Graczem bÄdÄ câŚ
Witam posiadam Espero r.96 1,5 16v na benzynie, dwa tygodnie temu cos złego się zaczęło dziać z autem mianowicie: kiedy wciskam gaz na wyższe obroty auto się dusi, często gaśnie. Zapytałem się znajomego mechanika co to może być powiedział że możliwe że kataliztor, niestety odkręciłem kata i dalej to samo, ale zauważyłem też że rury w uk. wydchowym do kataliztora są ciepłe gorące po jeździe lup odpaleniu dalej w strone rury wydechowej już zimne. Filtr paliwa sprawdzałem jest OK. Godne uwagi też jest tez to że kiedy rozkręciłem filtr powietrza i go zatkałem wszystko było ok, na wysokich obr super chodził. Czyli co dotaje gdzieś za dużo powietrza? Jeżeli tak to gdzie według was. Generalnie bardzo proszę o pomoc!! Z góry dziękuje
wyczyść przepustnice i wszystkie jej elementy
Witam ponownie sprawdziłem kody usterek i wyszedł mi numer 23 czujnik temperatury powietrza lub jego obwód. Czyli według was powininem pojechać espero do mechanika i kupić nowy czy może da się rade to samemu zrobić jeżeli tak to prosiłbym o napisanie jak bo jestem kompletnie zielony w tym temacie.. z góry dzięki
najpierw sprawdz czy jest on podłączony do obudowy filtra i oczywiście czy kabelki są w porządku
słuchaj ja mam urwany kabelek od tego czujnika i tylko i wyłącznie świeci się chek 0 objawów ten czujnik nie jest powodem twoich problemów
czyli co jest ta przepustnica według ciebie??
lub wtryskiwacze próbuj
A mógłby mnie ktoś pokierować jak dobrze i bezpiecznie wyczyśiić przepustnicę bo nigdy tego nie robiłem... byłbyl bardzo wdzięczny
kup sobie butelkę benzyny ekstrakcyjnej i wyczyść nie można tam niczego zepsuć
Wyczyściłem przepustnicę i dalej nic. Dodatkowo teraz na jałowym obroty skaczą same od siebie silnik cały się trzęsie. WTF?? :/ Co do powietrza to spradziłem odmy i są dwie dziury szczerze mówiąc nie wiem skąd ale ok zatkałem dalej to samo:( Prosze o pomoc
a wtryskiwacz sprawdziłeś?
Szef, a jak się ma ECM? są jakieś błędy?
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=4641
wtryskiwacza nie sprawdzałem...co mam z nim zrobić wyczyścić?? Co do ECM to spradzałem wyszło 23 czujnik temepratury powietrza ale jakiś kolega na tym forum powiedział że on też ma coś z nim nie tak i to napewno nie to.. Proszę o pomoc z góry dziękuje
Szef, u kolegi to nie było kłopotem, a u Ciebie może się okazać że to właśnie to, dlatego warto sprawdzić..
A wtryskiwacz wyczyść..
Poszukaj sobie na forum, o tym już wiele razy było pisane, ostatnio Lukas330 poruszał ten temat..
Szef, czujnik temepratury powietrza (MAT) kosztuje pare groszy a mozesz miec po problemie.
aseramati, popieram
czy ta obudow silnika ma jakies specjalne zabiezpieczenia?? bo odkrecilem wszystkie sruby i dalej nawet nie drgnie...?? ;p
jaka ?
nowe cudo teraz zapalić nawet nie może przekręcem kluczyk i wogóle nie kręci myślałem że to akumulator więc trochę podładowałem i dalej nic....jakies pomysły?
rozrusznik stoi? No to na pierwszy ogień kable i przwody, sprawdź styki . Jak silnik trzęsie to nie pali na jakiś cylinder - najprawdopodobniej.
(nie wie ktoś co ma cykanie w silniku po wyjęciu rozładowanego akumulatora? proszę o podpowiedź w kilku tematach poniżej )
tak całkowicie nie stoi słychać że kręci ale strasznie słabiutko jakby nie mógl...przewody wymieniałem w lutym nie powinno to być to
Wyłącz zbędne odbiorniki prądu, wrzuć luz wciśnij sprzęgło i go odpal jak nie to Doładuj całonocnie akumulator. Mój własnie się ładuje
Zostawiłem go na całą noc zobaczymy co będzie. Ale to chyba nie wina akumulatora wcześniej podładowałem go 3 godz powinien chyba przynajmniej przy podłączonym prostowniku odpalić prawda?
prostownik to nie akumulator naładuj i daj jutro znać. Może aku. mocno sfatygowany i trzeba wymienić .
Ja miałem tak dzisiaj z mojej Nexii. 1.5 16v dohc. Umyłem silnik w celu sprawdzenia skąd mi wycieka olej. Przejechałem cały silnik Karcherem(tak się to pisze??) i pare kilometrów później silnik nie miał w ogóle mocy i strasznie głośno chodził w okolicy początkowego wydechy. Okazało się, że aparat zapłonowy dostał wilgoci i nierówno dawał iskry. Silnik chodził strasznie mocy nie miał praktycznie wogóle. Z górki szedł max 70 km/h. Wysuszył mi się aparat i chodzi OK. Więc reasumując ja sugeruje sprawdzenie aparatu zapłonowego. Może Twoja ustrka jest z tym związana?
Karcherem(tak się to pisze??) jak nie jesteś pewien to pisz "myjką ciśnieniową"
@ staszq1
Twój Post wniósł niezmiernie dużo do tematu. Na prawdę.
Krille, A Ty przeczytaj w ogóle Jego posty.... To jakiś fantasta jest
A jeśli chodzi o mycie silnika, to też tak miałam w Seacie... Myje się zawsze na ciepłym i włączonym silniku, bo mogą być problemy z odpaleniem w ogóle....
no i ładowałem całą noc i nic nie kręci dalej:/
masa od rozrusznika zaśniedziała ??
Jeżeli słychać sam silnik rozrusznika może poszedł Tobie bendiks.
nowe cudo teraz zapalić nawet nie może przekręcem kluczyk i wogóle nie kręci myślałem że to akumulator więc trochę podładowałem i dalej nic....jakies pomysły?
Szefie a może żeś coć rozłączył jak żeś tam coś robił z tą przepustnicą itp.
No bo wcześniej wsio było OK.
Raczej nie po podlaczeniu przepustnicy zapalil z 5 razy pozniej przez przypadek odpialem ten kabel co od filtra powietrza odchodzi chyba czujnik temp powietrza wlaczylem i pozniej juz nic.. nie wiem moze restart ECM zrobić jak myślicie
[ Dodano: 2009-06-15, 18:57 ]
Mam pytanie odkręcać całą listwę czy sprawdzać po jednym wtrysku? I jak się tam do niej wogóle dostać bo tak tam mało miejsca jest że.. A co do nie odpalania to zauważyłem że kiedy przekecam kluczyk to obrotomierz idzie w górę jak przy normalnym zapalaniu tylko nic nie kręci...Pomóżcie bo już nie mam siły niedługo to auto chyba na złom oddam:/;P
wyjmij wtryski tak o po prostu, i zakręć rozrusznikiem. który notabene nie działa, ale może impuls na wtryski będzie i ślad na silniku benzyna zostawi
wyjąłem i nic. nie wie ktoś jak wymąc cala listwe. Probowalem z godzine i nic nie da rayd:/