Graczem będąc…
Witam
Mój problem jak ju¿ czyta³em nie jest nowy ,lecz jego rozwi±zanie
do tej pory pozostaje zagadk±. Mój lanos 1.5 8v ga¶nie po zagrzaniu siê silnika
do temp. w³a¶ciwej 85-90 st.ale Po wci¶niêciu sprzêg³a spadaj± obroty i ga¶nie jak jest zimny to "no problem " zapala normalnie czy benezynka czy gaz to jest tak samo. Wymienione elementy to :¶wiece,przewody, krokowy, czujnik po³. przepustnicy,cewka , podmiana kompa ³±cznie z jego kodowaniem, pompa paliwa ,regeneracja g³owicy , nowy rozrz±d ,wymieniony t³umik ¶rodkowy, wstawka zamiast kat. brak b³êdów na kompie i mechanicy "poddali siê" choæ naprawdê jestem pe³en podziwu dla nich. Mo¿e kto¶ z was ma jaki¶ pomys³
co jeszcze mo¿e pomóc lub zna kogogo¶ z okolic £odzi ko by móg³ pomóc . by³bym wdziêczny !!!!!!
A sprawdza³e¶ sondê LAMBDA Ona tez ma wp³yw na wolne obroty.
by³a sprawdzana kompem chyba ¿e mo¿e nie wykazaæ jej jako b³êdu a bêdzie fiksowaæ. Ja jeszcze sprawdza³em wczoraj kody b³yskowe ale te¿ nic nie pokaza³o.
Nie wiem czy Lanos ma co¶ takiego jak czujnik temp. powietrza. Ale ojciec ma fiata brava i mai³ podobny klopot. Wymiana tego czujnika rozwiazala problem. A b³êdu na komputerze tez nie pokazywa³o.
Ten czujnik to jest chyba w rurze dolotu. (nowe 40 z³)
Nie wiem czy Lanos ma co¶ takiego jak czujnik temp. powietrza
ka¿dy samochód z kompem ma IAT.
Ten czujnik to jest chyba w rurze dolotu. (nowe 40 z³)
nie chyba, napewno.

dziêki za odpowiedzi .spróbujê z tym czujnikiem i dam znaæ . a mo¿e mi kto¶ powiedzieæ czy za wysokie ³adowanie (ok. 18.5 v) mo¿e mieæ wyp³w na pracê czujników i komputera? Wczoraj sprawdza³em ³adowanie i tyle mi pokaza³ miernik a komp nie pokazuje ¿adych b³êdów .
18 ,5 V to stanowczo za du¿o . Jak najszybciej napraw alternator.
aternator by³ sprawny okaz³o siê ¿e voltomierz mia³ s³ab± batêriê i pokazywa³ g³upoty . Poza tym znalaz³em zwarcie na pod³±czeniu insatalacji gazowej i wyczy¶ci³em czujnik mat (ten na zdjêciu pwy¿ej) a on w nagrodê wywali³ mi b³±d 45 i pewnie bêdê musia³ go wymieniæ . bo musiê nie poprawi³o .jeszcze mam pytanko czy po wymianie tego czujnika terz trzeba robiæ restart kompa ??
Ka¿dy b³±d w ECM -e nale¿y zresetowaæ bez wzglêdu na to co wymieniasz.
Ka¿dy b³±d w ECM -e nale¿y zresetowaæ bez wzglêdu na to co wymieniasz.
tak tylko z czystej ciekawo¶ci pytam.
Czy po usuniêciu przyczyny blêdu sygnalizowanego zapaleniem siê kontrolki CHECK, lecz nie zesetowanie ECM-u niesie za sob± jakie¶ dalsze komplikacje/problemy etc... z tym zwi±zane
Owszem - Je¶li ECM po wykryciu usterki zacznie pracowaæ w trybie awaryjnym to po usuniêciu usterki a nie zresetowaniu ECM dalej pracuje w tym trybie [ nie dotyczy to jednak wszystkich b³êdów ]
pytam, bo mia³em problem z kodem 17 ( mia³em za¶niedziasny kabel na listwie wtryskowej ) dla ¶wiêtego spokoju zrobie reset ECM-u.
Dziêki za info !!!
witam mój problem nareszcie rozwi±zany wymieni³em sondê i "zatka³em" zawór EGR ale do tego doszed³em dziêki forum bo mechanicy siê nie popisali.
zosta³a tylko regulacja gazu i trochê pieszczot i da siê ¿yæ. diêki za pomoc!!!
[ Dodano: 2008-11-05, 21:43 ]
a zapomnia³em dodaæ ¿e pomiesza³em we wcze¶niejszych postach czujnik
przep³ywu powietrza IAT z kodem (45) od sondy lambda .Sooory :