Graczem bÄdÄ câŚ
No początku to dzieńdoberek.
Szukałem, ale jakoś nie znalazłem...
Lanek 1,6 - jak w temacie - wywala mi błąd 16. Początkowo było to zawsze po przekroczeniu 2 500 obrotów, po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu check nie świeci. Nadałem temat w serwisie, niby sprawdzili i stwierdzili że jest ok. Okazało się, że teraz check zapala się nadal, ale nie od razu, tylko jak silnik złapie troche temperatury. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy czujnik spalania stukowego jest do wymiany, czy przyczyna może byc jeszcze gdzie indziej? No i gdzie znajdę ten czujnik, żeby wymacać czy to 2, czy 3 piny?
Pozdrawiam
Czujnik spalania stukowego jest umieszczony na bloku silnika od "tyłu", czyli od strony kabiny pasażerskiej Powinien być 3-pinowy. Możesz spróbować namierzyć czujnik, rozpiąć go i przeczyścić styki jakimś kontakt-sprayem (byle nie WD-40...) a nuż pomoże Schemat umieszczenia czujnika (nr 13) jest na poniższym foto...

Dzięki wielkie krajanie
Z tego co widzę, dobranie się do tego ustrojstwa "od góry" nie będzie łatwe, ale koreańska myśl techniczna nie jest mi do końca obca (miałem esperaka, ino zakończył żywot w rowie pod Płońskiem), więc nie powinno byc źle. Spróbuję to czymś potraktować, jednak jeśli nie pomoże, to rozumiem, że wymiana i innych opcji (coś powiązanego, czytaj tańszego) raczej nie ma?
A nie ma sprawy Dobrać się od góry będzie raczej dość trudne Czujnik znajduje się pod kolektorem ssącym, więc idealny dostęp będzie z kanału (ew. najazdu lub podnośnika). Jeżeli przeczyszczenie styków nie pomoże, to chyba jedyną opcją będzie wymiana tego czujnika. Jego nr katalogowy to 96253615. Tak na szybko przejrzałem sieć, to ceny są naprawdę różne... najtaniej znalazłem w Łódzkiej hurtowni Potak --> link (aż dziwnie tanio...) oraz w miarę przeciętnej cenie w Polmozbycie w Gdańsku na Hallera --> link. Pozostałe ceny oscylują w granicach 120 zł w górę...
A nie ma sprawy Dobrać się od góry będzie raczej dość trudne Czujnik znajduje się pod kolektorem ssącym, więc idealny dostęp będzie z kanału (ew. najazdu lub podnośnika). Jeżeli przeczyszczenie styków nie pomoże, to chyba jedyną opcją będzie wymiana tego czujnika. Jego nr katalogowy to 96253615. Tak na szybko przejrzałem sieć, to ceny są naprawdę różne... najtaniej znalazłem w Łódzkiej hurtowni Potak --> link (aż dziwnie tanio...) oraz w miarę przeciętnej cenie w Polmozbycie w Gdańsku na Hallera --> link. Pozostałe ceny oscylują w granicach 120 zł w górę...
Heh, bo cena ponoć zależy od typu - 2 czy 3 piny. Byłem nie dalej jak wczoraj w Wawie w autoparts i ponoc jeden to właśnie około 100, a drugi 300. Nic to, pokombinuję jak będę w łyk-end w domu (praca niestety wyjazdowa) i sprawdzę jaki mam. Dzięki w każdym razie jeszcze raz ziom.
Z tego co widzę po katalogach, to w Lanosach były tylko 3-pinowe... a tym bardziej ten o nr 96253615. Jak wejdziesz na stronę FSO --> klik, wybierz z menu po lewej stronie "Części zamienne". Otworzy się wyszukiwarka części i wpisz tam ten nr kat. co go podałem - w opisie jest info /3piny/ Za to w Nubirach były 2-pinowe (nr 10456240) oraz 3-pinowe (nr 96253545). Pozdrawiam
Oby było tak jak twierdzisz, bo nie uśmiecha mi się wywalać trzech stów, choć tam gdzie byłem i pytałem (jednak są przy samej bramie fabrycznej na żeraniu) twierdzili, że niezleżnie od czegokolwiek do lanków 1,6 wkładali raz takie, a raz takie.
do lanków 1,6 wkładali raz takie, a raz takie.
No to jest niestety też jednak niewykluczone... Jedyna opcja to samemu sprawdzić