Graczem będąc…

Po dwoch porzadnych strzalach przy jezdzie na LPG nie da sie juz wogole jechac na LPG bo ciagle strzela a na beznynie chodzi jak traktor i przy ruszaniu z jedynki jak nabiera obroty niezle telepie silnikiem, takie wrazenie jak przy nierownomiernej pracy tlokow. Do tego ma malo mocy i nieregularnie przyspiesza, tak jak by nie dostawal regularnej iskry. Przewody i swiece sa wymienione wiec nie podejrzewam ze o to chodzi. Wczesniej zdrzalo mu sie strzelic na LPG ale teraz cos dwa razy konkretnie walnelo i koniec. Jakies pomysly?Z gory dziekuje.


A jakiego producenta masz przewody i ¶wiece? Lanosy s± bardzo wra¿liwe na jako¶æ ¶wiec i kabli zap³onowych. Poza tym sprawdza³e¶ czy w gniazdach ¶wiec nie ma oleju?
Po strza³ach sprawd¼ czy nie zsun±³ siê z który¶ wê¿yków podci¶nienia na silniku, albo czy nie uszkodzi³o filtra powietrza...
Je¶li to co my¶le a mia³em to samo te¿ je¿dz±c na LPG strzeli³ mi te¿ 2 razy i okaza³o sie ¿e to porcelankê od swiecy rozsadzi³o a ona wpad³a na t³oka i porysowa³a mi ca³e t³oki i tuleje musia³em wtedy robic ca³y remont silnika.Lepiej zeby nie by³o czegos takiego u ciebie.W trakcie w³asnie tego wystrza³u straci³ moc i chodzi³ jak traktor tak jak opisa³e¶.
a moj lani tez strzela i niewiem co robic dlaem sobie juz spokoj kwestia przyzwyczajenia a co do tych swiec ja jak wymienialem u siebie to swiece byly cale w oleju co z tym trzeba zrobic zeby tak niebylo aha i jeszce mi slabo przyspiesza jakis taki zamulony jest czy to moze zawory trzeba wyczyscic pozdro


Podstawa przy lpg to dobre kable i ¶wiece, np. kable Bosch lub NGK + ¶wiece NGK.
Jak masz ¶wiece w oleju, to tym bardziej samochód bêdzie "strzela³". Do wymiany masz na 100% uszczelkê pod pokryw± zaworów. A s³abe osi±gi mog± braæ siê m.in. z powodu niedomagaj±cego zap³onu... i tak kó³ko siê zamyka.
A jakiego producenta masz przewody i ¶wiece?
swiece nie pamietam ale nie jakies super, przewody wymienione w zeszlym tygodniu Sentech. dwoch srodkowych wogole sie nie da wyjac z silnika, z tego kanalu swiecowego, probowalem ale sie po prostu nie da, wczesniejsze wchodzily i wychodzily gladko tak jak teraz dwa pozostale
Po strza³ach sprawd¼ czy nie zsun±³ siê z który¶ wê¿yków podci¶nienia na silniku, albo czy nie uszkodzi³o filtra powietrza...
Sprawdze filtr powietrza ale wezyki podcisnienia nie mam pojecia jak sprawdzic.

[ Dodano: 2008-08-31, 23:36 ]
Moge wymienic swiece i przewody na wysokiej jakosci ale czy to rozwiaze problem traktorzastej pracy silnika, nierownych obrotow i strzalow?? W ciagu chwili auto ze "zdrowego" zmienilo sie w kopcacego klekoczacego glosnego strzelajacego grata. Co sie moglo stac w trakcie tych dwoch strzalow z kolektora, co mogo wyleciec, wybic, rozregulowac sie, peknac itp itd?? Co spowodowalo tak nagla zmiane pracy silnika??

[ Dodano: 2008-08-31, 23:39 ]
Je¶li to co my¶le a mia³em to samo te¿ je¿dz±c na LPG strzeli³ mi te¿ 2 razy i okaza³o sie ¿e to porcelankê od swiecy rozsadzi³o a ona wpad³a na t³oka i porysowa³a mi ca³e t³oki i tuleje musia³em wtedy robic ca³y remont silnika.Lepiej zeby nie by³o czegos takiego u ciebie.W trakcie w³asnie tego wystrza³u straci³ moc i chodzi³ jak traktor tak jak opisa³e¶.
Ale mogles jechac tym autem czy nie bylo to mozliwe?, bo moje jezdzi, na 3-4 biegu jak juz lapie obroty wogole nie czuc ze cos jest nie tak...
Wiesz, ¶wiece NGK v-line nr 14 (inaczej BKR6E-11) te¿ nie s± jakie¶ super... ale s± to po prostu porz±dne ¶wiece kosztuj±ce ok.8-11 z³/szt... czyli te¿ nie jaki¶ maj±tek.
Co do przewodów zap³onowych, niestety na Sentechy, Janmory, czy Packardy sporo u¿ytkowników Lanosów, mimo wszystko, narzeka... Zw³aszcza przy silnikach DOHC (SOHC jako¶ lepiej znosz± te kable). Zazwyczaj po wymianie na kable NGK lub Bosch strzelanie po prostu ustêpuje.
Co do przewodów do sprawdzenia po strzale... niedawno wrzuca³em tu na forum foto z zaznaczonymi miejscami do sprawdzenia...
teraz ju¿ nie mam si³y szukaæ... rano poszukam... teraz idê , bo jutro niestety wcze¶niej mam do roboty i 5.30 muszê wstawaæ
Niestety kolego ja juz tym autem nigdzie dalej nie zajecha³em jedynie do gara¿u na remont silnika
A wracaj±c do tematu sprawdzenia tego co mog³o rozlecieæ siê/spa¶æ po strzale...
1 - sprawdziæ czy nie "rozsadzi³o" puszki filtra powietrza i czy filtr jest ca³y.
2 - je¿eli puszka jest ok, sprawdziæ czy tzw. klapka przeciwwybuchowa dzia³a, b±d¼ z jej okolic nie zsunê³a siê jaka¶ gumka uszczelniaj±ca.
3 - na tzw. "gwizdkach" na przepustnicy zamontowane s± kapturki gumowe - upewniæ siê czy nie spad³y. Obejrzeæ te¿ czy z okolic przepustnicy nie zsun±³ siê jaki¶ przewód gumowy.
4 - sprawdziæ z prawej strony kolektora przewód podci¶nieniowy, czy dochodzi do kolektora.

Punkty zaznaczy³em na fotce poni¿ej:


Do wymiany masz na 100% uszczelkê pod pokryw± zaworów. A s³abe osi±gi mog± braæ siê m.in. z powodu niedomagaj±cego zap³onu...
Ja te¿ mia³em ten problem - praca na 3 garnki i gniazda ¶wiec pe³ne oleju. Nie wymienia³em potem ¶wiec ani uszczelki. Wyregulowa³em natomiast przerwê w ¶wiecach. Tym samym problem z jazd± na gazie zosta³ rozwi±zany. Dodatkowo pojecha³em do gazownika, który co¶ tam niby wyregulowa³. Ponad pó³ roku nie mam z jazd± na LPG jakichkolwiek problemów.
Co do uszczelki, to kilkakrotnie pope³ni³em b³±d, polegaj±cy na wymianie tej czê¶ci. Znacznie taniej i skuteczniej jest zainwestowaæ w rozpuszczalnik i silikon wysokotemperaturowy.
Panowie dzi¶ mi siê przydarzy³a nastêpuj±ca rzecz podczas jazdy lanosem co¶ strzeli³o i samochód zacz±³ nierówno chodzi i straci³ moc przyjecha³em do domu zdemontowa³em górn± pokrywê i kable od ¶wiec w dwóch gniazdach mia³em pe³no oleju ( wyci±gn±³em olej strzykawk± kupi³em now± uszczelkê pod pokrywê zaworów koszt 22 pln i samochodzik ¶miga super) wymiana uszczelki 10 minut nic trudnego potrzebny klucz 10 najlepiej oczkowy

[ Dodano: 2010-01-27, 14:09 ]
jak co polecam siê £ód¼
potrzebny klucz 10 najlepiej oczkowy
Raczej nasadowy b±d¼ rurkowy. Je¶li oczkowy, i to bez grzechotki, wymiana uszczelki na pewno siê wyd³u¿y.
s± oczkowe na grzechotke az gazem to jest ciê¿ko okre¶liæ na odleg³o¶æ pytanie czy masz anty wybuch
W moim lanosie te¿ co¶ wystrzeli³o w czasie jazdy, oczywi¶cie podejrzenie pad³o na ¶wiece i przewody wiêc je wymieni³em, problem jednak nie ust±pi³. Szuka³em wiêc dalej, pojecha³em do zaprzyja¼nionego mechanika ten sprawdzi³ kompresje i zrobi³ próbê olejow±, wyniki by³y kiepskie 11/8/5/5 Bar.
No ale to nie by³a przyczyna traktorzastej pracy silnika, wiêc sprawdzili¶my iskry na poszczególnych ¶wiecach i okaza³o siê ¿e na jednej ze ¶wiec nie ma iskry, pad³a cewka WN. Jutro j± wymieniê i mam nadziejê ¿e wszystko wróci do normy.
W moim lanosie te¿ co¶ wystrzeli³o w czasie jazdy, oczywi¶cie podejrzenie pad³o na ¶wiece i przewody wiêc je wymieni³em, problem jednak nie ust±pi³. Szuka³em wiêc dalej, pojecha³em do zaprzyja¼nionego mechanika ten sprawdzi³ kompresje i zrobi³ próbê olejow±, wyniki by³y kiepskie 11/8/5/5 Bar.
No ale to nie by³a przyczyna traktorzastej pracy silnika, wiêc sprawdzili¶my iskry na poszczególnych ¶wiecach i okaza³o siê ¿e na jednej ze ¶wiec nie ma iskry, pad³a cewka WN. Jutro j± wymieniê i mam nadziejê ¿e wszystko wróci do normy.

Ale po próbie olejowej mia³e¶ 11/8/5/5 czy ci±gle by³o takie cisnienie?
jesli po wlaniu oleju do cylindrów ci¶nienie jest takie samo lub bardzo podobne to wymieñ uszczelniacze zaworowe i najlepiej zawory czyli ca³a góra do roboty,oczywi¶cie lepiej robic g³owice niz dó³ silnika.
to by³y wyniki przed prób± olejow±, po by³o o kilka barów lepiej
Po wymianie cewki WN je¼dzi jak przedtem, teraz mam tylko ¶wiadomo¶æ nieuchronnego remontu silnika, ale bêdê siê tym martwi³ jak przyjdzie na to czas.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •