Graczem będąc…
Mam problem dotyczacy ogrzewania w espero,otóz dziala nawiew,ale pompuje tylko zimne powietrze nawet jak mam ustawienie na czerwone(cieple)
Zostal wymieniony termostat i nic ,przy chlodnicy wstawilem sobie kawalek tekturki z mysla o ewentualnym cieple w srodku no nie ma zadnych efektów dalej zimno,moze wina lezy w nagrzewnicy?czy Ktos moze mi pradzic?
To mo¿e byæ przytkana nagrzewnica lub niski poziom p³ynu. Sprawd¼ czy gdzie¶ nie ma wycieku. Ja sprawdza³em i wydawa³o mi siê ¿e poziom p³ynu mam ca³y czas ok ale to by³o tylko z³udzenie
Je¶li ma swoje latka - pewnie trzeba czy¶ciæ nagrzewnicê
sprawdz czy rzeczywiscie otwiera sie na cieple,moze pekla linka sterujaca.
mia³em to samo - zawsze dmucha³o zimnym powietrzem; pojechalem do serwisu ¿eby to dokladniej zdiagnozowali - sprawdzili mi plyn, stan calego ukladu, termostat - wszystko bylo ok. Tylko nagrzewnica zawalona jakims mu³em. W dodatku, gdy przez nagrzewnicê przep³yw by³ utrudniony, wiekszosc plynu szla przez reduktor od gazu i wnetrze auta prawie wcale nie bylo ogrzewane... P³ukanie ca³ego ukladu i nagrzewnicy pomoglo - teraz jest goraco jak w piekle
to ja sie pod³aæze:) mam identyczne objawy. próbowa³em w sobote zabraæ sie za przepchanie nagrzewnicy w espero 1.5 16V. ale za cholere nie wiem które to s± przewody którê wchodza w ta sciane grodziow±?!. Mówicie ze to jedyne dwa które wchodz± w ta scianke do ¶rodka samochodu. ale u mnie jest duzo takich przewodów-rurek które tam wchodzi, mo¿e dlatego ze mam klime u siebie. mo¿ecie mi dokl³adniej powiedzieæ-wyt³umaczyæ które to przewody, gdzie sa dok³adnie ew. jakies zdjecie z góry dzieki.
odkrêæ korek od zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy jest obieg p³ynu odpal auto i obserwuj czy po kilku min p³yn jest wpuszczany przez wê¿yk do zbiorniczka z powrotem pod ci¶nieniem
jest bo juz tak sprawdza³em. teraz chce przeczyscic nagrzewnice tylko bez jej wyjmowania. a nie wiem które to przewody od silnika wchodza do nagrzewnicy. prosze o pomoc bo znowu mrozy ida...:(
od nagrzewnicy masz dwa gumowe przewody,jak masz gaz to przewody ktore ida do reduktora sa poloczone z tymi od nagrzewnicy trojnikami,powinny byc tak posrodku
oki dzieki jutro sprawdze. a nie wiesz czy widac je z góry czy trzeba do kana³u wchodzic ?
[ Dodano: 2009-01-14, 23:46 ]
a i jeszcze jedno pytanie. rozumiem ze jak silnik jest zimny i chodzi na ma³ym obiegu to do zbiorniczka wraca p³yn tylko z jednego wezyka a jak sie otwiera duzy to leci i z jednego i drugiego tak?
POMÓ¯CIE!!!!!! Wczoraj pluka³em nagrzewnice bo mi nie grza³o w ¶rodku(bez wyjmowania z samochodu:) od³aæzy³em przewody zeby woda nie dosta³a sie do silnika i p³uka³em tylko nagrzewnice. podpia³em szlauf przep³uka³em w te i nazat, wylecia³o troche syfu itp potem woda z octem pozniej znow p³ukanie( zaznaczam ze robi³em to z kana³u bo w moim espero tylko tak da³o sie podej¶æ.) woda ze szlaufu troche sie la³a od spodu ale bardziej po skrzyni pó³osiach itp.nic od góry. ale do sedna... poskrec³em wszystko do kupy uzupe³ni³em p³yn ch³odz±cy, wsiadam zeby odpaliæ a on nic....krêci ale wogóle nie odpala. sta³ wczoraj i dzis caly dzien w cieple i niedawno sprawdza³em i tez nici. wszystko sprawdzi³em czy cos sie nie odpie³o jakies przewody i z tego co widzia³em to wszystko jest ok. co to moze byc?
zacznij od podstaw spawdz czy pompa chodzi i jest iskra. Dioda od imo gasnie?
Panowie juz po sprawie. Zaciagnalem go dzisiaj do mechanika podlaczyl pod komputer i okaza³o sie ze jakas spinke musialem od³aczyæ jak grzeba³em ale za cholere nie wiem jaka bo s³abo mi t³umaczy³. Sam znalezc nie móg³ o co chodzi tylko dopiero jak pod komputer pod³aczy³. w kazdym badz razie teraz juz jest wszystko ok i co najwazniejsze esperak grzeje jak w saunie, p³ukanie pomog³o:) pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc.
witam mam espero 1.5 glx. mam pytanko odno¶nie tego jak wyj±æ panel ogrzewania zeby zmienic zarówki bo kawalek wychodzi a pozniej cos sie blokuje po stronie regulacji ciepla. to sie na sile wyci±ga czy jak pozdro
Pawe³ Pud³o )) No to bratku musisz siê roz³o¿yæ w nogach pasa¿era. tam jest do zdjêcia obudowa a raczej os³ona. Masz tam dwie ¶rubki krzy¿akowe i jeden zatrzask plastikowy. Jak porozbierasz masz dostêp do linki ciêgna nawiewu zimno ciep³o. Tam zdejmiesz sobie zawleczkê i krzy¿aczkiem odkrêcisz mocowanie pancernikolinki. Konsola wylezie bez problemu a masz tam kostkê sterownika dmuchawy i nazwijmy to gumowy dekielek z przewodami ci¶nieniowymi. Potrzebne bêd± dwie ¿aróweczki w3w i wuala.
Dziêki wielkie posz³o bez problemu pozdro