Graczem bÄdÄ câŚ
Zauważyłem tłuste rozbryzgi na nadkolu. Cała osłona przegubu bliższego koła (zewnętrznego ?) jest pokryta rzadkiim zielonkawym smarem. Osłona jest nieznacznie pęknięta w jednym miejscu.. Czy wystarczy wymiana samej osłony czy też należy spodziewać się uszkodzenia przegubu. Czy tam są jakieś uszczelniacze ? Książka Bujańskiego nic na ten temat nie mówi. Brak również szczegółowego rysunku pokazującego elementy półosi wewnątrz tej osłony. Jaki smar zastosować do uzupełnienia ubytków. Uszkodzenie to zauważyłem przypadkowo. Nie było żadnych stuków, pisków, drgań ani utrudnień w prowadzeniu samochodu. Proszę o praktyczne uwagi dotyczące tej naprawy.
Wymień osłonę przegubu bo pękła i smar wyleciał z niej
[ Dodano: 2008-05-14, 15:41 ]
Wymieniasz tylko samą osłonę i musisz wyczyścić cały przegub
[ Dodano: 2008-05-14, 15:50 ]
By ją wymienić trzeba zdjąć koło odkręcić nakrętkę przegubu, również trzeba odkręcić i wyciągnąć sworzeń wahacza ze zwrotnicy i odkręcić końcówkę drążka kierowniczego
Wyciągasz przegub ze zwrotnicy ściągasz opaski przeciągasz osłonę w stronę skrzyni. Bierzesz młotek i wybijasz przegub w stronę do siebie
Przegub wyskakuje czyścisz go i ściągasz starą osłonę wycierasz wszystko
Składasz w odwrotnej kolejności w między czasie pakujesz smar do przegubu i osłony
Dokładnie, tylko postaraj się to zrobić jak najszybciej, aby jak najmniej syfu się dostało, bo potem może być nawet przegub do wymiany.
I często do osłony przegubu dają tubkę ze smarem. Jeżeli nie dadzą, to warto w smar grafitowy się zaopatrzyć.
często do osłony przegubu dają tubkę ze smarem
zawsze gdy kupujesz zestaw