Graczem będąc…

Witam mam takie pytanie ( przyk³ad zdarzenia )
doje¿d¿aj±c do ¶wiate³ nie hamuj±c gwa³townie ale tocz±c sie jak ¿ó³w ok 5 km/godz na luzie bez gazu ,, obroty poma³u spadaj± liczmy od 1500 do 1000 i pozniej do narmalnej pracy 800 i tu w³asnie zaczyna sie problem o ile samochud sie toczy poma³u na luzie to obroty zaczynaja opadac praktycznie do 0 i spowrotem do ok 800 i tak systematycznie a¿ do
1. albo zatrzymania auta i narmuja sie
2. albo do wrzucenia biegu i dodania gazu
koledzy dok³adnie mi chodzi o te ze kiedy¶ mia³em tak ,,jak jecha³em po wali na luzie to obroty znajdowa³y sie ok 1000 a teraz takie jaja sie dziej± ,,

Lanos 1.6 16v z 2004


mo¿e to wina czujnika prêdkosci pojazdu?
Nie jestem pewny czy dobrze zrozumia³em problem ale pierwsze co mi siê nasuwa to faluj±ce obroty z powodu awarii silniczka krokowego, podobno czêsta przypad³o¶æ
Cytat: awarii silniczka krokowego, podobno czêsta przypad³o¶æ
Tak jest, kolega to sprawdzi w ten sposob: Odlaczyc wtyczke silniczka krokowego, przejechac sie i sprawdzic czy tez bedzie przygasal


silniczek na 100% jest ok. sprawdzany na 2 nowych dalej to samo
normalnie podczas postoju obroty raczej s± stabilne no mo¿e minimalnie widaæ ze faluj±

radzio73 ten czujnik to w którym miejscu on sie znajduje i czy to mo¿e byæ przyczyna tego falowania podczas toczenia sie auto
w nexii jest przy skrzyni biegów, wpiêta jest w niego linka prêdko¶ciomierza. pewnie w lanosie jest podobnie. kumplowi pad³ ten czujnik, tzn. przewody nie l±czyly i mial problemy z obrotami podczas toczenia sie pojazdu
tylko kurcze u mnie nie ma linki od prêdko¶ciomierza a jedynie ten czujnik psia mac ale jutro sprawdzê i dam znaæ co i jak
ale wracaj±c to jak mo¿na stwierdziæ ze ten czujnik jest z³y bo normalnie pokazuje prêdko¶æ i przebieg.

[ Dodano: 2007-12-18, 15:15 ]
ju¿ nie wiem krokowy razem z przypustnica wyczy¶ci³em, czujnik prêdko¶ci kable sprawdzone a dalej to samo
bardzo proszê o pomoc co dalej szukaæ
sprubuj zresetowac komputer od³±cz klemy na 15min. a nastêpnie pod³±cz odpal nie dodaj±c gazu rozgrzej do 85 stopni jak to nie pomorze to kurcze nie wiem ale najprawdopodobniej to krokowy
Zamiast zdejmowania klem, mo¿na ze skrzynki bezpieczników (tej obok lewej nogi kierowcy) wyj±æ bezpiecznik F5 - efekt ten sam - reset ECU.

Ps. czy to po zdjêciu klem czy po wyjêciu bezpiecznika F5, nale¿y potem zaprogramowaæ obroty biegu ja³owego.
ja ju¿ reset robi³em czy zdejmiesz klemy czy bezpiecznik trzeba programowaæ krokowego ale tylko na zimnym silniku
No, dok³adnie - tylko na zimnym
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •