Graczem będąc…

witam,

Zamierzam niedlugo zmienic amortyzatory z przodu na gazowo-olejowe.
W oryginalnych lanosach aby odkrêciæ gorne mocowanie potrzebuje klucz 19 i kontre -nasadke (chyba 13).
Planowalem kupiæ KYB, ale zauwazylem ze na górze t³oczyska jest podejscie pod tak± kontrê na klucz plaski chyba 5,5mm
W zwiazku z tym mam pytanie do tych co maja u siebie zamontowane b4, jak to wygl±da w B4, czy jest tam podejscie na nasadkê, imbus czy inne rozwi±zanie?

moze troche zakrêci³em, ale chyba wiadomo o co chodzi.


Z tego co pamietam to imbus Musialbym sprawdzic jak bede w chacie, bo tam u mnie gdzies leza jeszcze Ale t za 2 dni jak cos Albo pisz na allegro do kogos kto sprzedaje
No i amortyzatory wymienione -bilstein B4
Oby³o sie bez wiekszych problemów - nie licz±æ dwukrotnej wyprawy do sklepu z czêsciami - ok 20km w jedn± stronê.

Wymienia³em samemu, najwiecej "problemów" stwarza³a nakrêtka mocuj±ca amortyzator w kolumnie. Do odkrêcenia potrzebne jest porz±dne imad³o i klucz 60 - w moim przypadku metrowej dlugo¶ci francuz wystarczy³ (nie licz±æ dwóch osób do pomocy). Nakrêtka ta zaros³a rdz± i trzeba by³o troszkê sie powysilaæ, aby j± odkrêciæ. By³em juz zdecydowany u¿yc palnika, ale jako¶ po obstukaniu m³otkiem pu¶ci³a.
Po rozmontowaniu okaza³o sie, ¿e jednak musze wymieniæ górne mocowania amorków - wiêc wyjazd do sklepu. Natomiast po z³o¿eniu ca³o¶ci okaza³o sie, ze jedna koñcówka dr±¿ka umar³a i zaczê³a stukaæ (do ¶ci±gania uzywa³em ¶ciagacza do koñcówek) wiêc ponowna wyprawa do sklepu. Wymieni³em dwie sztuki, bo koszt w sumie niewielki, a jak sie okaza³o druga tez juz by³a kiepska i wreszcie przednie zawieszenie ucich³o , pozosta³o tylko ustawiæ zbie¿no¶æ - pojadê dzsiaj albo jutro.
Wra¿enia z jazdy s± bardzo pozytywne

Przy okazji - oryginalne przednie amortyzatory w lanosie to produkt DELPHI
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •