pl/...php?product=537
http://www.daewoo.win.pl/...php?product=546
Na moje oko to te pocenie to piku¶ remont silnika trzeba zrobiæ 3l na 1500 km to du¿ooooo za du¿ooooo.


To ju¿ nie jest pocenie tylko wyciek na moje oko. A 2 litry oleju to prawie ca³y jaki jest w silniku. Zostaje jakie¶ 700 ml.
ale z tego wycieku to bêdzie jakie¶ max 500 ml na te 1500km wiêcej raczej nie, widaæ, ze o silnik nikt nie dba³ zapewne te¿ wali z uszczelki pod g³owic±, dobrze by by³o zajrzeæ pod auto.

Je¶li chodzi o fotke nr 2 wygl±da mi to na przedmuchy zapewne nie trzymaja uszczelniacze na zaworach ja co¶ takiego mia³em w nubirze 1.6 uszczelniacze zrobione wytar³em to i sucho mam. Mechanik mi na to zwróci³ uwagê jak robi³ mi oglêdziny samochodziku, jak siê na wczasy wybiera³em.
Dlatego chcê siê dowiedzieæ czy UPG pad³o.
no dok³adnie trzeba to sprawdziæ niech kolega wejdzie pod auto mo¿e ma jaki¶ kana³ w domu lub u znajomego to bêdzie ³atwiej

Jaki silnik ma przebieg ? bo z wygl±du to mi na 250k wygl±da bez zagl±dania pod maskê
Cytat: no dok³adnie trzeba to sprawdziæ niech kolega wejdzie pod auto mo¿e ma jaki¶ kana³ w domu lub u znajomego to bêdzie ³atwiej

A co on zobaczy pod samochodem. Je¿eli pad³a UPG to nie musi wcale ciekn±æ po silniku.
No nie musi ale je¶li wydostajê siê olej na zewn±trz to zobaczy to lepiej z do³u ni¿ z góry. No chyba, ¿e wali od razu do gniazd i siê spala.
Szybciej bêdzie jak na rozgrzanym posadzi kogo¶ za kierownic± i ka¿e mu przegazowaæ a on spaliny poobserwuje. A walenie do gniazd nie jest niczym dziwnym. Mog³o przepaliæ uszczelkê miêdzy cylindrami.
Te¿ ale to nie wska¿e ewidentnie na uszczelkê mog± te¿ to byæ pier¶cienie, ja bym silnik sprawdzi³ kompletnie z do³u te¿ bo branie takiej ilo¶ci oleju to katastrofa w ogóle nie wiem jak mo¿na by³o tak auto sobie doprowadziæ. Przy okazji zobaczy uszczelke na misce
Tak czy inaczej na pocz±tek zlikwidowa³ bym problem z UZ i korkiem wlewu i zobaczy³ jak sytuacja siê ma.
Tak to trzeba zrobiæ na pocz±tek je¶li sytuacja siê znacznie nie poprawi to zbada³ bym pier¶cienie bo je¶li to one to nie wiem czy jest sens ratowaæ ten silnik.
Mo¿e taniej wyjdzie kupiæ nowy. Niech zrobi to co jest napisane i da znaæ.
Tak to trzeba zrobiæ na pocz±tek je¶li sytuacja siê znacznie nie poprawi to zbada³ bym pier¶cienie bo je¶li to one to nie wiem czy jest sens ratowaæ ten silnik.

Kupowaæ u¿ywany to jest sens ? Jak zrobi remont to wie co ma i starczy to na d³ugie lata. Jak kupi u¿ywke to mo¿e zamieniæ jednego trupa na innego trupa.
Tak jest sens bo mo¿na dobrze kupiæ.
Zakup u¿ywki to loteria i nigdy nie bêdzie to silnik w stanie idealnym jak po remoncie.
kolego ulanie obok korka to oznaka ze przelewasz olej pad³a ci uszczelka pokrywy zaworów zajrzyj od spodu i oceñ stan korka spustowego jesli masz ulany to oznaka ze kto¶ przy wymianie zerwa³ gwint ale to zla³ jest podejrzenie ze jak przela³e¶ silnik to uszkodzi³a¶ go sprawd¼ jak wygl±da p³yn ch³odniczy czy nie jest mêtny jak wygl±daj± ¶wiece i czy nie jest uszkodzona miska olejowa mog³e¶ zahaczyæ ni± o jaki¶ kamieñ i jak wygl±da uszczelka g³owicy jak nie bêdziesz móg³ zlokalizowaæ gdzie ucieka czeka ciê mycie silnika
jak na moje oko to uszczelka pod glowic± + pier¶cienie. Problem z uszczelka pod pokrywe zaworów i tak sie usunie po wymianie uszczelki pod g³owic± bo trzeba j± wymieniæ. Dodatkowo da³bym nowe pier¶cienie bo silnik nie wyglada na nówke. A 2 litry na miesiac to nie jest tak dlugo nie przesadzajcie Mialem kadetta ktory spala³ 3 litry w tydzien (300-400km) U¿ywki bym nie kupowa³ jak co¶ to tylko samemu to robiæ bo mechanik te¿ swoje we¼mie. Lepiej kupic nówke z przebiegiem 0km ostatnio widzialem w jakie¶ hurtowni na necie.
jak na moje oko to uszczelka pod glowic± + pier¶cienie. Problem z uszczelka pod pokrywe zaworów i tak sie usunie po wymianie uszczelki pod g³owic± bo trzeba j± wymieniæ. Dodatkowo da³bym nowe pier¶cienie bo silnik nie wyglada na nówke. A 2 litry na miesiac to nie jest tak dlugo nie przesadzajcie Mialem kadetta ktory spala³ 3 litry w tydzien (300-400km) U¿ywki bym nie kupowa³ jak co¶ to tylko samemu to robiæ bo mechanik te¿ swoje we¼mie. Lepiej kupic nówke z przebiegiem 0km ostatnio widzialem w jakie¶ hurtowni na necie. S³awek zanim zaczniesz pisaæ zerknij na datê
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •