Graczem będąc…
Witam,
Auto pochodzi z 1998 roku. Benzyna + gaz.
Co 2000 km dolewam jakie¶ 0,5 - 1 litra oleju pó³syntetycznego Lotos.
Przebieg 165 tys. km.
Rura wydechowa sucha, brak wycieków oleju.
Mechanik rozk³ada rêce i mówi: "musisz tak dolewaæ i je¼dziæ".
Czy naprawdê nie ma innego wyj¶cia??
Przecie¿ zbankrutujê zaraz...
wymien olej na mineralny. Bedzie go bral mniej. Jesli nie ma widocznych wyciekow tz ze silnik go musi palic. Tyle spalania oleju to nie duzo. Ja dolewam 1l na 1000km.
BZDURA BZDURA BZDURA!!!!
Ziemniak
Ja dolewam 1l na 1000km. to niedu¿o???Moja nexia bierze 2 setki na 10 000 i siê martwiê Pozdro
wymien olej na mineralny. Bedzie go bral mniej. Jesli nie ma widocznych wyciekow tz ze silnik go musi palic. Tyle spalania oleju to nie duzo. Ja dolewam 1l na 1000km.
Olej mineralny na dworze w nocy -15-20 i ju¿ widzê jak ch³op rano startuje do pracy :] to pierwsza kwestia a druga to taka, olej mineralny tylko pogorszy stan tego silnika a nic mu nie pomo¿e.
Takie branie oleju przy tak ma³ym silniczku to dosyæ du¿o, zapewne zapiekaj± siê pier¶cienie i po takim przebiegu z uszczelniaczy na zaworach te¿ du¿o nie zosta³o. Zrób te 2 rzeczy i ciesz siê mietkiem dalej.
Mineralny to mo¿na lac do starego poloneza.
To nie jest sposób. Mój lanos ma ponad 140 ty¶. km i mam zamiar jescze d³ugo lac pó³syntetyk. Spec od olejów twierdzi, ¿e od lotosa lepszy jest mobil 1 wiêc zmieni³em na mobil 1. Dolewam sporadycznie, ¶rednio wychodzi 1 l na 10000 km. Przez wakacje gdy mój dziwkowóz dostawa³ mocnego ³upnia to wzi±³ troche wiêcej.
Reasumuj±c my¶le, ¿e zamiast kombinowac ze zmian± na mineralny lepiej niech mechanik sprawdzi uszczelniacze itp.
Pozdro
wymien olej na mineralny. Bedzie go bral mniej. Jesli nie ma widocznych wyciekow tz ze silnik go musi palic. Tyle spalania oleju to nie duzo. Ja dolewam 1l na 1000km.
Olej mineralny na dworze w nocy -15-20 i ju¿ widzê jak ch³op rano startuje do pracy :]
Je¶li silnik i osprzêt jest sprawny to zapali przy takim mrozie nawet na 15W/40. Mo¿e przy -25 by poleg³...
Mineralny to mo¿na lac do starego poloneza.
To nie jest sposób. Mój lanos ma ponad 140 ty¶. km i mam zamiar jescze d³ugo lac pó³syntetyk. Spec od olejów twierdzi, ¿e od lotosa lepszy jest mobil 1 wiêc zmieni³em na mobil 1. Dolewam sporadycznie, ¶rednio wychodzi 1 l na 10000 km. Przez wakacje gdy mój dziwkowóz dostawa³ mocnego ³upnia to wzi±³ troche wiêcej.
Reasumuj±c my¶le, ¿e zamiast kombinowac ze zmian± na mineralny lepiej niech mechanik sprawdzi uszczelniacze itp.
Pozdro
Czy mineral jest tylko do starego poloneza? Mo¿na polemizowaæ... Proponowa³bym zapoznaæ siê z klasami lepko¶ci i jako¶ci olejów zanim siê co¶ napisze... Lotos mineral aktualnie to olej o klasie SJ i dobrze myje silniki. W lanosie mo¿na stosowaæ oleje o klasie SG, czyli 3 klasy ni¿szych...
z tego co wiem to autko musi spalac olej poniewaz na tym polega smarowanie w tulejach i dzieki temu tloki moga sie poruszac, tak jak koledzy wspomnieli gdzies pojawily sie juz luzy wieksze niz przewiduje producent,zatem albo juz uszczelniacze zaworowe poszly albo pierscien zgarniajacy nadmiar oleju z tuleji sie zapiekl.
"mineralny to do poloneza" dok³adnie, ja mam espero 1,8 z 96' i je¿d¿ê na pe³nym syntetyku od Daewoo i nie dolewam nigdy miêdzy wymianami a ma przejechane ju¿ 195 tys km.
z tego co wiem to autko musi spalac olej owszem powinien go troszkê przepalaæ ale nie litr na 1000km wynik jest taki, ¿e miêdzy wymianami oleju czyli licz±c co 10 000 km spali 10 litrów oleju a to chyba nie jest prawid³owa praca silnika.
[ Dodano: 2010-02-17, 20:04 ]
Mechanik rozk³ada rêce i mówi: "musisz tak dolewaæ i je¼dziæ".
i zmieñ mechanika Pozdro
nie no ok tu sie zgadzam dlatego pisalem dalej ze gdzies jest przyczyna
wymien olej na mineralny. Bedzie go bral mniej. Jesli nie ma widocznych wyciekow tz ze silnik go musi palic. Tyle spalania oleju to nie duzo. Ja dolewam 1l na 1000km.
Olej mineralny na dworze w nocy -15-20 i ju¿ widzê jak ch³op rano startuje do pracy :]
Je¶li silnik i osprzêt jest sprawny to zapali przy takim mrozie nawet na 15W/40. Mo¿e przy -25 by poleg³...
Przez tak± noc pod chmurk± przy mocnym mrozie aku te¿ dostaje w dupê wiêc rano nie jest w 100% sprawny, ma prawo wolniej zakrêciæ a wtedy jak kto¶ ma minera³ to kaplica bêdzie, potem siê zwala na s³abe akumulatory. Trzeba wspomnieæ równie¿ o tym, ¿e po zapaleniu na mrozie ni¿ olej bêdzie mia³ optymalne warunki smarne mija d³u¿szy czas co nie jest zdrowe dla silnika.
wymien olej na mineralny. Bedzie go bral mniej. Jesli nie ma widocznych wyciekow tz ze silnik go musi palic. Tyle spalania oleju to nie duzo. Ja dolewam 1l na 1000km.
Za to dostajesz ostrzezenie, zgodnie z moja wczesniejsza obietnica. Bzdur tolerowac nie bede, jak nie wiesz, to wcale nie pisz.
@autor tematu; spalanie oleju w takich ilosciach, w jakich wystepuje u Ciebie to juz silnik do remontu. Albo olej ucieka przez glowice, albo dol silnika, oczywiscie o ile nie ma widocznych wyciekow. Trzeba rozebrac silnik i zobaczyc co jest do remontu. Lyub wymienic na inny.
wymien olej na mineralny. Bedzie go bral mniej. Jesli nie ma widocznych wyciekow tz ze silnik go musi palic. Tyle spalania oleju to nie duzo. Ja dolewam 1l na 1000km.
Za to dostajesz ostrzezenie, zgodnie z moja wczesniejsza obietnica. Bzdur tolerowac nie bede, jak nie wiesz, to wcale nie pisz.
@autor tematu; spalanie oleju w takich ilosciach, w jakich wystepuje u Ciebie to juz silnik do remontu. Albo olej ucieka przez glowice, albo dol silnika, oczywiscie o ile nie ma widocznych wyciekow. Trzeba rozebrac silnik i zobaczyc co jest do remontu. Lyub wymienic na inny.
na 2.0
Dziêkujê za pomoc (jestem tu nowy ale widzê, ¿e nikogo nie traktujecie niepowa¿nie)...
Ad rem.
Wiem, ¿e raz by³ problem z tym silnikiem i ze 2 lata pochodzi³. By³ wtedy "szlifowany".
Teraz znowu tak samo spala...
Czyli mówicie, ¿e jazda do mechanika i niech rozbierze to na czê¶ci.
Zasugerowaæ mu na co ma zwróciæ uwagê, czy niech sam dochodzi?
wymien olej na mineralny. Bedzie go bral mniej. Jesli nie ma widocznych wyciekow tz ze silnik go musi palic. Tyle spalania oleju to nie duzo. Ja dolewam 1l na 1000km.
Olej mineralny na dworze w nocy -15-20 i ju¿ widzê jak ch³op rano startuje do pracy :]
Je¶li silnik i osprzêt jest sprawny to zapali przy takim mrozie nawet na 15W/40. Mo¿e przy -25 by poleg³...
Przez tak± noc pod chmurk± przy mocnym mrozie aku te¿ dostaje w dupê wiêc rano nie jest w 100% sprawny, ma prawo wolniej zakrêciæ a wtedy jak kto¶ ma minera³ to kaplica bêdzie, potem siê zwala na s³abe akumulatory. Trzeba wspomnieæ równie¿ o tym, ¿e po zapaleniu na mrozie ni¿ olej bêdzie mia³ optymalne warunki smarne mija d³u¿szy czas co nie jest zdrowe dla silnika.
Mój lanos je¼dzi prawie od chwili jak go kupi³em na mineralu. Poprzednia nexia te¿ na mineralu je¼dzi³a. Nigdy nie mia³em problemów z zapaleniem ¿adnego z tych samochodów. W t± zimê w mojej okolicy by³o przez 3 tyg poni¿ej -25 *C a przez kilka dni poni¿ej -34 *C. Samochód sta³ w nie ogrzewanym gara¿u ale pod prac± ok. pó³ doby sta³ pod chmurk±. Mimo, ¿e wlany by³ 15W/40 silnik zapala³. Czasem rozrusznik trochê ciê¿ko krêci³ ale nigdy samochodu nie ci±ga³em. Dodam, ¿e mimo u¿ywania olejów 15W/40 przez ostatnie 2 lata nie u¿ywa³em prostownika, bo nie by³o takiej potrzeby. Olej syntetyk w zimie to nie wszystko je¶li chodzi o ³atwo¶æ zapalania...
@autor tematu; spalanie oleju w takich ilosciach, w jakich wystepuje u Ciebie to juz silnik do remontu. Albo olej ucieka przez glowice, albo dol silnika, oczywiscie o ile nie ma widocznych wyciekow. Trzeba rozebrac silnik i zobaczyc co jest do remontu. Lyub wymienic na inny.
zmartwi³e¶ mnie totalnie...
auto warte 7-8 tys. z³ a naprawa silnika pewnie nie mniej ni¿ 1200-1500 z³...
(i to nie w du¿ym mie¶cie)
a mo¿e byæ tak na przyk³ad, ¿e termostat jest niedobry, bo mo¿e nie dogrzewa silnika i przez to du¿o bierze??
a mo¿e byæ tak na przyk³ad, ¿e termostat jest niedobry, bo mo¿e nie dogrzewa silnika i przez to du¿o bierze??
Nie mo¿e.
Ja w zesz³ym roku na jesieni dowiadywa³em siê u mnie w Lublinie, ile kosztuje wymiana uszczelniaczy zaworowych. To go¶c z Auto Brokera (dawny serwis DAEWOO) odpowiedzia³ mi ,¿e ok.700 pln, a z wymian± pier¶cieni na t³okach ok.800 pln wiêc myslê , ¿ê koszt takiej naprawy wyniós³by do 1000 pln. UPG równiez jest uwzglêdniona. Ale ja mieszkam na wschodzie i st±d mo¿e takie ró¿nice w kosztach.
[quote="HOWARD"]
zmartwi³e¶ mnie totalnie...
auto warte 7-8 tys. z³ a naprawa silnika pewnie nie mniej ni¿ 1200-1500 z³...
(i to nie w du¿ym mie¶cie)
hmm,,,a co maj± powiedzieæ ci co kupili auto za 20ty¶ i te¿ zdarza siê silnik do remontu
[quote="bykol"]
zmartwi³e¶ mnie totalnie...
auto warte 7-8 tys. z³ a naprawa silnika pewnie nie mniej ni¿ 1200-1500 z³...
(i to nie w du¿ym mie¶cie)
hmm,,,a co maj± powiedzieæ ci co kupili auto za 20ty¶ i te¿ zdarza siê silnik do remontu
no ja w³a¶nie odkupi³em za 15,5 tys. ...
Ja te¿ mam problem z olejem a raczej z jego ci±g³ym dolewaniem
autko rzekomo ma 130.000km w co nie wierzê, silnik 1,5 8V oleju we¼mie tez ok 1l-2000km
Rano gdy odpalam pojawia siê niebieska chmura ale po kilku minutach jest ju¿ ok i niebieskiego nie widaæ.
Obstawiam uszczelniacze zaworów, teraz pytanie: czy do wymiany uszczelniaczy trzeba ¶ci±gaæ g³owicê ? czy mo¿na to zrobiæ jako¶ mniej inwazyjnie ?
Kolega mi mówi³ ¿e te silniki to opel i tam trzeba rozdzieraæ wszystko ¿eby to zrobiæ bo inaczej siê nie da
Je¿eli trzeba zrzucaæ g³owice to co mo¿na jeszcze przy okazji wymieniæ na zapas?
Ja te¿ mam problem z olejem a raczej z jego ci±g³ym dolewaniem
autko rzekomo ma 130.000km w co nie wierzê, silnik 1,5 8V oleju we¼mie tez ok 1l-2000km
Rano gdy odpalam pojawia siê niebieska chmura ale po kilku minutach jest ju¿ ok i niebieskiego nie widaæ.
Obstawiam uszczelniacze zaworów, teraz pytanie: czy do wymiany uszczelniaczy trzeba ¶ci±gaæ g³owicê ? czy mo¿na to zrobiæ jako¶ mniej inwazyjnie ?
Kolega mi mówi³ ¿e te silniki to opel i tam trzeba rozdzieraæ wszystko ¿eby to zrobiæ bo inaczej siê nie da
Je¿eli trzeba zrzucaæ g³owice to co mo¿na jeszcze przy okazji wymieniæ na zapas?
Mi równie¿ to wygl±da na uszczelniacze na zaworach, wydaje mi siê, ¿e trzeba zrzucaæ g³owicê, ja jak wcze¶niej siê pyta³em, czy da siê bez ¶ci±gania g³owicy zrobiæ pier¶cienie t³okowe to pisali, ¿e mo¿na od do³u ale za du¿o roboty i koszt bêdzie wiêkszy.
Jak siê zdecydujesz zrobiæ uszczelniacze i bêdziesz zrzuca³ g³owicê to wymieñ sobie od razu te¿ pier¶cienie bo siê oka¿e, ¿e zu¿ycie oleju spadnie Ci niewiele. Ja jak robi³em uszczelkê bo mi pad³a to wymieni³em tylko uszczelniacze teraz ¿a³uje bo autko mi bierze jakie¶ 250ml/1000k km gdybym zrobi³ pier¶cienie to bym mia³ spokój.
Moje autko ma 110k km wiêc niekoniecznie masz przekrêcony licznik, tylko, ¿e ja mam 1.6 16v czyli teoretycznie wiêcej jest miejsc gdzie olej mi mo¿e spierniczaæ
Przy takich sprawach jak uszczelniacze nie tylko najwa¿niejsz± rolê gra przebieg, ale te¿ wiek auta uszczelniacz jest gumowe a jak wiadomo guma nawet nie u¿ywana z czasem sztywnieje i traci w³a¶ciwo¶ci moja nuterka jest z 99r wiec uszczelniacze maj± prawo siê odezwaæ.
zdanie jest moje takie, skoro mamy co¶ robiæ z silnikiem to najpierw mierzymy ci¶nienie i wiemy na czym stoimy czy trzeba robiæ pier¶cienie czy zawory szlifowaæ, po co dziesiêæ razy rozbieraæ silnik.
wymien olej na mineralny. Bedzie go bral mniej. Jesli nie ma widocznych wyciekow tz ze silnik go musi palic. Tyle spalania oleju to nie duzo. Ja dolewam 1l na 1000km.
Za to dostajesz ostrzezenie, zgodnie z moja wczesniejsza obietnica. Bzdur tolerowac nie bede, jak nie wiesz, to wcale nie pisz.
@autor tematu; spalanie oleju w takich ilosciach, w jakich wystepuje u Ciebie to juz silnik do remontu. Albo olej ucieka przez glowice, albo dol silnika, oczywiscie o ile nie ma widocznych wyciekow. Trzeba rozebrac silnik i zobaczyc co jest do remontu. Lyub wymienic na inny.
Calosc tematu dotyczyla ze spalanie oleju autora watku jest mniejsze niz moje, napisane to zostalo z pewna doza ironii. Espero w poniedzialek trafia na allegro gdyz jego "remont" jest nieoplacalny. Dzis kupilem Omege. A jesli silnik spala olej to po zmianie na mineralny ktory jest delikatnie gestszy jego spalania napewno spadnie, dalej, mozna wlac jeszcze dodatkowo cos na wzro starych motodoktorow (u mnie bylo niedawno wlewane przed wymiana oleju) i spalanie oleju przez silnik jeszcze bardziej spadlo.
Cytat:
Calosc tematu dotyczyla ze spalanie oleju autora watku jest mniejsze niz moje, napisane to zostalo z pewna doza ironii. Espero w poniedzialek trafia na allegro gdyz jego "remont" jest nieoplacalny. Dzis kupilem Omege. A jesli silnik spala olej to po zmianie na mineralny ktory jest delikatnie gestszy jego spalania napewno spadnie, dalej, mozna wlac jeszcze dodatkowo cos na wzro starych motodoktorow (u mnie bylo niedawno wlewane przed wymiana oleju) i spalanie oleju przez silnik jeszcze bardziej spadlo.
ale o czym piszesz? Bo nie bardzo jarzê??sprzedajesz swoje pad³o co pali³o litr oleju na 1000?????czy masz zal do kolegów ,ze ci prawdê napisali ,¿e Twój silnik to padlina i kupi³es omegê na z³o¶æ kolegom z forum??
Omega ? lol
Jak dla mnie najbardziej awaryjny samochód wszechczasów
Cze¶æ. Podepnê siê pod temat.
U mnie kopci litr na 1000km. Mam r±bniêt± uszczelkê pod klawiatur±, ale przez to tyle nie ucieknie. Po zapchu i wygl±dzie spalin wiem ¿e kopci olej.
Chcê wumieniæ pier¶cienie + uszczelniacze zaworów + to co niezbêdne przy tym (UPG?, U P Klaw.), jaki to mniej wiêcej bêdzie koszt?
jaki to mniej wiêcej bêdzie koszt?
1000pln.
A moze ucieka olej przez uszczelke miski olejowej?
Maniek, dziêki.
jasiowaty - nie ma plam pod autem, tylko z boku silnik jest spocony jak gruba ¶winia na dyskotece
Calosc tematu dotyczyla ze spalanie oleju autora watku jest mniejsze niz moje, napisane to zostalo z pewna doza ironii. Espero w poniedzialek trafia na allegro gdyz jego "remont" jest nieoplacalny. Dzis kupilem Omege. A jesli silnik spala olej to po zmianie na mineralny ktory jest delikatnie gestszy jego spalania napewno spadnie, dalej, mozna wlac jeszcze dodatkowo cos na wzro starych motodoktorow (u mnie bylo niedawno wlewane przed wymiana oleju) i spalanie oleju przez silnik jeszcze bardziej spadlo.
Adamesce, wczoraj zacz±³em dochodziæ do wniosku, ¿e wlejê ten mineralny 15W40, Mobil. Dola³em wiêc do obecnego Lotosa pó³syntetycznego ten Mobil i czekam...
No i my¶lê sobie, ¿e remont jest po prostu nieop³acalny. Wolê dolewaæ 0,5-1 litra na 2000 km, ni¿ zap³aciæ 1500 z³ za remont, który MO¯E, ale NIE MUSI sytuacji znacznie poprawiæ.
Auto te¿ ma swoje lata i te¿ nie wiem czy nie wymieniæ na co¶ lepszego. Nowszy Lanos to by³by cud;p
Zatem dziêkujê wszystkim bior±cym udzia³ w moim w±tku za rady.
Dowiedzia³em siê o rzeczach, o których nie mia³em wcze¶niej pojêcia...
Calosc tematu dotyczyla ze spalanie oleju autora watku jest mniejsze niz moje, napisane to zostalo z pewna doza ironii. Espero w poniedzialek trafia na allegro gdyz jego "remont" jest nieoplacalny. Dzis kupilem Omege. A jesli silnik spala olej to po zmianie na mineralny ktory jest delikatnie gestszy jego spalania napewno spadnie, dalej, mozna wlac jeszcze dodatkowo cos na wzro starych motodoktorow (u mnie bylo niedawno wlewane przed wymiana oleju) i spalanie oleju przez silnik jeszcze bardziej spadlo.
Adamesce, wczoraj zacz±³em dochodziæ do wniosku, ¿e wlejê ten mineralny 15W40, Mobil. Dola³em wiêc do obecnego Lotosa pó³syntetycznego ten Mobil i czekam...
No i my¶lê sobie, ¿e remont jest po prostu nieop³acalny. Wolê dolewaæ 0,5-1 litra na 2000 km, ni¿ zap³aciæ 1500 z³ za remont, który MO¯E, ale NIE MUSI sytuacji znacznie poprawiæ.
Auto te¿ ma swoje lata i te¿ nie wiem czy nie wymieniæ na co¶ lepszego. Nowszy Lanos to by³by cud;p
Zatem dziêkujê wszystkim bior±cym udzia³ w moim w±tku za rady.
Dowiedzia³em siê o rzeczach, o których nie mia³em wcze¶niej pojêcia...
Nie mo¿e poprawiæ tylko musi tak czy tak te pieni±dze zap³acisz czy wlewaj±c olej czy robi±c remont
[/quote]
Nie mo¿e poprawiæ tylko musi tak czy tak te pieni±dze zap³acisz czy wlewaj±c olej czy robi±c remont[/quote]
Bys sie zdzwil ilu osobom po wymianie UPG planowaniu i wymianie uszczelniaczy zaczal brac wiecej lub min. mniej niz przed remontem.
Chyba ze mowimy o kompleksowej naprawie silnika (dol i gora) ale wtedy to nie sa koszty w granicy 1.5tys zl tylko pewnie ok 3tys zl.
Wiec autor ma racje,kupowac najtanszy olej polsyntetyk z tesco czy jakiegos marketu i tak smigac.
Wczoraj podczas wypychania lanoska z polnej za¶nie¿onej drogi kumpel zaobserwowa³ ¿e przy odpalaniu z rury wydechowej delikatnie wyplu³o niespalony olej, by³o tego bardzo ma³o ale jednak by³ niespalony teraz ju¿ zg³upia³em.
Nie mo¿e poprawiæ tylko musi tak czy tak te pieni±dze zap³acisz czy wlewaj±c olej czy robi±c remont[/quote]
Bys sie zdzwil ilu osobom po wymianie UPG planowaniu i wymianie uszczelniaczy zaczal brac wiecej lub min. mniej niz przed remontem.
Chyba ze mowimy o kompleksowej naprawie silnika (dol i gora) ale wtedy to nie sa koszty w granicy 1.5tys zl tylko pewnie ok 3tys zl.
Wiec autor ma racje,kupowac najtanszy olej polsyntetyk z tesco czy jakiegos marketu i tak smigac.[/quote]
oprócz uszczelniaczy trzeba te¿ zrobiæ pier¶cienie i poprawa bêdzie na pewno. Wiem, ¿e po wymianie samych uszczelniaczy mo¿e, siê nie polepszyæ poniewa¿ s± szlifowane gniazda i stare pier¶cienie t³okowe nie zbieraj± wszystkiego.
Patrzac na koszty: jesli sie wleje olej minerlany to Lotos mozna kupic za okolo 70 zl (4l+1 gratis) Potem butelka czy to Lotos mineralny czy lotos gas (takze mineralny) to cena w okolicach 12-13 z³. Wiec przy zalozeniu niezmiennego spalania oleju na poziomie 0,5l/1000km (1l/2000km) przy srednim rocznym przebiegu 10tys km to wyjdzie Ci 5l dolewki na rok za kwote ok 65 zl (przy 1l butelkach) Wiec napewno duzo taniej niz robota. Jesli spalanie oleju nie wzrosnie Ci do astronomicznych wielkosci rzedu 1l/ 100km to sadze ze nie ma remontowac. Ja jako ze moje auto nie bylo w najlepszym stanie musialem go sprzedac (a nie robic na zlosc na forum). Silnik padlina, owszem. Ale teraz przez ostatni miesiac oleju wzial raptem 0,25l a zrobilem 1500km. Dzisiaj Espero zostalo sprzedane.
no tak 16V naprawiæ silnik to du¿y wydatek ale 8V to ¿adne pieni±dze za to mamy pewny silnik ¿e nie z³om a tak sprzedamy nasz± padlinê za ok 4ty¶. kupimy drug± za 8ty¶ i mo¿e siê okazaæ ¿e to jeszcze wiêkszy szajs trzeba mieæ kasê na dobry wóz
A ja mialbym takie pytanie, moj Matiz jak go przegazuje i podstawie reke pod wydech, to zostaja na niej takie jakby czarne skrzepy (male kawaleczki) cos jakby sadza. Coz to moze byc i czym jest to spowodowane?
Patrzac na koszty: jesli sie wleje olej minerlany to Lotos mozna kupic za okolo 70 zl (4l+1 gratis) Potem butelka czy to Lotos mineralny czy lotos gas (takze mineralny) to cena w okolicach 12-13 z³. Wiec przy zalozeniu niezmiennego spalania oleju na poziomie 0,5l/1000km (1l/2000km) przy srednim rocznym przebiegu 10tys km to wyjdzie Ci 5l dolewki na rok za kwote ok 65 zl (przy 1l butelkach) Wiec napewno duzo taniej niz robota. Jesli spalanie oleju nie wzrosnie Ci do astronomicznych wielkosci rzedu 1l/ 100km to sadze ze nie ma remontowac. Ja jako ze moje auto nie bylo w najlepszym stanie musialem go sprzedac (a nie robic na zlosc na forum). Silnik padlina, owszem. Ale teraz przez ostatni miesiac oleju wzial raptem 0,25l a zrobilem 1500km. Dzisiaj Espero zostalo sprzedane.
Spalanie oleju nie bêdzie siê utrzymywaæ na tym samym poziomie bo z tym silnikiem ju¿ lepiej nie bêdzie tylko gorzej, coraz bardziej bêdzie puszcza³ na uszczelnieniach a lej±c mineralny to tylko przyspieszy ten proces.
Id±c tokiem twojego my¶lenia to po co ludzie wymy¶lili remonty silnika przecie¿ mo¿na dolewaæ litr na tysi±c
Uszczelniacze wymienione (stare jak kamieñ) dodatkowo zapobiegawczo zosta³y wymienione pier¶cienie zrobi³em ju¿ 200km i olej w normie a wcze¶niej po takiej trasie by³ ubytek
Uszczelniacze wymienione (stare jak kamieñ) dodatkowo zapobiegawczo zosta³y wymienione pier¶cienie zrobi³em ju¿ 200km i olej w normie a wcze¶niej po takiej trasie by³ ubytek
No i dobrze. Tylko je¼dzij se spokojnie przez jakie¶ 1500km od wymiany, ¿eby Ci siê pier¶cienie w tulejach u³o¿y³y (dotar³y).
Ile zap³aci³e¶ za wymianê? Wymienia³e¶ przy okazji UPG i pod deklem?
No to tak:
Jako autor tego w±tku dajê znaæ....
W koñcu zdecydowa³em siê na remont.
Koszt prawie 1000 z³, ale od tamtej pory -
NIC siê nie zmieni³o :-(
dalej bierze olej, chocia¿ nie kopci na niebiesko.
Mechanik wykona³:
- planowanie, demonta¿, monta¿, mycie
- 3 zawory (1 ss + 2w)
- kpl uszcz zawor.
- 13 zaworów szlif.
- 16 gniazd docieranie
- spr. 16 popych. zawor.
i jeszcze:
- szlif bloku
- tulejowanie
- szlif wa³u korbowego
- naprawa rozrz±du
- naprawa korbowodów
- naprawa g³owicy; planow.
próba szczelno¶ci
sk³ad zaworowy
- inne
Zap³aci³em za szlif u podwykonawcy tego mechanika - 550 z³, u mechanika za uszczelkê g³owicy 22 z³, uszczelkê pod pokrywê klawiat. 23 z³, uszczelkê kolektorów 33 z³, a robocizna - wymiana uszcz. g³owicy 280 z³.
U¿ywam oleju Mobil 1 15W40, mineralny, jak nakaza³ stosowaæ mechanik, ale dalej mi siê wydaje, ¿e bierze tak samo, chyba, ¿e gdzie¶ wycieka...
i teraz nie wiem, chyba siê znowu do niego wybiorê :/
ponadto od do³u silnika mam mokro od oleju, bo chyba nie wody.
zrobi³em zdjêcia:
http://picasaweb.google.p...CLG59KS0vtOkcg#






U¿ywam oleju Mobil 1 15W40, mineralny, jak nakaza³ stosowaæ mechanik To najlepiej zmieñ mechanika. Ten olej nie nadaje siê do naszych silników. No chyba ¿e chcesz wymieniaæ popychacze zaworowe. A ten wyciek by³ przed napraw±?
HOWARD, jak ten Twój mechanik, po takim remoncie kaza³ Ci wlaæ mineralny, a dalej cieknie tak jak na zdjeciach, to ja bym mu jajca urwa³, bo on chyba tak na prawdê, to nic nie zrobi³ z tym autem
U¿ywam oleju Mobil 1 15W40, mineralny, jak nakaza³ stosowaæ mechanik To najlepiej zmieñ mechanika. Ten olej nie nadaje siê do naszych silników. No chyba ¿e chcesz wymieniaæ popychacze zaworowe. A ten wyciek by³ przed napraw±?
Ech, ale w ramach reklamacji chyba jeszcze raz auto u niego zostawiê :-(
Ju¿ sam nie wiem..
a ten wyciek ze zdjêæ?
Nie przejmuj sie, ja leje litr srednio co 6-7dni:D Wyciekow brak, silnik suchy, zatem spala jak trzeba:D Ale narazie brak kasy na rozbiorke silnika:/
No nie wiem czy sie tak nie przejmowaæ.... ?
Mój bra³ olej w niesamowitej ilo¶ci.
Co miesi±æ wlewa³em ze 4 litry (ale je¼dzi³em z 5000 km).
Niestety po pewnym czasie przesta³ je¼dziæ wcale - pêkniêty wa³, uwalone ko³o pasowe..
No có¿ - takiego kupi³em, pewnie by³o to juz wcze¶niej i tylko by³o podrasowane na sprzeda¿.
A teraz nie mogê znale¼æ silnika na wymianê (przynajmniej takiego w miarê pewnego) i od 4 miesiêcy jestem bez auta. Mo¿e ktos mo¿e pomóc???[/fade]
Ech, a do tego jeszcze pyrkocze silnik, jakby w miejscu gdzie¶ od strony przewodów dochodz±cych WN, albo ¶wieæ...
Jak dajê podczas jazdy na luz, to wolniej pyrkocze, a jak przyspieszam, to te¿ szybciej pyrkocze..
TO pewnie masz do wymiany hydrauliczne regulatory luzu zaworowego. Koszt ok 30-60z³/szt. Zale¿y gdzie bêdziesz kupowa³. Potrzebujesz ich 16szt.