Graczem będąc…
Proszê mi powiedzieæ czy nie zacznie mi wyp³ukiwaæ uszczelek w silniku po wymianie oleju z 10W40 Lotos SemiSyntetic, na MOBIL SUPER 1000 15W40. Chodzi mi konkretnie o zamianê oleju z typu SemiSyntetic, na typ mineralny bo takim jest MOBIL SUPER1000 15W40.
nic Ci niewyp³uka,stosuj ¶mia³o,efekt wyp³ukania nagarów i osadów móg³by¶ miec po przejsciu 15W/40-->10W/40,ale to niejest regu³a
A jaki jest powód ¿e przechodzisz na gorszy (mineralny) olej?
Powodem tego jest naprawa uszczelki g³owicy no i przy tym wymiana oleju jak± zrobi³ mechanik.
Moim zdaniem je¶li silnik nie ma wiêkszych ubytków oleju to przej¶cie na minera³ to b³±d.
A to ja mo¿e siê pod³±cze, bo zamierzam zmieniæ z 15w40 na 10w40. Poprzedni w³a¶ciciel la³ 10w30 ale jak by³em z pó³ roku temu na wymianie to zalali mi Castrola 15w40. Przy nastêpnej wymianie zamierzam wlaæ 10w40 i resztkê oleju 15w40 zostawiæ na ewentualne dolewki. Co o tym s±dzicie?
pinus, mo¿esz smia³o powróciæ do 10w40 ale rób dolewki tym samym olejem. Nie dolewaj 15 tki do 10 tki.
No ale ze wzglêdu na lekkie ubytki musia³em dokupiæ olej 15w40 no i jak zmieniê na 10w40 to nie bêdê co mia³ z t± pietnastk± zrobiæ. Tak sobie pomy¶la³em ¿e niewielkie dolewki do 10w40 nie zaszkodz±. Co najwy¿ej to pewnie olej lekko gê¶ciejszy siê zrobi.
Tak sobie pomy¶la³em ¿e niewielkie dolewki do 10w40 nie zaszkodz±.
Nie miesza siê ró¿nych klas oleju.
Nie miesza siê ró¿nych klas oleju. Wiem ¿e siê nie zaleca mieszania. Ale oprócz pogorszenia siê parametrów lepszego oleju mo¿e czym¶ powa¿niejszym to groziæ?
No ale ze wzglêdu na lekkie ubytki
Lekkie to znaczy jakie? ile?
Lekkie to znaczy jakie? ile? No tak z 1-1,5 litra na 10 tys.
pinus, 1l na 10ty¶ km to jest bardzo ma³o i proponujê Ci pozostaæ na pó³syntetyku.
Przeczytaj sobie jakie s± normy nawet w nowych autach: http://www.dziennik.pl/au...samochody_.html
W³a¶nie zamierzam powróciæ do pó³syntetyku 10w40. Nawet na tym mineralnym 15w40 nie zauwa¿y³em jakiego¶ magicznego uszczelnienia silnika. Tyle samo bierze co wcze¶niej.
[ Dodano: 2010-04-21, 22:37 ]
Normy zu¿ycia oleju dla wybranych aut:
- opel astra classic 1.6 16V - do 1,6 l/tys. km
- mitsubishi space star GDI - do 1,0 l/tys. km
- renault scénic 1.6 16V - do 0,5 l/tys. km
- volkswagen touran 2.0 TDI - do 1,0 l/tys. km
A¿ tak wysokie normy podaj± w tym artykule. A¿ siê wierzyæ nie chce. Pewnie producenci ustalaj± takie normy aby jak najmniej zg³oszeñ do serwisu by³o
hej panowie mam pytanie mam auto zalane olejem lotos mineralny i tak srednio co dwa miesi±æe ubywa mi tego oleju ok litry gdzie robie ok 2 moze 3 tysi km jakas rada ?od czego zacz±æ by usun±æ usterke ?
hej panowie mam pytanie mam auto zalane olejem lotos mineralny i tak srednio co dwa miesi±æe ubywa mi tego oleju ok litry gdzie robie ok 2 moze 3 tysi km jakas rada ?od czego zacz±æ by usun±æ usterke ?
silnik ju¿ robi wiêc bez remontu ma³ego czy wiêkszego siê nie obejdzie pozatym do tego silnika nie leje siê minerala, sam siê pewnie przyczyni³e¶ do jego zajechania ..
Moim zdaniem je¶li silnik nie ma wiêkszych ubytków oleju to przej¶cie na minera³ to b³±d.
zgadzam siê w pe³ni mo¿na mu tylko zaszkodziæ ..
a masz wyciek z boku silnika to te¿ jest wa¿ne
a masz wyciek z boku silnika to te¿ jest wa¿ne
a co to zmienia skoro i tak bêdzie musia³ silnik rozgrzebaæ jak by to by³a UPG to i tak na samej jej wymianie siê nie skoñczy ..
Moim zdaniem je¶li silnik nie ma wiêkszych ubytków oleju to przej¶cie na minera³ to b³±d. te¿ tak uwa¿am ale dziwi mnie to , przecie¿ pó³ syntetyk kosztuje tyle samo co minera³ (dobry)po co wiêc to robiæ
Przej¶cie na mineralny to generalnie b³±d, niezale¿nie od stopnia zu¿ycia silnika - nie wybaczy tego szczególnie hydrauliczna regulacja luzu zaworów. Dotyczy to w zasadzie wszystkich wspó³czesnych silników.
Na marginesie: producent zaleca olej 5W30, wiêc 10W40 (pó³syntetyk) to minimum, co mo¿na wlaæ. Pó³syntetyki nie s± tak strasznie drogie w porównaniu z mineralnymi, nic tu siê nie zaoszczêdzi. No i uszczelniaj±ce w³a¶ciwo¶ci mineralnych s± mocno przesadzone, to rodzaj mitu. Luzu g³ad¼ cylindra - t³oki z pier¶cionkami nie naprawi, kompresji znacznie nie zwiêkszy.
Teraz nie mogê przej¶æ na pó³syntetyk poniewa¿ parê dni temu zalano mi mineralny olej, ale to zrobiê przy najbli¿szej wymianie.