Graczem będąc…

je¿d¿ê na syntetyku i po wymianie UPG zacz±³ braæ olej ok 1litra na 1,5kkm
co z tym zrobic czy mo¿e przej¶æ na mineralny
dodam ¿e nie je¿d¿ê kapeluszowo
lani 1.6 16v , ful opcja + lpg


1 litr/1,5kkm to bardzo duzo. Zamiast zmieniac na minera³ poszukaj lepiej przyczyny tak duzego zuzycia.
ale gdzie?
wycieków nie ma , nie kopci , i fajnie przyspiesza
jaki masz przebieg


ale gdzie?
wycieków nie ma , nie kopci , i fajnie przyspiesza

jêsli wycieków brak, to znak ¿e pali olej - jesli masz mo¿liwo¶æ sprawd¼ stopieñ sprê¿ania w cylindrze (bardzo dobry to 12, s³aby to 7 i poni¿ej). miarka kosztuje oko³o 60 pln i mo¿na na taki wydatek siê zdecdowaæ aby unikn±æ procesji po mechanikach w stylu: mo¿e panewki? mo¿e pier¶cienie? mo¿e uszczelka pod g³owic±? mo¿e krasnoludki?

a tak naprawdê to czy sprawdzania oleju dokona³e¶ na równej powierzchni? lani jest na to wr±zliwy. mo¿e okazaæ siê, ¿e spali³ ci mniej ni¿ my¶lisz.
do kolejnej wymiany oleju mogê trochê pozagl±daæ ...
A tak w ogole to lanosy moga brac olej i jest to problem niepokojacy czy nie - jesli tak to ile moze brac tego oleju?
niektórzy producenci podaj± normy dopuszczalne ile oleju auto mo¿e braæ i nie jest to objaw niepokoj±cy np. 1,6 16v mo¿e ³ykn±æ od 1-1,6 l na 1kkm ale trafiaj± siê auta które wogóle nie ³ykn± ani grama
np. 1,6 16v mo¿e ³ykn±æ od 1-1,6 l na 1kkm

Takie normy to zabezpieczenie producenta. Wspó³czesny sprawny silnik nie we¼mie takiej ilo¶ci. U mnie od wymiany do wymiany ciê¿ko by³o stwierdziæ na bagnecie czy wogóle co¶ uby³o.
np. 1,6 16v mo¿e ³ykn±æ od 1-1,6 l na 1kkm

Takie normy to zabezpieczenie producenta. Wspó³czesny sprawny silnik nie we¼mie takiej ilo¶ci. U mnie od wymiany do wymiany ciê¿ko by³o stwierdziæ na bagnecie czy wogóle co¶ uby³o.

A co oznacza to 1kkm?
A co oznacza to 1kkm?
to samo co 1000 km
Mam pytanko wymienilem olej niedawno i zrobilem miedzy czasie 3000 km i sprawdzilem dzisiaj poziom oleju i sie okazalo ze jest juz prawie minimum co to moze byc grane? A i w ogole zauwazylem ze cos jest malo plynu chlodniczego prawie tez minimum a wydaje mi sie ze bylo go wiecej
uszczelka pod g³owic± mo¿e
uszczelka pod g³owic± mo¿e

Mo¿liwe ale jeszcze cz³owieka nie strasz
Sprawd¼ czy nie ma wycieków, wydaje mi siê to bardziej prawdopodobne ni¿ uszczelka.
ja w swoim lanosie mam po 12 cisnienie a bierze olej jakis litr na 1000km.. i co to?
ja w swoim lanosie mam po 12 cisnienie a bierze olej jakis litr na 1000km.. i co to?

uszczelniacze zaworowe
dzieki serdeczne:)
Doczepie siê do tematu bo mam podobny problem, proszê o pomoc, a zatem jaki¶ czas temu mój lanos (1.5 16 V + gaz, 160 000 km) bra³ olej na tyle, ¿e musia³em zrobiæ remont silnika, robi³em planowanie g³owica, wymiane uszczelniaczy, pier¶cienie, uszczelka pod g³owic±, uszczelka pod pokryw±, nowy rozrz±d i chyba tyle, po remoncie by³o ok, ale jak przejecha³em kilkadziesi±t kilometrów zauwa¿y³em, ¿e strasznie kopci i pali olej, zacz±³ traciæ moc.... oczywi¶cie olej przed tym te¿ by³ zmieniony - pó³syntetyk 10w 40 castrol. Na tym siê nie skoñczy³o bo znajomy (robi³ ju¿ takie rzeczy nie raz) mowi³, ¿e wcze¶niej jak zak³adali pier¶cienie to jeden pier¶cieñ nie chcia³ wej¶æ na t³ok i trochê go przytar³, kolejna rzecz która mu siê nie podoba³a to to ¿e go¶æ który robi³ g³owice da³ na uszczelniacze silikon. Rozebra³ jeszcze raz silnik znowu zmienione zosta³y uszczelniacze, ale ju¿ bez silikonu. Silnik zosta³ z³o¿ony, ale niestety znowu kopci i traci moc.... wiecie co mo¿e byæ tego przyczyn±?
Z góry Dziêki.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •