ďťż

Graczem będąc…

Było ślisko dodałem za dużo gazu na LPG ja nic nie słyszałem lecz podobno coś strzeliło. Na pierwszy rzut oka silnikowi nic się nie stało lecz palić nie chce. Czego szukać i od czego zacząć. Pomocy!


Jak masz drugą generację gazu to posprawdzaj jak się ma filtr powietrza i czy jakiś wężyk nie spadł. Mogło rozsadzić puszkę od filtra podczas strzału. O ile to był strzał gazu.
może gaz przepustnice rozwalił.. zobacz świecę czy są w porządku bo jak się nie mylę był taki przypadek na forum i wtedy zerwało gwint i świecę wyrwało jeżeli wszystko bd w porządku a dalej nie bd palił to nie wykluczone ze rozrząd się obraził
Sprawdz, jak wczesniej juz ktos pisal polaczenia od filtra powietrza do przepustnicy.

PS Rozwalilo przepustnice???


Wszystkie połączenia są ok świece na swoim miejscu, co do przepustnicy to nie zaglądałem lecz podczas kręcenia rozrusznikiem wydobywa się dziwny jęk. Jakby tarcie lecz mam rozwalony bendyks i nie łapie jak powinien. Ciągałem auto na holu i po prostu nie chce zapalić na BP, silnik niby kręci się na dwójce bez jakiś dziwnych dźwięków : łomotania stukotu czy tarcia. . Nie rozbierałem nigdy osłony pasków klinowych a widoczny jest tylko pasek od alternatora. Wobec czego czy są lub winny być dwa od rozrządu i alternatora. Nie jestem jakimś guru silnikowym lecz gdyby padł rozrząd i wszystko by się pokrzywiło to po puszczeniu sprzęgła koła winny stać dęba.Tak się dzieje na jedynce lecz cóż śnieg, lód a opony zimowe i zdaje się to normalne. Mam jeszcze jedno pytanko czy silniki esperaka 16V są kolizyjne. Bo jeśli tak to czeka mnie wizyta u specjalisty a taka dłubanina raczej kosztowną jest. Może po prostu zacząć szukać motorka na szrotach lub powypadkowych.
czy silniki esperaka 16V są kolizyjne
niestety tak
Witaj kolego w klubie ja też mam problem z tym silnikiem, mam 1.5 16V i na początku wszystko fajnie było a od dwóch tygodni jest coraz gorzej, nie wiadomo dlaczego mi świece zalewa za każdym razem, kij wie o co kaman w tym silniku. Co do twojego opisu zdarzenia, według mnie strzelił gaz. też to miałem jakiś czas temu, winna była po stronię wężyka spadł po prostu. Życzę powodzenia oraz cierpliwości z tym silnikiem. Pozdro
nie wiadomo dlaczego mi świece zalewa za każdym razem
sprawdź czy jest suchy przewód podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa.
Podładowałem akumulator i władowałem gdzie trzeba. Płyny ustrojowe w normie no to kręce. Silnik jakby próbował zaskakiwać ale nie gada. Od mrozu ułamał mi się wężyk od listwy wtryskiwaczy do kolektora. Było w nim paliwko, skróciłem i podpiąłem. Efekt się nie zmienił. Silnik się kręci normalnie nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Nasuwa mi się jedno nie dochodzi paliwo lub brak iskry lecz samemu to nie mogę stwierdzić bo za zimno. Paska rozrządu nie rozerwało bo cały jest i klawiatura się kręci.
przeskoczyć mógł rozrząd, zajechałeś przepustnice od strzału mogła klapka się wygiąć, jeśli poszło w kata mogło go zapchać różnie bywa, wykręć świece i sprawdź stan przeczyść je
Stety przyjrzałem się dokładnie. Przy rozruchu wszystkie paski kręcą się jakby normalnie niemniej przy luknięciu w korek wlewu oleju wałki kręcą się skokowo. Być może na pewno bo mam uwalony bendyks w rozruszniku. Nie słychać tarcia, przeskoków i podobnych pisków. Nie mam możliwości obejrzenia stanu paska rozrządu. Na obudowie jest tylko jedna śruba którą odkręciłem i obudowę lekko można odchylić. Nie widać śladów popękania a pod samochodem brak jakichkolwiek śladów resztek z paska. Naciąg wydaje się być mocny i mniemam że rozrząd jest ok. Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie lecz gdyby rozrząd się obraził i wszystko w cholerę by się pokrzywiło to wałki by stały murem.
B O Ż E byle by to nie był rozrząd bo serwis głowicy w 16V jest tragiczny dla kieszeni.
silnik kompletny to 400 zl. Napewno nie jest winny bendiks w rozruszniku. Podczac holowania auta i prob odpalania na "pych" mogl przeskoczyc rozrzad. Zdejmij pokrywe zaworow. Moze powypalalo Ci jakies zawory. Tam popatrz na walki. Ich praca nie powinna byc skokowa. Powinny sie plynnie krecic. Kolejna rzecza jest uklad elektryczny. Jesli paliwo jest (zobacz przed listwa wtryskowa czy masz paliwo podczas krecenia) to musisz miec iskre do odpalenia. Przepatrz uklad WN.
Silnik 4 stówki i kompletny ? Chyba na szrocie lub okazyjnie po wypadku. W internecie sprzedają z trzymiesięcznym rozruchem za 1500. Wiem że te same silniki złomero pasują od hopla tylko którego?
Taaa, tylko ze na allegro ceny sa delikatnie rzecz ujmujac z d...
Taki silnik jak Twoj mozna kupic i za 200PLN, my sprzedalismy z Nexii SLedzia za 400.
Szukaj po forach, ktos kto robi swapa tanio go sprzedaje raczej zawsze
ja swoje espero mam w planie sprzedac w kweitniu i licze na 2 moze troszke mnie kzl. Za cale auto. To silnik 1500 zl nie bedzie kosztowal
No to PANOWIE podnieśliście mnie na duchu. Mechanik powiedział mi że do wymiany na inny model motorka te SWAPY są tak popularne że nie trzeba nic ciąć i spawać bo są gotowe łapy mocujące. Tylko jeśli nie wstawiać powiedzmy oryginała bo te 16V 1500 to ponoć silnik łoplowski. To Daewoo wprowadził zmiany w budowie czy w samych mocowaniach. Bo już widziałem podobne silniki np. mój ma rozdzielacz na wałku WN a sąsiad elektroniczne sterowanie a zdawało by się że toćka w toćkę jak dwie krople wody też 16V i 1500.
Mam jeszcze jedną dygresję. Jeśli się np. rozrząd przestawił a ponoć ma po wymianie przejechane 10 tyś to błędy kodów wykażą na desce że coś nie tak?
Raczej nie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •