Graczem będąc…
jak w temacie, czeka mnie wymiana przednich amorków, jakie polecacie z do¶wiadczenia? Chcia³bym lekko utwardziæ auto, bo lanos to troche bujaka...ale ponoæ amorki gazowe s± bezwzglêdne dla pozosta³ych elementów zawieszenia. Na marginesie, zak³ada³ kto¶ z firmy Magnum?
Jak uwa¿asz, ¿e "Lanos to bujaka", to zak³adaj amortyzatory gazowe. Nie wierz w bajki, ¿e jak za³o¿ysz gazówki, to posypie siê reszta zawieszenia. Przy sprawnym, zadbanym zawieszeniu nic z³ego nie powinno siê dziaæ. Ja za³o¿y³em gazówki Kayaba Excel-G, 3 lata temu i jestem bardzo zadowolony z tej zamiany. Jedyne co od tego momentu wymieni³em w zawieszeniu, to tuleje wahaczy i koñcówka dr±¿ka kierowniczego (przy przebiegu ok. 120 tys. km)
Sprawdzi³em Kayaby i jestem z nich zadowolony - mogê je ¶mia³o poleciæ. Amorki Magnum maj± opiniê s³abszych jako¶ciowo produktów wzglêdem Kayaby. Moim zdaniem amorki Kayaba maj± najlepszy stosunek jako¶ci do ceny.
dok³adnie zak³adaj excele, które radzi Pietro bêdzie raz a porz±dnie i nie bêdziesz sie musia³ martwiæ o zawieszenie .. jak kupisz byle co to nie wiadomo ile poje¼dzisz
dziêki za radê, byæ mo¿e to bujanie to te¿ efekt ju¿ s³abych amorków, a waszym zdaniem ewentualnie Kayaba, ale olejowe, powinny te¿ wp³yn±æ na lepsze trzymanie auta?
Nowe amortyzatory na pewno poprawi± zachowanie samochodu na drodze, nawet jak bêd± to olejowe. Ale zwyk³e "olejówki" i tak zawszê bêd± trochê mniej twarde ni¿ gazowo-olejowe. Przy czym, je¿eli tak mocno buja nadwoziem, to ja szybciej obstawi³bym tylne amorki... Do tego warto sprê¿yny na nowe wymieniæ, np. wzmacniane Jamexy, bo oryginalne springi s± do¶æ miêkkie w Lanosach.
Porównywanie twardo¶ci zawieszenia Poloneza i Nexii ma siê jak piê¶æ do nosa Ja swoim Polonezem po schodach osiedlowych miêdzy blokami je¼dzi³em Z ty³u mia³ do³o¿one po jednym piórku na stronê celem usztywnienia i podniesienia. Pod tym wzglêdem by³ nie do zdarcia... i w sumie jak mam jechaæ moim Lanosem jak±¶ dziuraw± drog±, to z ³ezk± w oku wspominam Poloneza
Ale je¿eli chodzi o skuteczno¶æ t³umienia, jedynym sensownym rozwi±zaniem jest porównywanie dwóch identycznych samochodów - Nexia z amorkami "gazowymi" vs. Nexia z olejowymi - to by mia³o sens. Ale nie Polonez vs. Nexia czy Lanos... W baga¿nik Poloneza wsadzili¶my z ojcem ponad 150-kilogramowy silnik. Ledwo siê ugi±³. W Nexiê czy Lanosa posadzisz 2 os. na tylnej kanapie i ju¿ ty³ siada dobrych kilka cm...
Poldek to dobra maszynka, z³ego s³owa nie powiem,
To ju¿ wiemy i tu siê zgadzamy
W Poldku absolutnie takie co¶ nast±piæ nie ma prawa, a mam zawieszenie ca³e orygina³, wszytko nie ruszane z ty³u.
Ja amorki w Polonezie wymienia³em po raz pierwszy przy ok. 300 tys. km przebiegu A przy 360 tys. sprzeda³em go i potem przesiad³em siê na Lanosa... w miêdzyczasie jeszcze je¿d¿±c innym.
Ale tutaj ju¿ zrobi³ siê niepotrzebny OT.
Wracaj±c do ró¿nic - amorki olejowe vs. olejowo-gazowe - ja mam o tyle lepsze porównanie, ¿e wcze¶niej mia³em w Lanosie przez 60 tys. km fabryczne amorki olejowe, które potem zmieni³em na gazowo-olejowe. Naprawdê czuæ ró¿nicê in plus. Samochód siê usztywni³ i przesta³ tak "siadaæ", na pewno zdecydowanie lepiej zachowuje siê w ³uku i nie przechyla siê tak mocno.
Od amortyzatorów gazowo-olejowych sypie sie reszta zawieszenia? Co za as Ci tak powiedzia³? Nic sie nie sypie, ¶miem twierdziæ ¿e taki amor nawet przed³u¿a ¿ywotno¶æ zawiasu ze wzglêdu na zwykle lepsze t³umienie drgañ masy nieresorowanej.
Poza tym charakterystyka amortyzatora nie zawsze jest zwi±zana z jego rodzajem, to kwestia konkretnego modelu. G³ówna przewaga gazówki to utrzymanie skuteczno¶ci która czê¶ciowo zanika w klasycznym olejowym po szybkiej, intensywnej je¼dzie po nierówno¶ciach gdzie olej sie pieni. W gazówce poduszka ze sprê¿onym azotem zapobiega temu i to podstawowa ró¿nica.
Do seryjnego zawieszenia polecam Kayaba Excel-G albo Sachs Advantage. W najtañsze wynalazki typu Magnum nie warto sie pchaæ, a je¶li ju¿ to trzymaæ paragon
Amor olejowy pada to jedziesz dalej. Amor gazowy pada to koniec jazdy
Mo¿esz rozwin±æ swoj± my¶l?
Obecnie najpopularniejsze s± amortyzatory gazowo-olejowe ze zmienn± si³± t³umienia, np. Monroe Reflex, czy Sachs Advantage. Posiadaj± one specjalny rowek bocznikowy w ¶rodkowej czê¶ci cylindra, którym olej mo¿e swobodnie przep³ywaæ podczas niewielkich ruchów t³oka. Dziêki temu amortyzator zapewnia du¿y komfort podczas spokojnej jazdy. Przy dynamicznej je¼dzie amortyzator usztywnia siê, gdy¿ t³ok wykonuje wiêksze ruchy i przestaje wspó³pracowaæ z kana³em bocznikowym. Nowe amortyzatory maj± wiêksz± szybko¶æ reakcji na drgania, m.in. dziêki olejom o mniejszej lepko¶ci, a tak¿e nowym, bardziej czu³ym konstrukcjom zaworów.
cytat ze strony http://www.motoryzacja24.pl/amortyzatory.htm
Zgadza sie, takie amortyzatory z "bajpasem" w pewnym "komfortowym" zakresie wymy¶lono ju¿ z 10 lat temu, ale nie wyja¶nia to dlaczego po zu¿yciu zaworków lub nawet uszczelnieñ nie mo¿na kontynuowaæ jazdy na amortyzatroze gazowo-olejowym, a na olejowym ju¿ tak? Zasadniczo konstrukcja jest przecie¿ ca³kiem podobna, poza wspomnian± poduszk± gazow±...
mirasek, ja mia³em na my¶li ro¿nicê miêdzy gazowym a olejowym a nie gazowo-olejowy.
mirasek, ja mia³em na my¶li ro¿nicê miêdzy gazowym a olejowym a nie gazowo-olejowy.
Maniek, czepiasz siê s³ówek Zwróæ uwagê na to, ¿e nawet jak wklepiesz w google has³o amortyzator gazowy, to w wynikach wyszukiwania pojawia siê jako pierwszy link do tej strony z której wzi±³e¶ powy¿szy tekst. Rozpisuj± siê na temat ró¿nic pomiêdzy amortyzatorami gazowo-olejowymi, a olejowymi, a w s³owach kluczowych maj± okre¶lenie "amortyzatory gazowe"
Zwróæ uwagê na to, ¿e nawet jak wklepiesz w google has³o amortyzator gazowy, to w wynikach wyszukiwania pojawia siê jako pierwszy link do tej strony z której wzi±³e¶ powy¿szy tekst.
I tak w³a¶nie zrobi³em
Czyli co reasumuj±c, z do¶wiadczenia polecacie do lanosa raczej amorki gazowe? Tak jak pisa³em chodzi mi o lekkie usztywnienie auta, ale oczywi¶cie z zachowaniem wzglêdnego komfortu. Co my¶licie o tych amortyzatorach?:
http://www.motoallegro.pl..._gw_2_lata.html
rozumiem, ¿e polecacie te? http://www.motoallegro.pl...exia_lanos.html
Amortyzatory Monroe nie ciesz± siê dobrymi opiniami. Kayaba to pewna marka.
w takim razie zainwestuje w kayabê, zamierzam poje¼dziæ autem ok 2 lat tak¿e nie ma co oszczêdzaæ, rozwa¿e jeszcze tylko czy gazowe czy olejowe (ok 30 z³ od sztuki ró¿nicy w cenie)
Jak nie szalejesz samochodem, tylko je¼dzisz raczej spokojnie, bierz olejowe
nie szaleje szczególnie, je¿d¿e raczej spokojnie, od czasu do czasu dynamicznie, ale bez przegiêæ, tak¿e mo¿e rzeczywi¶cie lepiej zachowaæ te 60 z³ w kieszeni. S³ysza³em te¿,¿e dla usztywnienia auta wiêkszy jest sens w wymianie na gazowe ewentualnie tylnich, a nie przednich amorków... W sytuacji zakupu olejowych ma sens inwestowanie w Kayabe, czy mo¿e zakupiæ oryginalne? (150 z³ dwa)
S³ysza³em te¿,¿e dla usztywnienia auta wiêkszy jest sens w wymianie na gazowe ewentualnie tylnich, a nie przednich amorków...
Dok³adnie. Te¿ tak uwa¿am.
czy mo¿e zakupiæ oryginalne? (150 z³ dwa)
Jako orygina³y sprzedawane s± amorki Delphi. Nie kupuj ich - mój ojciec takowe ostatnio zak³ada³, a samochód teraz buja siê jak ³ódka...
Delphi s± w praktycznie takiej samej cenie jak olejowe Kayaba (ok 100 z³), mówi±c o oryginalnych mia³em na my¶li co¶ takiego http://www.motoallegro.pl...os_orginal.html Skoro jednak powszechnie polecacie siê Kayabê, mysle,¿e nie bêde ¿a³owa³ Lanosowi porz±dnych czê¶ci, tym bardziej,¿e ró¿nica w cenie nie jest taka straszna, a planuje nim troche poje¼dziæ.
witam mnie te¿ czeka nied³ugo wymiana amorów , wyczyta³em ze polecacie gazówki, a teraz poleæcie jakie¶ sprê¿yny do tego, mam lanosa w sedanie i chcia³bym usztywnic i obni¿yæ.
aha i co do takiego zestawu monta¿owego jest jeszcze potrzebne, czy trzeba kupic jeszcze jakie¶ odboje gumy czy co¶ czy przy komplecie amortyzatorów jest juz wszystko ?
najlepiej amortyzatory gazowe mialem olejowe teraz jezdze na gazowych i jest o niebo lepiej
DoMeL82, - amorki gazowe i sprezynki jamex lub H&R
Ja za³o¿y³em gazówki Bilstein i sprê¿yny twardsze. Autko zrobi³o siê twardsze, ale za to s³ychaæ ka¿d± nierówno¶æ przez która przeje¿d¿am. Czy mo¿na co¶ na to poradziæ?
witam, sprê¿yny H&R do lanosa 890 z³ http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=290
jest jakies tansze wyj¶cie ?
a i jeszcze pytanie jak± charakterystyke maj± amory olejowo gazowe ?
a znalaz³em na allegro cos takiego https://ssl.allegro.pl/item804632737_sportowe_sprezyny_jamex_4_szt_lanos_opel.html
widac ze nie ma chêtnych i sz³o by to ³ykn±æ za dobr± cene co my¶licie ?
i co to za firma MTS bo widze ze za 299 z³ idzie kupic zestaw sprê¿yn http://www.rpmotorsport.p..._2891_2893.html , a za 899 zestaw amorów gazowych i sprê¿yn MTS.
i nigdzie nie potrafie znale¼æ rozpórki kielichów do lanosa, a zale¿y mi bardzo na tym, mia³em kiedys escorta cabrio xr3 i mia³em tam tak± rozpórke i wiele to pomaga³o.
ja mam wlasnie te sprezyny jamexa i jestem bardzo zadowolony nie s± tak sztywne jak H&R ale dzieki temu s± bardziej " komfortowe " w po³±czeniu z gazówkami kyb jest elegancko nie nie jest bardzo sztywno ale nie jest tez miekko
jaro, stuki z którego zawiasu dochodz±? Przód czy ty³?
Bo jak ty³ to u mnie te¿ Blisteiny stukaj± praktycznie od nowo¶ci, mo¿e z 5 tys km siê przejecha³o i juz..
I my¶le nad zmian± na co¶ innego
jaro, stuki z którego zawiasu dochodz±? Przód czy ty³?
Bo jak ty³ to u mnie te¿ Blisteiny stukaj± praktycznie od nowo¶ci, mo¿e z 5 tys km siê przejecha³o i juz..
I my¶le nad zmian± na co¶ innego
Bardziej ty³. To chyba jest ich urok, s± za twarde.
Bardziej ty³. To chyba jest ich urok, s± za twarde.
no dok³adnie "ten typ tak ma" bo jako tako w zachowaniu s± b. dobre
Napisze wiecej u mnie stukow nie slychac mimo to ze zakladalem najzwyklejsze amortyzatory olejowe u mnie amorek piszczy przez kilka sekund od ruszenia nie jestem pewien czy spowodowane jest to czyms takim jak oslona gniazdo amorka czy on sam juz tak ma i tyle jak jest zimny
Ja te¿ chce zmieniæ amortyzatory(prawdopodobnie Kayaba gazowe bo tak wszyscy chwal± ) ale szukam sprê¿yn, chodzi mi o usztywnienie ale nie o obni¿enie, ma byæ tak jak jest, jakie¶ polecacie?
Mo¿e to ja kiedys napisa³em równie¿, ¿e gazówki sa bardziej bezwzglêdne dla zawieszenia. Po wymianie amortyzatorów w³asnie na gazowe Kayaby pojawi³y siê u mnie luzy w uk³adzie kierowniczym i przednim zawieszeniu(odczu³em to jaki¶ miesi±c po wymianie, stukanie na ka¿dej nierówno¶ci). Teraz po wymianie koñcówek dr±¿ków kierowniczych, ³±czników stabilizatora, prawego sworznia wachacza wszystko jest ok. Samochód ma przebieg ok 150 ty¶ km. Pewnie nowe amortyzatory obna¿y³y szybciej usterki, które i tak by kiedy¶ wysz³y. gdybym mia³ jeszcze raz decydowaæ gazowe, czy olejowe wybra³bym gazowe, bo teraz Lani prowadzi siê pewniej nawet na ostrych zakrêtach.
witam, po tej zimie odesz³a mi ochota na obni¿anie auta. wymieni³em tylne sprêzyny na standardowe wzmocnione, jak siê ociepli zmieniam przednie i amorki kupuje.
chyba nie ma problemu ¿eby do standardowych sprê¿yn za³o¿yæ gazowe amorki KYB
chyba nie ma problemu ¿eby do standardowych sprê¿yn za³o¿yæ gazowe amorki KYB
Nie ma.
lepsze na dziurki na drogach s± chyba olejowe
Lepsze bo gazowe s± twarde.
Ale szybciej sie zu¿ywaj±
Tak tylko jak olejowy padnie to jedziemy dalej natomiast jak gazowy padnie to jest
dlatego polecam olejowe
Witam.W³a¶nie pad³ mi amorek i czeka mnie wymiana. Czy kto¶ mia³ do czynienia z amorami " Kamoka"? np. takie:http://moto.allegro.pl/item891200688_amortyzatory_przod_daewoo_lanos_nexia_opel_kadett.html
Je¿dzê raczej spokojnie i my¶lê ¿e olejówki wystarcz±.I jeszcze jedna sprawa.Czy wymieniaæ równie¿ odboje i os³ony? PZDR
Kamoka to zwyk³a taniocha.Poszukaj marki KAYABA. S± dro¿sze ale dobre jako¶ciowo.
[ Dodano: 2010-02-11, 21:30 ]
Czy wymieniaæ równie¿ odboje i os³ony?
Tak powiniene¶ wymieniæ tak¿e os³ony i odboje.
Tak dorzucê swoje 3 grosze do tematu odno¶nie poprawy prowadzenia na gazówkach w porównaniu z olejowymi.
Co do standardowych olejowych, to siê zgodzê. Ale bior±c pod uwagê taki wynalazek jak Koni w wydaniu ¿ó³tym z mo¿liwo¶ci± regulacji si³y t³umienia, to kayaba przy koni ustawionych na min. si³ê t³umienia wypada tak, jak olejowe przy kayabie.
A jak ju¿ siê skrêci koninê na max. si³ê t³umienia, to plomby z zêbów ma dziurach wypadaj±.
Mia³em okazjê poje¼dziæ na HR, bilsteinie i koni- te ostatnie to prawdziwy killer i ³amacz krêgos³upów.
Niektórzy pisz± o zabójczym wp³ywie na elementy nadwozia i zawieszenia- przy takich zabawkach na naszych drogach warto by³oby za³o¿yæ rozpory na kielichy, chocia¿ w moim youngu nie mam (ale on nie ma mc personów w zawiasach) i daje radê- przejechane na koninie ponad 200tysi (ale skrêcone na min- mi w zupe³no¶ci wystarczy, jak pisa³em jest twardziej, ni¿ na kyb xlg, bo takie przek³ada³em dotychczas na zimê ).
Z w³asnych obserwacji Lanka po wymianie delphi (w jednym pu¶ci³o uszczelnienie- a buja³o jak w starym fordzie, czy mercu) na gazowego sachsa, przedni zawias jest jakby wy¿ej Przecie¿ fedry maj± t± sam± d³ugo¶æ, tyle, ¿e z gazówek ten prêt prowadz±cy jest wypychany przez sprê¿ony gaz znajduj±cy siê wewn±trz amora.
Mia³em zmierzyæ odleg³o¶æ brzegu opony od rantu nadkola przed i po wymianie, ale skapn±³em siê po fakcie.
Wiêc je¶li kto¶ planuje tak± wymianê, poprosi³bym o zmierzenie odleg³o¶ci, aby zaspokoiæ moj± ciekawo¶æ .
te¿ zawsze my¶la³em ¿e to tylko sprê¿yny odpowiadaj± za wysoko¶æ zawieszenia lecz po wymianie amortyzatorów lanek siê nieznacznie podniós³ ale ile to nie wiem bo równie¿ zwróci³em uwagê po wymianie, na standardowych zrobi³ 80tys, by³y ³adnie uklepane wiêc wymieni³em na bilsteina b4 i je¼dzi siê super ale niestety nie mam porównania z innymi
Wymieni³em amorki na Kayaby (lani o wiele lepiej siê prowadzi) i czy w zawi±zku z tym powinienem udaæ siê do stacji na jakie¶ regulacje?(np.zbie¿no¶æ).PZDR
Wymieni³em amorki na Kayaby (lani o wiele lepiej siê prowadzi) i czy w zawi±zku z tym powinienem udaæ siê do stacji na jakie¶ regulacje?(np.zbie¿no¶æ).PZDR
Sama wymiana amorków nie powoduje takiej konieczno¶ci. Jednak raz na klika lat, zw³aszcza, je¿eli nie znasz przesz³o¶ci samochodu i nie wiesz co przy nim by³o robione, warto jechaæ i sprawdziæ zbie¿no¶æ
niestety...tez w niedalekiej przysz³o¶ci czeka mnie wymiana amorów springów przód i ty³ ... co polecanie do sedana Lanosa?
cos z tañszej pó³ki, lecz dobrej...
niestety...tez w niedalekiej przysz³o¶ci czeka mnie wymiana amorów springów przód i ty³ ... co polecanie do sedana Lanosa?
cos z tañszej pó³ki, lecz dobrej...
Jak ma byæ tanio a w miarê dobrze to springi Jamexa i amarki Kayaba olejowe.
a mniej wiecej ile $$ wyjdzie ?
a mniej wiecej ile $$ wyjdzie ?
www.allegro.pl + robota.
jesli przód zrobie to bedzie duza róznica miedzy przodem a ty³em?
[ Dodano: 2010-02-19, 22:52 ]
Co s±dzicie o amorkach Bilstein B4 ?
Bilsteiny to te¿ fajowe amorki
ale akuratnie ten model...
czy moze ine tansze...
Co s±dzicie o amorkach Bilstein B4 ?
tylnie szybko zaczynaj± pukaæ
szczerze polecam Ci kyb
je¶li chodzi to s± lepsze, np sama jako¶æ wykonania: tylko maj± os³one metalow± a nie jak w B4 plastikow±
Cytat: tylko maj± os³one metalow± a nie jak w B4 plastikow±
a to jest na + ?
chodzi mi o amorki do Lanosa i od razu springi, zeby za duzo $$ niewysz³o
[ Dodano: 2010-02-20, 21:56 ]
myslalem,zeby wstawic olejowe zwyk³e amorkina przód i jakas dobra sprêzyne...dobry pomys³ ?
[ Dodano: 2010-02-20, 22:01 ]
co s±dzicie o firmie GH ?
metalowa jest sztywna, a ta plastikowa by³a giêtka i styka³a siê z korpusem amora
ja na B4 przejecha³em 10 tys km i mam do sprzedania
Zeby du¿o kasy nie posz³o to jakie¶ no name i olejowe
a jak d³ugo i jakiej jako¶ci to bêdzie to nie wiem
oko.jakmyslisz? GH zestaw ca³y bedzie dobry?
GH zestaw ca³y bedzie dobry?
ja tam o tej firmie nie s³ysza³em
tak¿e nic nie powiem na ten temat..
ps
jakie sz³y na pierwszy monata¿ wogóle?
auto mam od 2 lat i nie wiem co on ma na sobie juz ... zapewne olejowe tañsze, bo to ojciec chwile mia³, a wcze¶niej jakis starszy go¶ciu
GH to DELPHI mam gazowe przód jest OK
http://www.allegro.pl/ite...t_warszawa.html
co to za firma ?
O niee Mia³em przewody WN tej firmy. Po 10 tys po¿egna³y siê ze mn±.
Figur, szukam taniej firmy od amorów ... bilsyein za drogi Kayaba tez :/
To dozbieraj kasê i kup co¶ konkretnego.
my¶la³em oamorkach olejowych GH i sprêzynach Jamexa
Mo¿esz spróbowaæ firmy Monroe, mo¿e maj± co¶ tañszego. Jednak moim zdaniem na zawiasie i hamulcach siê nie oszczêdza
no ale GH to tez jakas marka ...
no ale GH to tez jakas marka ...
Jaka¶... dobrze powiedziane. To ju¿ chyba Monroe jest lepsz± mark±... Ja proponujê Kayaby - na prostej zasadzie, kto tanio p³aci, ten p³aci dwa razy... kilka razy kiedy¶ o tym siê przekona³em. Lepiej trochê $$$ do³o¿yæ i mieæ lepszej jako¶ci czê¶ci, ani¿eli szukaæ oszczêdno¶ci, a potem p³akaæ, ¿e znowu trza kasê wydawaæ. Amorki Kayaba maj± najlepszy stosunek jako¶ci do ceny.
nawet kupuj±c amorki GH i sprê¿yny Jamex'a nie polecacie ?
Dla mnie amorki GH to no-name... taka podróba amortyzatorów QH (klik), bo nazwa niektórym mo¿e wydawaæ siê podobna. A sprê¿yny Jamex chcesz obni¿aj±ce czy wzmacniane? Mój brat za³o¿y³ w Lanosie którym je¼dzi³ Jamexy -35mm... i samochód na nich siad³ dobre 55mm i to na nowych amorkach Kayaba Excel-G.
o wzmacnianych mysla³em.
No to wzmacniane bêd± ok. Ale je¿eli chodzi o amorki, lepiej do³ó¿ trochê grosza, kup co¶ lepszego i miej potem spokojn± g³owê.
oko.jakmyslisz? GH zestaw ca³y bedzie dobry?
nigdy w zyciu GH po 8 mies jazdy i przejechaniu 4 moze 5 tys km skutecznosc ich wynosila niecale 20% w poprzednim matizie
Figur, szukam taniej firmy od amorów ... bilsyein za drogi Kayaba tez :/ -> amory kayaba np na ty³ kosztuj± na allegro od 58 do 66 z³, a gh ko³o 43, je¿eli dla ciebie 60 z³ za amortyzator to drogo to kup se malucha bedziesz mial taniej.
do kazdego innego auta tej klasy co lanos czê¶ci s± du¿o dro¿sze a ty mowisz ze drogie amory.
Je¶li siê natrafi na co¶ takiego >klik< to najlepsze amortyzatory nie pomog± natomiast na takiej >klik< najtañsze wystarcz± na pare lat
Figur, szukam taniej firmy od amorów ... bilsyein za drogi Kayaba tez :/ -> amory kayaba np na ty³ kosztuj± na allegro od 58 do 66 z³, a gh ko³o 43, je¿eli dla ciebie 60 z³ za amortyzator to drogo to kup se malucha bedziesz mial taniej.
do kazdego innego auta tej klasy co lanos czê¶ci s± du¿o dro¿sze a ty mowisz ze drogie amory.
To co to za KYB za 60zl bo chyba podroby bo oryginalne kosztuja kolo 120zl na tyl za sztuke
amortyzator kyb premium olejowy. http://allegro.pl/item925..._nexia_tyl.html
amortyzator kyb premium olejowy. http://allegro.pl/item925..._nexia_tyl.html
A skad wiesz ze jest oryginalny,jeszcze rok temu jak patrzalem za KYB do matiza to kosztowaly kolo 130zl ,polowe by stanialy,hmm
amortyzator kyb premium olejowy. http://allegro.pl/item925..._nexia_tyl.html
A skad wiesz ze jest oryginalny,jeszcze rok temu jak patrzalem za KYB do matiza to kosztowaly kolo 130zl ,polowe by stanialy,hmm
Z zwróci³e¶ uwagê na jakie patrzy³e¶? Kolega poda³ aukcje z olejowymi
A cena ok 130 z³ wskazywa³a by na gazówki
Jak uwa¿asz, ¿e "Lanos to bujaka", to zak³adaj amortyzatory gazowe. Nie wierz w bajki, ¿e jak za³o¿ysz gazówki, to posypie siê reszta zawieszenia.
No te¿ siê tego bojê, ale coraz bardziej zastanawiam siê, by mojego Lanosa 'usztywniæ'.
moj lanos ma obecnie 216tys km z tego ok 150tys km przejecha³ na gazówkach, i teraz tez mam gazówki, nie zauwa¿y³em aby co¶ siê zacze³o sypaæ z tego powodu
To wypada siê zastanowiæ, bo wkurza mnie to jego 'p³ywanie'.
z tymi gazówkami to faktycznie bajki ¿e siê zacznie co¶ sypaæ.
sam nie dawno za³o¿y³em gazówki i by³a to bardzo dobra decyzja, samochód mi siê nie buja, prawid³owo sie prowadzi i tyle, amory dobrze trzymaj± i jest poprostu prawid³owo.
Ja na jesieni wymieni³em wszystkie amory w Lanosie 1.6 16v z olejówek na gazówki (pierwsza wymiana), zap³aci³em za Bilsteina ok. 550 z³ / komplet + nowe sprê¿yny przód+ty³ i jest bajka. Nie p³ywa, nie przechyla siê. Na przegl±dzie zawieszenia na pocz±tku kwietnia (po zaliczeniu paru ³adnych dziur po zimie) jest wszystko ok, zero luzów. Ja jestem bardzo zadowolony... no mo¿e trochê ucierpia³ komfort no ale co¶ za co¶ Polecam gazówki ale tylko markowe Sachs, KYB i Bilstein.
No ja mam na tyle jakie¶ olejówki, ale ¿eby by³y komfortowe to bym nie powiedzia³.
£upi± na dziurach jak gazowe. Je¶li mówicie, ¿e jest znacznie lepiej to mo¿e w maju siê skuszê na tak± podmiankê. A sprê¿yny mog± zostaæ te które mam teraz?
Je¶li na ty³ za³o¿ê tylko amory KYB, ale nie wymieniê sprê¿yn to auto mi siê mimo wszystko 'usztywni' i ty³em przestanie bujaæ?
Je¶li na ty³ za³o¿ê tylko amory KYB, ale nie wymieniê sprê¿yn to auto mi siê mimo wszystko 'usztywni' i ty³em przestanie bujaæ?
dok³adnie
dodatkowo sie ciut ty³ podniesie
Polecam tani sklep z amortyzatorami KYB do lanosa olejowe ty³ 57z³ / przód 86 z³ www.hdmot.pl
Kupi³em gazowe KYB na ty³.
Teraz gnêbi mnie my¶l by tak samo uzbroiæ przód.
za³ozysz gazowe na ty³ i troche pojezdzisz to przód wymienisz wczesniej niz myslisz
Kupi³em gazowe KYB na ty³.
Teraz gnêbi mnie my¶l by tak samo uzbroiæ przód.
Za³o¿y³em kyby gazowe jakie¶ 6 miesiêcy temu na przód i jeden juz idzie do reklamacji wyla³ sie olej. Kupi³em je u kolegi w sklepie w sumie to siê upar³em ze maja byæ kayby, on proponowa³ mi optimala i mówi³ ze to nie te kayby co kiedy¶. I powiem szczerze kupi³bym optimala to chodziarz by by³o taniej.
No, a ja ju¿ zamówi³em amory na przód.
To¶ mnie postraszy³.
za³ozysz gazowe na ty³ i troche pojezdzisz to przód wymienisz wczesniej niz myslisz
Tzn, ¿e dobrze robiê zak³adaj±c gazowe tak¿e na przód?
pewnie ze dobrze
jazda z olejami na przodzie i gazowymi z ty³u jest lekko irytujaca
warto przy tej okazji kupic poduszki amortyzatorów no i z przodu najlepiej od razu sprê¿yny wymieniæ, bo i tak trzeba je ¶ci±gaczem ¶ci±gn±æ, a to duzo roboty jest.
Poduszki mam, a sprê¿yn nie.
A te co s± nie mog± zostaæ?
A te co s± nie mog± zostaæ? jak sa cale to moga
Da³em tak¿e nowe ³o¿yska.
Teraz mam nowe gazówki KYB z ty³u i z przodu. Jest du¿o stabilniej. Jeszcze mi co¶ stuka z ty³u i myslê, czy mechanik za bardzo nie dokrêci³ górnej ¶ruby od amora?
komplet osad KYB do tylnych amorów nie ma prawa stukac
to mietka guma
orgina³y sa stalowo gumowe-nie ma w nich mozliwosci dokrecenia
w KYB jak najbardziej dokrecisz
Dzi¶ polecia³em autostrad± A4.
Amory zachowuj± siê super! Warto by³o zainwestowaæ, bo teraz to jest inna, przyjemniejsza i pewniejsza jazda. Zastanawiam siê jeszcze, czy daæ dodatkowo twardze sprê¿yny na ty³, ale bojê siê, ¿e z auta zrobiê taczkê.