Graczem będąc…
Mam problem z lanosem 1.5 16V z 99 r auto ma oko³o 140 tys km przebiegu i zaczynaja sie problemy mianowicie przy przyspieszaniu zaczyna nim szarpac (czasem barddziej a czasem mniej) zes³ab³ sporo i silnik nie wchodzi szybko na obroty i przerywa przy dodawaniu gazu. Jest to strasznie denerwuj±ce przy je¼dzie z wieksz± ilosci± osób poprostu nie da sie p³ynnie przyspieszac. Jestem tu nowy i mam nadzieje ¿e mi pomo¿ecie.
1. Przeczytaj regulamin [TAGI]
2. Mo¿e to byæ cewka zap³onu. Mia³em podobne objawy, a¿ pewnego piêknego dnia po odpaleniu zacz±³ chodziæ jak Fiat CC . Zero mocy, telepa³o nim jak starym Ursusem. Mam nadziejê, ¿e to nie jest to. Mo¿e jeszcze olej zalewaæ Ci ¶wiece. Pu¶ci³a uszczelka pod pokryw± zaworów. Koszt naprawy to mniej ni¿ 100 z³ prawdopodobnie. A z cewk± koszt ze 3 razy wiêkszy.
uszczelka po g³owic± odpada bo oleju nie beirze wiec to nie to, mog± byc jeszcze jakies inne powody tego? które móg³ bym sprawdzic sam bez konieczno¶ci wizyty u mechanika?
Nie mówi³em o UPG (uszczelka pod g³owica) tylko o uszczelce pokrywy zaworów. Je¿eli jest uszkodzona olej zalewa ¶wiece powoduj±c podobne objawy, ale je¿eli nie bierze Ci oleju to ten powód raczej odpada.
Mo¿e to byæ jeszcze cewka zap³onu.
Ostatnio przy do¶ sporym i szybkim wcisnieciu peda³u gazu zaczyna mi cos tak jak by strzelac chyba w zbiorniku paliwa co to mo¿e byc?
Kiedy wymienia³e¶ filtr paliwa ? Mo¿e zapchany lub pompa paliwa nie daje tyle ci¶nienia ile ma. Ile paliwa w baku masz ? próbowa³e¶ wiêcej nalaæ ? Mo¿e jaki¶ syf jest w baku i z do³u poci±gn±³
Ja mialem to samo. U mnie wystarczyla wymiana przewodów zap³onowych. Jak masz jakis omomierz to sprawdz rezystancje kazdego przewodu. Ja na jednym przewodzie mialem duzo wiêksz± rezystancjê jak na pozostalych trzech wiec wymienilem kable i jest teraz dobrze
niewa¿ne ile paliwa w baku jest zawsze sie tak robi, filtr paliwa nie by³ nigdy wymieniany, wiêc chyba od tego zacznê (orjetuje sie ktos ile taki filtr kosztuje?) je¶li to nie da ¿adnych efektów sprawdze przewody.
Max 30 z³. Nie s± to wielkie pieni±dze
Cytat: zaczynaja sie problemy mianowicie przy przyspieszaniu zaczyna nim szarpac (czasem barddziej a czasem mniej) zes³ab³ sporo i silnik nie wchodzi szybko na obroty i przerywa przy dodawaniu gazu. Jest to strasznie denerwuj±ce przy je¼dzie z wieksz± ilosci± osób poprostu nie da sie p³ynnie przyspieszac.
Kolego, masz autko z przebiegiem 140tys. km w którym NIGDY nie by³ wymieniony filtr paliwa i dziwisz siê, ¿e co¶ jest nie tak ?
Kiedy wymienia³e¶ filtr powietrza, olej wraz z filtrem ?
Jak mo¿na filtra paliwa nie wymieniæ? Koszt niewielki a dla samochodu i naszych nerwów to zbawienie. Wszystkie filtry kosztuj± max 50 z³. K³opoty z wymiana mo¿esz mieæ tylko oleju bo ciê¿kie doj¶cie bez kana³u a i do odkrêcenia przydatny taki ³añcuszek. Wymiana filtru powietrza to 30s. Z paliwowym trochê wiêcej zabawy bo dostêp ciê¿ki.
Filtr Oleju w ostateczno¶ci jak nie masz ¿adnego paska itp... wbijasz ¶rubokrêt i tyle...
filtr powietrza wymienia³em, a gdzie szukac filtra paliwa i jak go wymienic??
filtr powietrza wymienia³em, a gdzie szukac filtra paliwa i jak go wymienic??
Filtr paliwa jest umieszczony za serwem pompy hamulcowej... Widaæ mniej wiêcej na foto poni¿ej...

A tutaj masz opis jak wymieniæ filtr...
wymieni³em swiece , kable i filtr paliwa i wszystko wróci³o do normy.