Graczem będąc…
witam, mam kolejny problem z moim espero, a mianowicie co¶ z paliwem. My¶la³em ¿e co¶ z pomp± paliwa poniewa¿ auto kulawo chodzi³o i silnik nie chcia³ wchodzic powy¿ej 4000 rpm, jakby odczucie odciecia zap³ony, kupi³em now± pompe i to samo, silnik pracuje jakby byla koñcówka paliwa ale paliwo jest, filtry te¿ wymienione.
Aha jeszcze jedo silnik normalnie odpala a podczas jazdy zachowuje siê jakby dostawa³ za ma³o benzyny
zatankuj ta wyzsza oktanowo benzynke
ale w czym to pomo¿e??
zatankuj ta wyzsza oktanowo benzynke
Przeczytaj to 2 x http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
nie wiem do czego zmierzacie, dla mnie jest ma³o prawdopodobne z ta lepsz± benzyna, przecie¿ kiedy¶ auto na 95 chodzi³o dobrze i nagle mia³o by sie staæ z³ym paliwem. Je¶li chodzi o ten link o ró¿nicy pomiedzy 95 98 to sie zgodze
Zatankuj w innym cpn .Mia³em co¶ podobnego, nie mia³ mocy ,kula³ pod górke .A mo¿e krokowiec zapchany .A mo¿e przwody WN maja przebicie
woda jest w paliwie i przymarza,zobacz jeszcze w nastêpuj±cy sposób wlej denaturat 0,5l na ca³y zbiornik paliwa powinno pomóc
Zatankuj w innym cpn .Mia³em co¶ podobnego, nie mia³ mocy ,kula³ pod górke .A mo¿e krokowiec zapchany .A mo¿e przwody WN maja przebicie
tankowa³em na paru cpn-nach i to samo krokowiec jest ok bo na gazie chodzi git, przewody maj± 2000 km, tak ¿e te¿ odpadaj±, a co my¶licie na powietrze w uk³adzie paliwowym, czy przy wymianie pompy trzeba co¶ odpowietrzaæ czy co¶?
Nie trzeba odpowietrzæ - sam sie odpowietrzy .Jak testowalem ile pojade na rezerwie - wyssa³ do dna ,wla³em 5 l i za³apa³ za drugim.Nie odpowietrza³em, a ssa³ juz powietrze.
[ Dodano: 2010-02-07, 11:41 ]
Mo¿e sprawd¿ b³êdy na kampie ?
wlej denaturat 0,5l na ca³y zbiornik paliwa powinno pomóc
zanim co¶ podpowiesz tak g³upiego to pomy¶l. I dowiedz siê najpierw ile wody jest w denaturacie.
PRZERABIAM dokladnie to samo. Juz od dwoch tygodni, Na LPG chodzi pieknie a na PB ma od czasu przeblysk i nie chodzi. Pompka piszczy. Bylem u mechanika i on obstawil ze pompka jest do wymiany (wymianiana byla na poczatku stycznia 2009, gwarancja oczywiscie skonczyla sie ze 2 tygodnie temu). Auto stalo w cieplym garazu (+30 stopni) przez 2 dni, nic nie dalo. Pompka raz dziala raz nie. Wlane duze ilosci wypalaczy itp. Wlany denatura, nic nie pomaga, tankowalem tylko Ultimate 98 na BP. I dalej nie wiem co robic dalej. Obstawiam FILTR POWIETRZA, w poniedzialek bede wymienial. Nie wiem jednak dlczego na LPG ktory jest bardziej podatny na f.p. nie ma jakiejs odczuwalnej roznicy. W poniedzialek po wymianie zobacze czy bede jakas rozwnica. Wszystkie filtry itp sa dobre. Auto na PB kiedy "pompka" wariuje jedzie i szarpie, najbardziej szarpie przy duzych obrotach co moze swiadczyc o wlasnie za malym cisnieniu paliwa (listwa wtryskowa, regulator cisnienia) bo za malej ilosci powietrza (f.p.) i silnik sie dusi.
U MNIE S¡ IDENTYCZNE OBJAWY I TO BEZ RÓ¯NICY CZY NA STAREJ POMPIE CZY NA NOWEJ, NIE WIEM CZY WYMIANA FILTRA POWIETRZA CO¦ DA PONIEWA¯ JA MAM PRAWIE NOWY FILTR
moj ma 15k km Nie jest to napewno nic zamarzniete, mozliwe ze jest to regulator cisnienia, takie cos kiedys mi sie obilo o uszy ze w naszych bolidach jest zamontowane. mechanik dwa tygodnie temu wykluczyl listwe wtryskowa. Filtr paliwa ma przejechane 25k km wiec tez nie jest wykluczone ze w nim moze byc problem. Ale cisnienie (jak juz pompa dziala) jest na listwie wtryskowej dobre, auto jak ma dobry dzien to na PB na kazdym biegu az do odciecia idzie dobrze, bez jakich kolwiek problemow. Niedawno przejechalo 15km do pracy na PB (bo wlalem jakis wypalacz czy cos takiego i chcialem tez wtryski przeczyscic) i nie bylo problemow a ostatni 1 km do pracy juz szarpal i dusil. Pompa to nie jest skomplikowany mechanizm aby miala jakiews zimne luty i czasem dzialala czasem nie. Dochodza do niej dwa kabelki i wychodzi jeden wezyk. W poniedzialek zaczne od filtra powietrza zabawa. Niestety nie chce duzo inwestowac w auto bo na 99% w kwietniu idzie na sprzedaz.
jak co¶ bêdziesz wiedzia³ to bym prosi³ o info, mo¿e u mnie jest ten sam problem
kolego Mariotruck ¿eby zapobiec kondensacji wody w zbiorniku dobrze jest
je¼dziæ z pe³nym bakiem wtedy ilo¶æ powietrza w baku jest mniejsza, i
woda siê nie bêdzie wytr±caæ. Woda sama w sobie, w niewielkich ilo¶ciach jest
przez silnik spalana bez wiêkszych problemów na bie¿±co; problem powstaje wtedy
dopiero gdy zamarznie w przewodzie paliwowym i uniemo¿liwi dop³yw paliwa. Denaturat leje siê po to, ¿eby po wymieszaniu z obecn± w baku wod±
obni¿y³ temperaturê jej zamarzania. Czyli mieszanka wody ze spirytusem w
przewodach jest nadal, jednak nie zamarznie tak szybko jak czysta woda.
denaturat miesza sie z woda dajac jednorodna ciecz. paliwo nie miesza sie z woda, uklada sie wartwami. Do diesli dolewa sie nafte. Zwykly "wypalacz do wody" dla aut zasilanych PB jest w stanie "wypalic" identyczna do swojej objetosci objetosc wody. Czyli dla wypalacza 150 ml (np STP) wypali on 150 ml wody. A zeby uzbierac w baku 150 ml wody trzeba by jezdzic na rezerwie przez pare lat. Inna sprawa jest zlej jakosci paliwo tzw chrzszczone i tu juz nie ma reguly. Jak wymienie filtr napisze czy cos pomoglo. PS Jaka zywotnosc ma filtr paliwa? Dodam tylko ze w Espero pompa ma filtr siatkowy, dosc drobny na ssaniu i dodatkowo kolejny przeplywowy pod progiem pasazera.
kolego Mariotruck ¿eby zapobiec kondensacji wody w zbiorniku dobrze jest
je¼dziæ z pe³nym bakiem wtedy ilo¶æ powietrza w baku jest mniejsza, i
woda siê nie bêdzie wytr±caæ. Woda sama w sobie, w niewielkich ilo¶ciach jest
przez silnik spalana bez wiêkszych problemów na bie¿±co; problem powstaje wtedy
dopiero gdy zamarznie w przewodzie paliwowym i uniemo¿liwi dop³yw paliwa. Denaturat leje siê po to, ¿eby po wymieszaniu z obecn± w baku wod±
obni¿y³ temperaturê jej zamarzania. Czyli mieszanka wody ze spirytusem w
przewodach jest nadal, jednak nie zamarznie tak szybko jak czysta woda.
Prawie wszystko co piszesz w tym po¶cie to prawda. Tylko nie widzê sensu wlewania do baku w którym jest woda , dodatkowej wody?. Denaturat to mieszanka wody i najgorszej jako¶ci alkoholi + ska¿acze i barwnik . Nie jeste¶ w stanie sprawdziæ co to za syf i jak wp³ynie na np: wtryski które s± smarowane benzyn±, a nie du¿o "suchszym" alkoholem. Poza tym nawet gdyby¶ wla³ do zbiornika czysty spirytus ju¿ PO zamarzniêciu wody w przewodach to po zmieszaniu z paliwem i tak by³o by go za ma³o ¿eby rozpu¶ci³ lód.
Dlatego dobre dodatki zimowe wlewa siê przy tankowaniu a nie ju¿ po zamarzniêciu paliwa. I tyczy siê to i benzyny (woda ) i diesla (parafina). Jak ju¿ zamarznie to tylko podgrzanie da radê.
lepiej nalaæ sprytu, co do odpowietrzenia espero czêsto siê zapowietrza mianowicie je¶li mia³e¶ problem z tym ze na stacji non stop odbija ci pistolet nalej STP wymieñ filtr paliwa pompka nie powinna zamarzn±æ gdy¿ jest dobrze zabezpieczona jedynie uk³ad
kolejna sprawa jest: panowie woda takze sie wypala podczas jazdy na PB. przeciez nie odpoczywa ona na hamaku w baku. jej nadmiar jest zauwazalny i zamarza. zwykla ekspoatacyjna ilosc jest niezauwazalna. Ci co nie maja LPG nie maja problemu.