ďťż

Graczem będąc…

Siema ludzie mam problem z moim autkiem , byłem juz u kilku mechaników , w tym czterech od daewoo, i nikt nie może mi pomóc. Autko z trudem odpala , dławi sie , jak go przegazowac i poczekac jak sie przełączy na gaz to jest w miare dobrze, ale zapala sie check i bład 22, sprawdzalem u mechanika. Jeszcze jakis czas temu kontrolka gasła teraz pali sie caly czas, a obroty na biegu jałowym nie spadaja nizej jak 1500. Jak go przłaczyć na benzyne gdy silnik jest ciepły to chodzi jak na gazie czyli check i wysokie obroty. Mechanicy sprawdzali czujnik ciśnienia w przepustnicy i wszystko jest ok .Powiedzieli ze moze być cos z wiązka ale oni tego nie zrobią bo gazownik zakladajac gaz coś tam namieszał z podłączeniem instalacji. Z góry dzienks za odpowiedz.


Prawdopodobnych przyczyn może być mnóstwo.
Sam TPS nie skutkuje aż takimi objawami, niemniej jeśli check go wykazuje to ja bym go wymienił.
Możesz mieć problem prawdopodobnie z wtryskami, wiązką wtrysków, kłania się czyszczenie przepustnicy i zajrzenie do silnika krokowego.
Napisz coś więcej na temat samochodu i instalacji, co to znaczy, że gazownicy "coś tam namieszali"?
W ogóle to było mnóstwo podobnych tematów, poczytaj...
najpierw to proponuje na podłączenie pod kompa i sprawdzenie błędów
ale zapala sie check i bład 22, sprawdzalem u mechanika

Już kolega to zrobił.

moze być cos z wiązka ale oni tego nie zrobią bo gazownik zakladajac gaz coś tam namieszał z podłączeniem instalacji

Jedź do gaziarzy na reklamacje w takim wypadku.

Czyli rozumiem, że problemy zaczęły się zaraz po założeniu instalki?


Gaz byl założony 7 lat temu , wiec juz chyba po gwarancji , krokowy jest nowy ,przepustnica była czyszczona niedawno, tps jak lanos był u mechanika to on załozył nowy żeby spr. czy to jego winna i nic to nie zmieniło, wiec zamienił na stary .
Drodzy koledzy

Błąd 22 najczęściej objawia się uszkodzeniem wtyczki od TPS,która jest bardzo nietrwała.TPS bardzo rzadko się psuje.
Sam miałem bardzo podobny problem i okazało sie ze jeden kabelek przy wtyczce jest oberwany(niebieski).Podobnie było u kolegi.
Także trzeba wypiąć wtyczkę i obejrzeć czy wszystkie 3 przewody dobrze stykaja się z wtyczką
To był własnie ten słynny niebieski kabelek , błedu juz nie ma ale , ale zostały wysokie obroty gdzies 1500 jałowym, cóż to może być???
Musisz zresetować kompa i zaprogramować obroty na początek.Jak nie pomoże to krokowy do czyszczenia i trzeba poszukać czy lewego powietrza nie łapie.
Reset nie pomógł, czy może za to odpowiadac czujnik temp. silnika ? Gdzies czytałem że nawet jak jest nie sprawny to nie pokazuje sie check, a wskaznik temp. silnika w kabinie pokazuje ze wszystko jest dobrze .
gio23, sprawdź, szczególnie, że masz lpg czy nie masz wycieku płynu chłodniczego, ja tak miałem, temperatura niby w normie (nie wszystko wyciekło bo przewód idący do parownika przetarł się o drążki kierownicze) i wskazanie temp. miałęm ok ale obroty na poziomie 1500-2000:) po wymianie wężyka na gwarancji jest dobrze:)
wężyk wporządku , a obroty raz wyższe raz niższe , dziś wskoczyły na około 2000 , co to jest???

[ Dodano: 2010-06-29, 19:07 ]
Aha dodam co ostatno było robione , tzn. w ciagu ok 2 miechow : kompletny rozrzad , świece i kable , filtry powietrza , oleju i benzyny , olej , płyn chłodniczy i hamulcowy no i krokowiec ale to jakies 7 miesiecy temu diagnostyka komp. nie wykazuje rzadnych błedów . aha dodam ze silnik lepiej pracuje jak jest zimny tzn lepiej trzyma obroty jak sie nagrzeje to jest faluj z rafuls . No i czasami wali zgniłym jajem , to chyba katalizator konczy życie , ale czy to ma zwiazek z obrotami ? Jeszcze sie spytam jak ktos wie bo na mechanice znam sie jak Grzegorz Lato na Polskiej piłce czyli wcale , gdzie szukac miejsc gdzie dostaje sie jakies lewe powietrze. ? Dzienks z góry za odp.
Z moich doświadczeń wynika że jak zawalony jest krokowy to po prostu na lpg nie chce jechać i gaśnie a jak były wysokie obroty na lpg to się okazało że filterek był zawalony. Generalnie wymiana filtra, czyszczenie krokowego i zmiana stacji. Kumpel miał falujące obroty i okazało się że był przetarty przewód powietrza. Po prostu trzeba na spokojnie obejrzeć czy obudowa filtra powietrza domknięta i czy wszystkie przewody dobrze po dopinane i nie ma pęknięć.
PS: Czy strzelił ci kiedyś gaz?

Laniego mam rok to moze strzeliło z 10 razy max. Poza tym filtr gazu ma jakies 3000 km , krokowiec czyszczony o czym juz pisałem . Za to dziwnie to wyglada przy przepustnicy , zdjecie powyzej . Może mi ktos napisac czy to normalne czy czegos tam brakuje Trzy "bolce" na jednym jest jakis węzyk podłączony (pierwszy z lewej od szyby) na środkowym nie ma nic, a w ostatni jest , mozna powiedziec , wkrecona śruba .
drugi też ma być zatkany ciągnie Ci lewe powietrze ..
drugi też ma być zatkany ciągnie Ci lewe powietrze ..

No to pewnie problem rozwiązany. a jak strzelał to sprawdź obudowę filtra powietrza i przewody. Jak mi walnęło kilka razy to aż obudowa popękała
No niby by to dało rade ale jak całkowicie go zatkałem to silnik sie dławił i gasł , obudowa filtra wporzadku ...
to koniecznie musi być zatkane, pozatym na kolektorze ssącym jest trochę podciśnień, pooglądaj czy którejś jeszcze nie spadło, jak auto dławi na LPG po zatkaniu to regulacja się kłania dolot musi być szczelny, aha sprawdź po wyjęciu filtra powietrza czy nie jest coś wepchnięte w otwór odpowiadający za zasysanie powietrza z nadkola
a gdzie wężyk
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •