Graczem bÄdÄ câŚ
Witajcie!
Ostatnio pojawił mi się problem z prowadzeniem Lanosa. Pojawiły się dosyć mocne bicia na kierownicy. Na równym odcinku drogi ma ona szybkie ruchy raz w prawo raz w lewo, zwałaszcza podczas wolnej prędkości. Zauważyłem także spore luzy przy skrętach. Do tego wszystkiego auto na prostym odcinku zjeżdża mi wyraźnie w lewo...
Powietrze w oponach sprawdzone. Felgi mam w sumie już krzywe i do wymiany jak stwierdził wulkanizator. Ale czy to może być tylko wina tych felg?
Cytat: Felgi mam w sumie już krzywe i do wymiany jak stwierdził wulkanizator. Ale czy to może być tylko wina tych felg?
oczywiście, że tak. Drżenie kierownicy, "uciekanie" samochodu z drogi to ewidentnie wina złego stanu techniczengo elementów układu jezdnego.
Zobacz jeszcze czy z pod drążka kierownicy nie zsunął się plastikowy pierścień zabezpieczający, może to powodować luz.
Jak mogę sprawdzić czy zsunął się ten plastikowy pierścień?
Jak mogę sprawdzić czy zsunął się ten plastikowy pierścień?
Trzeba sie schylic, wlozyc glowe pod kierownice, i popatrzec na miejsce gdzie walek kierowniczy wychodzi z metalowej tuleji. Tam widac ten pierscien, ktory niweluje luz pomiedzy tuleja a walkiem.
Wiecej w: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=5825
Jak mogę sprawdzić czy zsunął się ten plastikowy pierścień?
Zobacz na kolumnę kierownicy od spodu ( najlepiej połóż się na wycieraczce od kierowcy ) i zobacz czy z nie zsunął się taki przezroczysty, biały pierścień ( kolor ma taki jak korek od taniego wina )
a krzyzak od kierownicy?ja mialem straszne luzy i byl spory problem z plynna jazda "na wprost",po wymianie takiego krzyzaczka od kierownicy problem znikl :>
mam to samo tyle ze sciaga mnie w prawo hehe mysle ze wina lezy w felach jutro zakladam inne i sprawdze zobacze tez na pierscien jak juz sprawdze to napisze co go bolało pozdro
Witam!
Faktycznie ta plastikowa opaska zsunęła się dosyć na dół. Podciągnąłem ile się dało do góry. Efekt był taki, że przy kręceniu kierownicą chodziła ona ciężko, jakby nie miała wspomagania...
Po przejechaniu 2 km. opaska zsunęła się znowu i luzy powróciły. Czy mam całkiem ją wymiecić? no i jak zamontować ewentualnie tę nową by już się nie zsuwała, no i czemu kierownica chodzi tak ciężko jak opaska jest na siłe dociągnięta do góry??
Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
przy kręceniu kierownicą chodziła ona ciężko
Tak niestety jest.
jak zamontować ewentualnie tę nową by już się nie zsuwała
Pietro proponował zabezpieczyć od dołu opaskami zaciskowymi, żeby tulejka się nie zsuwała.
witam no jednak mi tez sie zsuneła ta opaska podciagnolem ja i problem znikl ale na pare sekund bo po kilku ruchach kierownicy bicie sie pojawia ale jak w czasie jazdy sciegłem pod kierownice zeby sprawdzic opaska ta była na swoim miejscu a nie na dole tak jak wczesniej miałem i jak ja mocniej podczas jazdy podciagnolem tzn chodzi mi o chyba nawet nie milimetr do gory tylko poprostu trzymałem ja to bicia nie było tak mysle czy jest jakas mozliwosc czy moge pod opaske załozyc moze jakis cyband zeby ja to trzymało ciagłe docisnietą a druga sprawa co za kretyn wymyslil taki kuzwa patent ja pier normalnie powinien nobla dostac co mi doradzicie a moze poprostu sie wytarła ta opaska plastikowa i ja nalezy jakos wymienic doradzcie cos jak cos wiecie w temacie bo ja mam ten samochod za krutko za malo go znam choc mialem dluzej inne wozy to nie mialem takich niespodzianek raczej inne awarje sie spotykalo
Też mnie ten patent zadziwia Ale dałem już sobie spokój, tulejka spadła całkiem (przynajmniej mnie nie wkurza że kierownica ciężko chodzi) a wszelkie drgania kierownicy ustału po zmianie opon.
koenig ale jak ja podnioslem na swoje miejsce to kierownica wcale ciezej mi nie chodzila ale sproboje jeszcze z tymi kołami jutro zaloze na probe zimowe innych nie mam i obadam sprawe .