Graczem bÄdÄ câŚ
Witam
Mam pytanie odnośnie tego silnika. Wiem, że jest to ten sam silnik co w oplu astrze z tym, że zamiast jednopunktowego wtrysku posiada wielopunktowy. Wersja w astrach jest uważana za bezkolizyjną podczas zerwania paska czy to samo dotyczy silnika 1,4 w lanosie?
Najprawdopodobniej, (bo do końca nie mam pewności,może ktoś się jeszcze wypowie) wersja 8-mio zaworowa ma układ bezkolizyjny ( bo jest tylko jeden wałek rozrządu). Gorzej jest z 16stką. Tam na pewno jest kolizja i silnik do remontu.
Ludzie paski rozrządu sie wymienia a nie jeździ do oporu - potem są takie skutki
Teoretycznie ten silnik jest bezkolizyjny
Ludzie paski rozrządu sie wymienia a nie jeździ do oporu - potem są takie skutki
Skąd wiadomości o bezkolizyjnych silnikach ? Obecnie takich nie ma i chyba nie będzie. Jest prawdą że w silnikach ośmiozaworowych z jednym wałkiem rozrządu trzeba mieć małego pecha aby pogiąć zawory, ale niestety zdarza się to często. Wszystko zależy od tego w jakim miejscu zatrzyma się wałek rozrządu.
A ja się z tym nie zgodzę. Dotychczas słyszałem mnóstwo przypadków z zerwanym paskiem w 8v i naprawa polegała na założeniu nowego i jazda. Może nie ma silników na 100% bezkolizyjnych, inaczej terminy wymiany paska to byłaby jakaś bzdura, ale w przypadku tych oplowskich 8v trzeba być strasznym pechowcem aby pogiąć popychacze itp.
Astra 1.4 8V jest kolizyjna na 100% mój znajomy się o tym boleśnie przekonał dwa razy. pierwszym razem zerwał się po 58 tyś km drugim razem po 55 tyś od remontu teraz wymienia co 40 tyś km. Remont sporo go kosztował
Współczuję, ale jest to świetny przykład na to żeby zmieniać paski w terminie.
Cytat: Ludzie paski rozrządu sie wymienia a nie jeździ do oporu - potem są takie skutki
Zgadzam się
Skąd wiadomości o bezkolizyjnych silnikach ? Obecnie takich nie ma i chyba nie będzie.
Wez pod uwage ze ten model silnika nie zmienil sie wlasciwie od 20 lat
I oczywiscie jest bezkolizyjny Chyba ze kiedys byla planowana mocno glowica
Skąd wiadomości o bezkolizyjnych silnikach ? Obecnie takich nie ma i chyba nie będzie.
Wez pod uwage ze ten model silnika nie zmienil sie wlasciwie od 20 lat
I oczywiscie jest bezkolizyjny Chyba ze kiedys byla planowana mocno glowica
Silniki Fiata 125 i Poloneza miały ok 50 lat i też były kolizyjne. Miałem okazję zrobić trochę głowic Oplowskich zarówno ósemek jak i szesnastek więc wiem że gadki o bezkolizyjności można zaliczyć do bajek. Na pewno w ósemkach zdarza się uszkodzenie o wiele rzadziej ale nie tak znowu rzadko jak wynika z obiegowych opinii.
no i trzeba pamietac ze sily powstające po kolizji zaworu z tłokiem sa odane wałkowi i... wałowi głównemu-tutaj malo kto patrzy ale warto obadac czy nie zostaly uszkodzone panewki-moze nie wyjdzie od razu,ale za pewien czas spadnie cisnienie oleju itd,zamiast normalnego przebiegu bedzie sporo skrocony,a co do lankow,mialem znajomego w du i on powiedzial mi ze du dostalo takie nieoficjalne wiadomosci od szefow aby namawiac klientow na zmiane paskow co 60 tys a nie co 90 tys ,ja w mietku wymienilem przy 70 tys i byla tragedia,no i wymiana kpl,czyli wszystko co ma styk z paskiem-łącznie z pompa,wymiana co przebieg lub 4 lata
Adam8; napisalem tak, zeby wszyscy wiedzieli ze nie jest to "nowy" silnik, tylko 20-letnia konstrukcja ktora w tym czasie az tak wiele sie nie zmienila
A co od bezkolizyjnosci; ja z kolei raz w zyciu sie spotkalem zeby 8-ka oplowska miala kolizje po zerwaniu paska