Graczem bÄdÄ câŚ
Witam,
mam mały problem w moim espero 1,5 DOHC. Otóż jakiś czas jeździł na samym gazie, postanowiłem naprawić w nim benzynę. Wymienilem zbiornik bo wśrodku pływałą juz zupa. wymieniłem pompę paliwa, całą listwę z wtryskami i regulator paliwa.
Mały Problem jest taki ze nie pokazuje mi stanu paliwa. a duży jest taki że to wogóle nie zadziałało...
Co może być przyczyna że nie działą ? albo co należałoby jeszcze sprawdzić i ewentualnie wymienic?
[ Dodano: 2010-01-29, 21:48 ]
Włąsnie przed chwilą pojechałem tym autem po mame, znowu na gazie bo na benzynie nie pociągnął. zauwarzyłem że na starej pompie słychać było jej włąncznie się natomiast przy tej nic nie słychać... domyślam się że to coś z pompa, ale gdzie szukać problemu?
bezpiecznik od pompy, a wskaźnik to raczej wina tego ze zamontowałeś stary czujnik z pływakiem lub ktoś kto to robił nie podłączył przewodów pod bakiem są 3 masa z końcówką żeńską oraz 2 czopki zdejmij wszystko wyczyść i na koniec po zamontowaniu zabezpiecz towotem z tymi czujnikami tak już jest
Dzisiaj po pracy to zrobie i napisze czy się udało
Dzięki
[ Dodano: 2010-01-30, 15:55 ]
byłem przy samochodzie i pompa działa... jest taka cichutka że dopiero trzymając uchy przy niej słychać że działa... no i teraz nie wiem co może być...
wtryskiwacze nowe, pompa działa, filtr nowy...
Czy może istnieć taka możliwość że przewody paliwa są zapchane?
Wg mnie tak. Jeśli piszesz że długo jeździłeś TYLKO na Lpg i miałeś "zupę" w zbiorniku, to ta zupa była i jest w przewodach. Mimo że auto jeździ na Lpg to pompa i tak pompuje pal;iwo z baku tylko nie zużyte wraca z powrotem.
okrec przewod na listwie wtryskowej (najlepiej zasilanie) i krec rozruchem, jesli paliwo bedziesz szlo to jest dobrze. jesli nie to moze byc filtr/przewod zapchany. Kolejna sprawa jest ze musisz odczytac japierw bledy komputera. Jesli masz uszkodzone/popsute IMO to na gazie pojedzie i odpalisz ale na benzynie juz nie.
Sprawdzałem i przewody są dobre, dzisiaj pojadę na diagnostykę komputerową.
Jeszcze słyszałem że należy sprawdzić świecę, ponieważ gaz ma inną temperaturę zapłonu niż benzyna i na gazie może odpalać a na benzynie już nie ...
Dzisiaj idzie do mechanika, na kogoś zrzucę ten problem
to nie przewody maja byc dobre a sprawdz czy na listwie wtryskowej masz cisnienie benzyny. Nie jedz na diagnostyke komputerowa. W espero robisz to sam w 5 minut i bez komputera. Jesli nie chce odpaic na PB to napewno wina ukladu paliwowego. Gaz ma wyzsza temperature zaplonu wiec jak beda swiece padac to na gazie napewno nie pojedziesz. Odkrec filtr paliwa i zobacz czy tam masz paliwo, jak jest (za filtrem) to idz dalej i odkrec przewod na listwie wtryskowej, (pod gumowym przewodem idacym od puszki f. powietrza, tam znajdzie listwe) Nie rob tego jednak na cieplym silniku a jak odkrecisz to nie kieruj w strone altka. wez butelke i wsadz do niej wezyk i przekrec kluczykiem. jak w butelce bedzie paliwo (tylko nie jedna kropla)tz ze uklad masz drozny a pompa dobra.
Wszystko jest drożne, sprawdziłem to od razu przy listwie. Dzisiaj byłem u dwóch mechaników i gazownika (do którego z reszta zawsze jeździłem z jakim kolwiek problemem) i wszyscy mówią że teraz musi iść na komputer bo skoro paliwo dochodzi i prąd na listwie jest (mechanik sprawdzał) to mogły jakieś błędy na komputerze wyskoczyć. Rano na 7.00 jestem umówiony w ASO. Zobaczymy co mi tam powiedzą
[ Dodano: 2010-02-04, 09:52 ]
7:00 zameldowałem się w ASO Deawoo ponieważ tylko tam mieli cudo do odczytania błędów. Dowiedziałem się że to wina nie oryginalnego kluczyka. (Gdy samochód jeździł na gaz była wymieniona stacyjka) na gaz odpala, natomiast gdy przełączam na benzynę immobilizer automatycznie odcina prąd na wtryskiwaczach.
I tu jest pies pogrzebany ponieważ nikt nie chce podjąć się zrobienia przejścia na IMO, a kodowanie nowego (nawet urzywanego) wyniesie więcej niż wartość samochodu.
Dobra dorobiłem kluczyk u ślusarza, zakodował go od razu i wszystko gra kosztowało to tylko 80 zł ;D