Graczem będąc…

Witam,

Temat wielekrotnie poruszany ale w koncu i mnie dopadl...
Lanos 1.6 (150kkm) spala mi ok litr oleju na kazde 1000-1500km wiec duzo za duzo.
Sprawdzilem korek (czysty), plyn chlodniczy (czysty) i jedyne co jest nie OK to dymienie z rury (szary dym). Do ok. 5000obr/min jest czysto, powyzej tez ale pojawia sie chmurka po odjeciu gazu... moze to normalne przy tych odbrotach?
Wyciekow na silniku nie widac.

Bylem wczoraj u mechanika i opisalem problem. Zasugerowalem wymiane pierscieni i uslyszalem "trzeba liczyc ok 3500-4000PLN jak nic wiekszego nie bedzie".

Mam dziwne wrazenie, ze mechanik chce mnie mocno w ***** zrobic... Jest drogi ale i dobry (zawsze u niego serwisowalem). Orientujecie sie ile +/- kosztuje wymiana pierscieni lub uszczelniaczy zaworow? A moze cos jeszcze powinienem sprawdzic przed podjeciem decyzji i remoncie?

Pozdro


Za 4 ko³a to nowy silnik mo¿na wstawiæ... Zdecydowanie za drogo.
Za 4 kola to juz Xe by bylo
Za 4 ko³a to nowy silnik mo¿na wstawiæ... Zdecydowanie za drogo.

Na allegro uzywke mozna za ~1500 kupic. Jednka wole naprawic bo kupno uzywanego to duze ryzyko... Tylko nadal nie wiem czy mam sie spodziewac, ze ktos mi to zrobi za 2000 czy moze za 200zl... Wiecej jak 1000 na pewno nie dam - bede (jak teraz) kupowal banke oleju za 80zl i sobie dolewal w sloneczne dni


bierze olej je¶li brak wycieków to uszczelniacze trzonka zaworu groszowa sprawa
do tego uszczelka pod g³owice .zrzucasz g³owice rozpinasz zaory (ja bym kupi³ troche pasty i dotar³) wymieniasz uszczelniacze .A jak ju¿ zrzucona g³owica to widzisz jakie masz progi na g³adzi cylndrów .je¶li s± prawie nie wyczuwalne to mo¿esz pokusiæ siê o zdjêcie miski i odkrêvcenie korbowodów tylko nie pomyliæ .T³ok w góre wyczy¶ciæ nowe pier¶cienie i sk³adamy.Jak chcesz to panewki tez mo¿na wymienic ale jak bêd± dobre to nie ma sensu.we dwie osoby w weakend zrobisz robi³em to w nexi tylko jeszcze wa³ zmienia³em

[ Dodano: 2008-06-24, 13:03 ]
taki pó³remont
zadzwoñ do tego Pana sprowadza orginalne czêsci do samochodów Daewoo ja kupi³em ca³y dó³ nowy do Matiza za 1500 bo mia³em podobny problem.

504060989 od 8ej do 22ej (7 DNI W TYGODNIU) lub drugi telefon 501675650 po 18 tej ( OD pONIEDZIA£KU DO pI¡TKU) i w WEEKEND PRZEZ CA£Y DZIEÑ lub kossa@op.pl MO¯LIWO¦Æ WYSTAWIENIA FAKTURY VAT
Wymiana pier¶cieni robocizna do 300 z³.
Tak, jak kolega wy¿ej napisa³ + uszczelniacze zaworowe i po sprawie. Ot ca³a filozofia
Dzieki wszystkim za (p)odpowiedzi!
Popytam jeszcze znajomych i jak troche czasu znajde to pojezdze po miescie w poszukiwaniu jakiegos niedrogiego i polecanego mechanika.

Pozdro
Od¶wie¿ê temat, bo mam taki sam silnik i podobny problem.
W ASO za¶piewali mi za wymianê pier¶cieni 2500 z³, i to przy za³o¿eniu, ¿e nie trzeba bêdzie wykonaæ jakich¶ dodatkowych napraw. Jako¶ szkoda mi tyle wydawaæ, a czyta³em, ¿e od biedy mo¿na tê naprawê wykonaæ samemu, gdy ma siê kana³ i narzêdzia. No w³a¶nie... narzêdzia... Jakie s± niezbêdne? Na pewno trzeba mieæ czym wykonaæ pomiar ci¶nienia sprê¿ania i podokrêcaæ ¶ruby z fabrycznymi momentami. Co jeszcze? Szczelinomierz...
Kolejne naiwne pytanie: Czy wystarczy zdj±æ g³owicê, ¿eby uzyskaæ dostêp do pier¶cieni?
Czy wystarczy zdj±æ g³owicê, ¿eby uzyskaæ dostêp do pier¶cieni?

Jak zdejmiesz g³owicê to tylko ujrzysz t³oki

Pier¶cienie s± na t³okach i trzeba siê dostaæ do wa³u korbowego czyli ¶ci±gn±æ miskê olejow± i odkrêciæ panewki od korbowodu i wyci±gn±c t³oki

Do tego zmiana uszczelniaczy zaworowych w g³owicy
Z ciekawosci; w jakim ASO Ci tyle powiedzieli?
Ja Ci to mogê zrobiæ za tysiaka:P
Mia³em podobnie. Wymiana g³owicy z robocizna ok. 1200z³ wiec nie drogo. Teraz niewidac zeby bral wiecej ponad norme. Mysle ze u Ciebie moze byc podobny problem tylko ze 4 kafle to zdecydowanie za duzo. Jak juz kolega wspomnial za taka sume mozna nowy silnik zamontowac
Jak juz kolega wspomnial za taka sume mozna nowy silnik zamontowac

Co prawda to prawda
Nie cztery kafle tylko
2500 z³

[ Dodano: 2008-10-15, 14:03 ]
Co nie zmienia faktu ¿e to i tak sporo.
Wymiana g³owicy z robocizna ok. 1200z³ wiec nie drogo. Ludzie, jak czytam takie rzeczy to mi sie wlos na glowie jezy ....

Wymiana glowicy 1200PLN????????????????????? Za robote do wykonania w godzine???????????? To ta glowica chyba byla NOWA ze sklepu i jeszcze pozlacana????????????????????
Z ciekawosci; w jakim ASO Ci tyle powiedzieli?

'Polmozbyt'
Za ile Ty by¶ to zrobi³? Mo¿e fuchê zlecê na pw...
Nie swojego auta sie nie tykam Mechanika tez Ci nie polece, bo zadnemu juz nie ufam hehe
Wymiana g³owicy z robocizna ok. 1200z³ wiec nie drogo. Ludzie, jak czytam takie rzeczy to mi sie wlos na glowie jezy ....

Wymiana glowicy 1200PLN????????????????????? Za robote do wykonania w godzine???????????? To ta glowica chyba byla NOWA ze sklepu i jeszcze pozlacana????????????????????

To ile wg Ciebie powinna taka wymiana kosztowac? Dodam jeszcze, ¿e nie tylko glowica by³a w tedy wymieniana co obniza koszt g³owicy o jakies 200 - 300 zl.
A co jeszcze bylo wymieniane? No i czy masz 8v czy 16v?
1,5 8V ... No a wymieniane byly klocki olej etc (taki przegl±d). No ale i tak nic nie zmieni tego ze wydalem 1000 z³ na to co wg moglo byc tañsze. Wazne ze juz nie cieknie
Czyli zaplaciles za wymiane glowicy w 8v okolo 900PLN Duzo za duzo Poza tym nie wierze ze trzeba ja bylo wymieniac Czemu Ci ja wymienili?
Do za³o¿yciela tematu to po pierwsze spróbuj zdiagnozowaæ co jest wadliwe bo po co pakowaæ kasê np w g³owicê jak siê oka¿e, ¿e to nie ona by³a wadliwa?? Zacznij od sprawdzenia kompresji. Zmierz i zapisz dok³adny wynik. Nastêpnie do ka¿dego cylindra wlej po ok 3ml oleju silnikowego. Je¶li kompresja wzro¶nie max o 2% to pier¶cienie s± ok. Je¶li wzro¶nie powy¿ej 2% znaczy, ¿e s± pier¶cienie wyrypane i one puszczaj± olej. Bo puki cylinder by³ suchy to puszcza³y kompresjê, a jak olej uszczelni³ to przesta³y puszczaæ kompresji... Od tego zacznij bo przy daewoo pier¶cienie nie s± zbyt wysokiej jako¶ci...
Wymienili bo mia³em duze ubytki oleju. Wycieka³ poprostu. A wszytkie przewody juz by³ powymieniane. Teraz to za pozno jest na ropatrywanie czy dobrze zrobilem, moze i przep³acilem ale jak kto¶ niejest mechanikiem...
Jak zdejmiesz g³owicê to tylko ujrzysz t³oki

Pier¶cienie s± na t³okach i trzeba siê dostaæ do wa³u korbowego czyli ¶ci±gn±æ miskê olejow± i odkrêciæ panewki od korbowodu i wyci±gn±c t³oki

Do tego zmiana uszczelniaczy zaworowych w g³owicy

Je¿eli chodzi o uszczelniacze, to najwy¿ej przy okazji, bo pier¶cienie puszczaj± i tak znacznie wiêcej oleju.
Czy bloku w takim razie nie muszê wyci±gaæ?

[ Dodano: 2008-10-19, 13:50 ]
Duzo za duzo
Kolego, powtarzasz, ¿e robocizna jest droga. No to pytanie: ILE to ma kosztowaæ? Proszê o liczby, a nie jakie¶ tam "znacznie mniej" Ka¿dy ceni swoj± pracê i jako¶ mi siê nie widzi, ¿eby kto¶ to napirawi³ za "Dziêkujê!".
ale tez niektorzy przesadzaja i sie troche przeceniaja. Np, 550,- za wymiane uszczelki pod glowica, plynu chlodnicowego i oleju w starej polowce 1.0
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •