Graczem będąc…
Witam jestem nowy na tym forum i mam takie ma³e pytanko a mianowicie problem polega na tym i¿ samochodzik d³awi³ sie i brakowa³o mu mocy w serwisie powiedzieli mi ¿eby sprawdziæ katalizator a wiec wyrzuci³em katalizator i wstawi³em strumiennice by³o dobrze przez jaki¶ czas a po jakim¶ czasie przy odpalaniu na zimnym silniku strzela³ z filtra powietrza i znów brak mocy po rozgrzaniu wszystko by³o oki a wczoraj czy¶ci³em wtryski i silniczek krokowy po zakoñczeniu tej operacji chcia³em go ustawiæ na prawid³owe obroty lecz wszed³ na wysokie obroty i nie chce z nich zej¶æ i tak jako¶ dziwnie trzêsie a po d³u¿szej pracy silnika na biegu ja³owym zapala mu sie CHECK ENGINE. Bardzo prosze o jak±¶ rade od was koledzy po ju¿ nie wiem co mam z tym zrobiæ :crazyeyes: . Dzieki z góry czekam na wasze porady
mo¿e nie pod³±czy³e¶ jakiego¶ kabelka, wê¿yka?? albo spad³ podczas strza³u?
Je¿eli ci sie zapala check to sprawdz b³êdy i bêdziemy wiedzieæ co go "boli" -> http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90
witam a wiec sprawdzi³em tylko nie umiem odczytaæ kodu a wyglada on tak mrugniecie<1,2s>mrugniecie<0,4s>mrugniecie<0,4s>mrugniecie<0,4s>mrugniecie<0,4s>mrugniecie<0,4s> prosze o pomoc w odczytaniu tego kodu z góry dziekuje
Je¶li na pewno dobrze odczyta³e¶ to jest to kod 15: Czujnik temperatury cieczy ch³odz±cej (CTS) Sygna³ z czujnika temperatury p³ynu ch³odz±cego dla temperatury poni¿ej -35 stopni Celsjusza
mo¿na co¶ z tym zrobiæ??
wygl±da mi to na:
Kod: 15 - Czujnik temperatury cieczy ch³odz±cej (CTS) Sygna³ z czujnika temperatury p³ynu ch³odz±cego dla temperatury poni¿ej -35 stopni Celsjusza
i by siê zgadza³o, czujnik podajê z³a temperaturê i komputer podaje z³± dawkê paliwa i st±d problemy
[ Dodano: 2009-10-05, 13:26 ]
Musisz zmieniæ czujnik na nowy
a czy mo¿na samemu co¶ z tym zrobiæ czy musze jechaæ do vfachowców prosze o pomoc w tej sprawie
[ Dodano: 2009-10-05, 13:29 ]
a jak wyglada ten czujnik i czy kto¶ wie gdzie on sie znajduje???
[ Dodano: 2009-10-05, 13:47 ]
a czy ktos pomoze mim w rozwiazaniu jeszcze jednego kodu wyglada on tak:mrugniecie<0,4s>mrugniecie<0,4s>mrugniecie<0,4s>mrugniecie<1,2s>mrugniecie<0,4s>mrugniecie<0,4s.mrugniecie<0,4s>mrugniecie<0,4s> z gory dziekuje
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napiêcie poni¿ej 274 mV
Czujnik temperatury znajdziesz w tylnej czê¶ci silnika pod kolektorem ss±cym. Kostka na 2 piny.
Jak jeste¶ sprytny to sobie sam poradzisz.
Wygl±da tak:
http://www.allegro.pl/ite...bira_nexia.html
Tutaj masz jak odczytywaæ b³êdy Lanosie:
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90
ten b³±d to 44 czyli uboga mieszanka spowodowana z³± informacja z czujnika temperatury, jak wymienisz czujnik to samochód nabierze mocy i nie bêdzie wyskakiwa³ b³±d 44.
co trzeba z tym zrobiæ bo juz niewiem niepotrzebnie czy¶ci³em wtryski i krokowca ee prosze o pomoc
[ Dodano: 2009-10-05, 14:07 ]
wielkie dzieki ale nadal nie pojmuje jak wy czytacie te b³edy
co trzeba z tym zrobiæ bo juz niewiem niepotrzebnie czy¶ci³em wtryski i krokowca ee prosze o pomoc
musisz kupic nowy czujnik, zlaæ p³yn, wykrêciæ stary, wkrêciæ nowy, nalaæ p³yn i cieszyæ siê z jazdy
wielkie dzieki ale nadal nie pojmuje jak wy czytacie te b³edy
normalnie liczysz mrugniêcia do przerwy 1,2s i ile jest ich po przerwie. daje to jak±¶ dwucyfrowa liczbê i sprawdzasz z listy jaki to b³±d.
w tym 2 linku masz pe³ne info jak czytaæ.
Cytat: musisz kupic nowy czujnik, zlaæ p³yn, wykrêciæ stary, wkrêciæ nowy, nalaæ p³yn i cieszyæ siê z jazdy
Albo szybciej, odpi±c kostkê wykrêciæ czujnik zatkac palcem wylot p³ynu, wkrêciæ nowy czujnik. Przy takiej opcji oczywi¶ci przy zimnym silniku to robiæ.
zmiana p³ynu na nowy jak nie by³ ruszany od kilku lat nie zaszkodzi
Oczywi¶cie, ¿e nie zaszkodzi tym bardziej przed zim±, ale poruszaj±c temat wymiany czujnika nie by³o o tym mowy.
zaglada³em do silnika czujnik ma byc pod alternatorem ? nie widze czy moze mi kto¶ troszke przybli¿yc po³ozenie tego czujnika??
[ Dodano: 2009-10-05, 14:31 ]
i dzieki za pomoc w odczytywaniu tych kodów ju¿ pojo³em cala filozofie
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=9315 tak jest chyba w matizie ale mo¿e Ci pomo¿e....
a z zewn±trz:
http://i.ehow.com/images/...ike011_Full.jpg
Ja bym szuka³ w czerwonym polu. Szczerze to nie przygl±da³em siê nigdy lanosom.

kolego emaciek, wprowadzasz w b³±d to co pokaza³e¶ to jest termostat.
Czujnik jest wkrêcony w blok pod alternatorem.
Kolego ci.nek wiem jak wygl±d termostat. W C20XE w jego podstawce znajduje siê w³a¶nie czujnik temperatury na zegary i na kompa, ju¿ wy¿ej zaznacza³em mog³em siê myliæ. Napisa³em równie¿, ¿e szuka³bym w czerwonym polu, a nie ¿e to ta czê¶æ. Trzymaj±c siê skrupulatno¶ci i z ciekawo¶ci czy oby na pewno znajduje siê w bloku?. IMO Koniec OFFTopa
W silnikach 16 zaworowych czujnik jest wkrêcony z ty³u silnika przy pierwszym cylindrze. W sumie to tam s± 2 czujniki:
2Pinowy - od temperatury do kompa
1Pinowy - do wska¼nika na zegar
Skoro mówisz, ¿e w XE jest ko³o termostatu to ok, ale w lanosie jest w³a¶nie tam gdzie opisywa³em.
Dzieki z góry za porady ca³ym powodem wariacji by³a peknieta uszczelka przy kolektorze ssacym in kamputer dosta³ sza³u a wiec wyje³em i przecisci³em ten czujnik jeden i drugi obok wstawi³em nowa uszczelke ustawi³em go na prawid³owe obroty i chodzi jak nowy jeszcze raz wszystkim co pomogli WIELKIE DZIEKI pozdrawiam
ca³ym powodem wariacji by³a peknieta uszczelka
a mo¿e ¼le kontaktuj±ca wtyczka a poruszenie jej spowodowa³o lepszy kontakt
nie wa¿ne dobrze, ¿e dzia³a
Koledzy to mo¿e i mnie pomo¿ecie. U mnie wska¼nik temperatury na desce rozdzielczej szaleje. Nigdy nie przekracza po³owy, ale zmienia swoje po³o¿enie podczas jazdy bardzo czêsto miêdzy 2 a 3 kresk±. Na LPG samochód na zimnym silniku jedzie ok, a na ciep³ym ju¿ zaczyna szarpaæ, muliæ itp. Czy my¶licie, ¿e te czujniki temperatury podaj± z³± informacjê??
Check mi siê nie zapala, ale mogê spróbowaæ sczytaæ b³êdy i zobaczyæ co wyjdzie?
Tomek sczytanie b³êdów to minuta roboty i na pewno nie zaszkodzi.
Do wska¼nika jest ten czujnik na 1Pin, ale mo¿ne to byæ równie¿ wina samego wska¼nika na zegarze lub termostatu. Chyba masz II gen. LPG to do jazdy na gazie nie istotne s± wskazania czujnika, ja bym doszukiwa³ siê winy w filtrze lub parowniku.
Termostat nowy. Mam 2 generacjê LPG. Dzisiaj pojadê zmieniæ filtr, wyczy¶ciæ przepustnicê i parownik.... parownik ma nieca³e 60 tys. km przebiegu. Da siê jako¶ sprawdziæ te czujniki?
Zlej z parownika syf.
Czujniki da siê sprawdziæ, ale jest to do¶æ trudne, bo musisz siê bawiæ z ciep³a woda i termometrem i mierzyæ opór na czujniku.
No nic na razie czekam jak ojciec wróci to wezmê spinacza i pójdê sczytaæ b³êdy (nagram filmik i dam na forum). Kto wie czego siê dowiem
pójdê sczytaæ b³êdy (nagram filmik i dam na forum)
a co ty liczyæ nie umiesz?? ale jakby co to dawaj. zlej syf z parownika odkrêcaj±c po³o¿ona najni¿ej w parowniku ¶rubkê.