Graczem bÄdÄ câŚ
Witam. Planuje wymianę rozrządu: pasek, napinacz + pompa wody oraz oring pompy.
I tu rodzi się moje pytanie, które było pewnie wielokrotnie już poruszane, ale jakoś nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi. Mianowicie jakie części zastosować, czy zestawy proponowane np. na allegro spełniają rolę, czy lepiej szukać czegoś innego?
Np:
http://allegro.pl/item856...ia_sohc_8v.html
oprócz tego, że pasek gatesa to nic więcej nie wiem, jaka pompa i reszta a to istotne .. a gwarancję mogą sobie dawać, jak przyjdzie do załatwienia to i tak możesz sobie nadmuchać
Temat wiele razy poruszany na Forum. Szukaj rozrządów opartych na częściach (rolka napinająca i pompa wody) firm takich jak: SKF, INA, Ruville. Do tego pasek np. Gates, Contitech, Goodyear. Unikaj części nieznanych marek oraz "oridżinal mejd in Korea" bo to chińszczyzna.
Najlepiej jest kupić rozrząd w warsztacie w którym będziesz go wymieniał. W razie ew. problemów, to warsztat musi się martwić
Ok. Dzięki Panowie za oddzew.
Pietro Problem tkwi w tym, że rozrząd planuje wymienić sam (mam znajomego mechanika-półamatora od którego pożyczę tylko odpowiednie narzędzia i spróbuję sam z tym powalczyć).
Pytanie brzmi tylko jakie części wybrać, żeby się nie wpuścić w szambo.
masz 8 zaworowca więc pewnie z rozrządem dasz rade
Dlatego właśnie, że to ósemka mam nadzieję się z nim uporać
Zobaczymy, co z tego wyniknie...
Tak aby wyczerpać temat:
1. Pasek:
Większość producentów silników stosuje produkty firm gates i conti oraz dayco.
2.rolki i pompa (która jest jedną z rolek)
Większość producentów oryginałów to skf, ina-luk i ruville. Poza tym w japońcach spotkamy koyo i aisin.
Często spotyka się produkty firmy hatchinson.
To są tak zwane produkty OE.
W moim lanku pochodzącym z fso, w oryginale był pasek gates, rolka skf i pompa skf.
Reszta produktów jest niewarta uwagi bo to azjatycki syf.
Pozdrawiam
Pytanie brzmi tylko jakie części wybrać, żeby się nie wpuścić w szambo.
Dobre, markowe, porządnej jakości A co za tym idzie - na pewno nie te z Allegro. Powyżej wymieniłem producentów, podobnie jak i Woofer1400. Ja w moim Lanosie mam rozrząd kompletny INA i pasek Goodyear. Wolę te 100-150 zł więcej dopłacić niż potem płacić >2000 pln za remont silnika.