ďťż

Graczem będąc…

Witam wszytskich,

Jakis czas temu stalem sie posiadaczem lanosa - malo jezdzony , 2002r 1,4 przebieg 50 tkm z instalacją gazową. Przejechalem nim dopiero ok 1000km, wczesniej przez 3 lata samochod stal w garazu praktycznie nie używany.

Do tej pory jedyne co zrobilem to:
- wymienilem olej (niby byl wymieniany przy 45kkm, ale to bylo 3 lata temu), filtry olej/powietrze
- zostala sprawdzona i wyregulowana instalacja gazowa
- wymienione świece/kable WN

Planuję wymiane sprężyn tylnych (obie są pęknięte) i amortyzatorów, tył strasznie nisko siedzi a jak wsadzę do bagażnika kilka toreb to siada jeszcze niżej. Czy takie spręzyny dadzą radę czy lepiej dołożyć i włożyć takie . Co do amortyzatorów to myslałem o KYB olejowe, czy moze z tymi spręzynami lepsze będą gazówki (jezdze raczej spokojnie, ale nie chce aby samochod kolysal sie tak jak teraz)?

Na co jeszce nalezy zwrócić uwagę lub ewentulanie wymienić?

z gory dziękuje za wszystkie sugestie i rady,
pzdr
nowy tutaj Artur


Do gazu są produkowane sprężyny wzmacniane,natomiast amorki najlepsze są gazowo-olejowe,są różnych producentów,na samych gazowych możesz mieć za twardo,no i jeszcze pierścienie pod sprężyny też wymień
płyn hamulcowy, płyn w układzie chłodzenia-do wymiany (dla świętego spokoju)
akumulator do sprawdzenia- poziom elektrolitu
wymienił bym pióra wycieraczek bo już swoje lata mają
Nie widze różnicy w tych sprężynach niby, i te i te mają 24 cm a te drugie mają niby więcej zwoi ale tego nie moge się doliczyć. Po za tym te drugie są droższe więc proponuje te pierwsze. Proponuje jeszcze sprawdzić układ chłodzenia a konkretnie płyn wymienić. No i pada pytanko czy Lano jeździ na benzynie czy nie. Bo jeżeli mówisz że 3 lata stał w garażu praktycznie nie jeżdżony to w baku jeżeli było paliwo to może być nie miło, tzn. po dłuższym czasie w benzynie wytrąca się osad, który może zapchać filtr paliwa no i uszkodzić pompę. No i z mojej strony to tyle może forumowicze dodadzą coś jeszcze :]
Pozdrawiam i Witam w szeregach


Jeśli chodzi o sprężyny, to ja założyłem w miejsce oryginalnych (jak miałem oczywiście wcześniej Lanka) od Astry Kombi. Te seryjne pękały na tych cienkich uzwojeniach. Samochód wcale nie poszedł do góry, a prowadził się całkiem przyzwoicie. Bak z paliwem też bym przejrzał. Jak mi padła pompa, miałem szlam w baku. Cała obudowa pompy była w tym syfie. Zlałem paliwo, wyczyściłem bak i wtedy było oki. Jak zauważyli moi koledzy wyżej, trzeba wymienić płyny dla świętego spokoju. I pasek rozrządu też bym wymienił. Nie warto ryzykować. Guma się starzeje. Ja w swoim Lanku wymieniłem po 68 tkm i miał on już 7 lat. W Nubie wymieniłem po 52tkm i tez 7 latach użytkowania. Z tym, że wtedy w Lanim podarowałem sobie rolkę i pompę. Ale to indywidualna sprawa. Drugi raz wymieniłem pasek w Lanku po 98tkm już z pompą i rolką. I sprzedałem z przebiegiem 107tkm .Pozdrawiam i życzę miłej eksploatacji
Jeśli stał 3 lata - trzeba obejrzeć buty, dla własnego bezpieczeństwa
paseczek rozrządu bo jak to strzeli to wydatek będzie kąsał po portwelu i pompę wodną bo to przyokazji a one lubią się psuć prawie po wymianie paska. taka zemsta złośliwość rzeczy martwych
amorki polecam zdecydowanie gazówki. Mogą być KYB lub Bilstein.
Ja wymieniłbym cały kompletny rozrząd.
Sprawdź jak kondycja przewodów hamulcowych.
Podsumowując:

- kompletny rozrząd
- amortyzatory olejowo-gazowe
- twarde sprężyny na tył
- opony jak auto stało długi czas
- płyn w chłodnicy, płyn hamulcowy

No i pokaż tego Lanoska w Nasze Daewoo
thx za info,

Z tego co sie orientuje plyn chlodniczy i tak trzeba wymienić przy okazji wymiany rozrządu.

No i pokaż tego Lanoska w Nasze Daewoo

Brak warunków/sprzętu, aby zrobić zdjecia.
Seria, totalny golas, fajny kolor khaki-beige 62U i welurowa tapicerka.

pzdr
Art.
amorki to jednak gazowe bym wkladal, moze sa ciut twardsze ale lepiej wybieraja. poza tym IMO na olejowych i gazowo-olejowych auto plywa.

a tak to wszystko, co zostalo wspomniane
popytam sie Was jeszcze w temacie rozrządu.

W mojej miejscowości pytalem sie w kilku punktach i koszt rozrzadu to ok 200-250+ wymiana. Na allegro znalazlem komplety po max 100. wiec pytanie jest takie czy warto placic wiecej czy z allegro starczy?
Czy macie moze jakiegos zaufanego sprzedajacego?
np taki bedzie ok?

pzdr
Art.
Generalnie jeśli chodzi o rozrząd to nie radzę oszczędzać. Ja za samą pompę wody dałem chyba więcej. Pasek to groszowa sprawa, jakieś 20-30zł ale rolki są ważne.
Ja kupowałem w sklepie, nie mam pojęcia jakiej jakści są rozrządy z allegro.
addevil, Niewiem,czy to cena z częściami plus robocizna to owszem,ale za taką kaske to niech szukają sobie frajerów gdzie indziej,kup te co na allegro,tylko poproś peragon wrazie jakiejś reklamacji,ja żadko kupuje na allegro bo w Łodzi jest duzy wybór częsci,pozdr.
Na allegro znalazlem komplety po max 100.

Szczerze powiem, że bałbym się montować do mojego samochodu takie komplety po max 100 zł... sama pompa wody dobrej firmy tyle mniej więcej kosztuje...

tylko poproś peragon wrazie jakiejś reklamacji,

I co niby da Tobie ten paragon? Jak strzeli rozrząd, to sprzedający zwali winę na zły montaż w warsztacie... a warsztat zwali winę na wadliwy towar... i pójdziesz wtedy do sądu ścigać się o kasę za naprawę silnika???
Tak jak pisałem wyżej nie kupuje na allegro częśći,natomiast sprzedawca podaje tutaj jakiej produkcji są częsci i nr.katalogowy,być może trzeba jeszcze to sprawdzić przed zakupem.Owszem pojedyńcze częśći kupione np.www.potak.pl wychodzą drożej,być może są rózne nunery katalogowe tych częsci, też produkcji DAEWOO,i wcale nie muszą być gorsze,ale to wybór należy do własciciela.Tutaj jeszcze trzeba doliczyć termostat.Podsumowując to drozsze części to koszt pompa 70zeta, napinacz 85zeta,pasek 40zeta,termostat 30zeta.Pozdr.
Podzwonilem dzisiaj znowu po kilku zakladach i przezylem po pewnej rozmowie - wymiane rozrzadu w lanosie 8v wycenili na 350-450 złotych robocizna + części, nie wspominając o wymianie spręzyn i amortyzatorów tylnych 135 za strone (95zl za wymiane amortyzatora tyl za stronę) wychodzi 40 zlotych za wyjecie i wlozenie sprezyny

Amorki i spreżyny pewnie sam wymienie bo to kwestia odkrecenia 4 srubek, tylko niech troszke cieplej sie zrobi.

Ile taka wymiana paska rozrządu moze kosztować? (mam kilka cen zanotowanych ale nie chce teraz pisac, aby nie sugerowac).

pzdr,
Art.
we W-wiu wymiana rozrzadu waha sie od 150 do 300 pln za robocizne sama ( zaleznie od warsztatu badz ASO)
Znajomy mechanik robi to za 100 PLN, tyle że swoje części musisz mieć. 100 nie zależnie od auta
100 nie zależnie od auta

Czyli np. Nexia 8V i np. jakieś Audi 2,5 TDI w tej samej cenie???? Róznica w robocie pewnie ze 3 razy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •