Graczem będąc…
jak w temacie
1 wchodzi - czasami musze na 2 razy bo za 1 razem nie chce wejsc ...
2 wchodzi zawsze
3 czasami z oporami i trzeba dobrze nacelowac
4 bez problemow
i wlasnie 5
wczoraj jak chcialem wbic zrobila "zgrzyt pissssk", a na sile nie chcialem wbijac
ten caly pajaczek do wymiany? dam rade to samemu wymienic czy to sklompikowane bardziej?
5 juz mi jakis czas temu nie wchodzila, po czym pojezdzilem troche bez wbijania 5 i sie samo naprawilo ;]
pozdr
sa dostepne sworznie mechanizmu zewnetrznego zmiana biegów to jest taniutkie wymien sobie to i bedzie ok chyba z emasz co¶ ze sprzêg³em to to ju¿ jest inny problem
a jak to sie wymienia
od srodka tzn z kabiny auta
czy od spodu?
to jest ten pajaczek caly?
Pod maska od gory za silnikiem, ~30 minut roboty za pierwszym razem Pó¼niej tylko wypadalo by ustawic polozenie dr±zka zmiany biegow, ja juz naumialem sie sam, ale tak to zalecam druga osobe ktora ustawi i przytrzyma a ty tylko dokrecisz srube
zbooj, mo¿esz dok³adniej napisaæ co i w jaki sposób przytrzyma?
hmm ale to jest ten caly pajaczek? czy cos innego?
czyli rozumiem ze nikt nie ogarnia tematu skrzyni biegow ?!
Generalnie to wpisz w wyszukiwarke wybierak i sie delektuj iloscia tematow, akurat jesli o to chodzi to bylo nie raz i to z obrazkami, oraz pisane co najczesciej sie wyrabia.
zbooj, ponownie po¶ba do ciebie, ¿eby¶ opisa³ jak wyregulowaæ uk³ad po wymianie.
Najprosciej zaczac wymiane od wrzucenia luzu, potem po zalozeniu nowego wybieraka jedna osoba przytrzymuje dzwignie zmiany biegow mniewiecej na srodku, a druga moze lekko naciagnac tulejke ze sruba na koncu wybieraka albo przez jej przesuwanie przod tyl badz obrot lekki lewo/prawo, chodzi o to zeby ustawic dzwignie zmiany biegow w jak najlepszym neutralnym polozeniu, jak wydaje sie ok to dokrecasz srube, byle nie do konca, sprawdzasz sobie czy idzie wbic biegi normalnie i czy drazek nie jest dziwnie przekrzywiony w lewo/prawo/tyl/przod jak wszystko jest ok to dokrecasz dobrze srube i powinno byc git. Ja jak sie bawilem to jak ustawilo sie nie tak to czuc bylo ze np wstecznego nie szlo wbic albo bardzo ciezko itp, wtedy trzeba bylo lekko przekrecic tulejke lewo/prawo i dokrecic. To chyba tak na chlopski rozum by bylo
Sruba o ktorej mowa znajduje sie tam gdzie zaznaczylem strzalka [no z centymetr dalej niz to widac na zdjeciu] a i polecam sie zaopatrzyc w dluga przedluzke do klucza, naprawde wygodniej
