Graczem bÄdÄ câŚ
Błąd nr 17 – Wtryskiwacz Zwarcie do masy wtryskiwacza
Temat trochę związany z gazem, ale dałem tutaj.
Opis:
Przy jeździe na benzynie silnik pracował nierówno (jak na 3 cylindry), bez żadnych błędów.
Okazało się że emulator wtryskiwaczy Lecho E4 jest zepsuty. W stanie wyłączonym (czyli gdy pracuje na benzynie) na wyjściu na jeden z wtrysków oprór wynosił 107 ohm (na pozostałych 14 ohm).
Wymieniłem na emulator A-Max, przy okazji polutowałem zaciski kabli na wiązce elektrycznej wtrysków, tej od benzyny (oryginalnie są zaciskanie nie lutowane).
Pomogło, ale. Po miesiącu czasu silnik na benzynie zaczął pracować jeszcze gorzej i dodatkowo wyskakuje błąd 17.
Emulator jest ok. przy czym w stanie wyłączonym czyli na pracy na benzynie jego opór to 3 ohm (stary miał 14 ohm).
Po wypięciu wiązki kabli od emulatora, i podpięciu tylko benzyny jest tak samo, silnik pracuje nierówno i pojawia się błąd 17.
Mierzyłem opór wtryskiwaczy wszystkie około 14 ohm.
Sprawdzałem wiązkę elektryczną wtrysków od benzyny (ta wypinaną w komorze silnika) i wiązkę od emulatora wtrysków, Mój miernik nie wykazał żadnego zwarcia?? Czyżby zwarcie gdzieś w wiązce głównej?
Stawiam na jakieś zwarcie w wiązce od układu wtrysków benzyny, tylko gdzie i skąd nagle się to pojawiło?.
Mam pytanie czy inny opór nowego emulatora jest prawidłowy?
I czy ktoś miał podobny problem?
[ Dodano: 2009-07-24, 00:45 ]
Problem jak zwykle rozwiązany.
Tylko nie rozumiem jak to się stało.
Połączenia wiązki elektrycznej wtrysków te od benzyny i od emulatora znam na pamięć, gazowe wyeliminowałem. Te oryginalne od benzyny sprawdzałem przez dwa dni i to po kilka razy. Żądnego zwarcia czy przerwy nie wykryłem.
Okazało się że coś nie grało we wtyczce i to tej którą badałem razem z wiązką i nic nie wykryłem.
Teraz nie mam wtyczki wychodzącej z wiązki głównej, wtyczkę wyciąłem, przewody zlutowałem.
Nie rozumiem jak nagle ni z tego ni z owego zapalił się błąd 17 i winna była wtyczka, której nikt nie ruszał. Stało się to na stacji benzynowej po zatankowaniu paliwa…..
Może coś jest powodem, a ja wyeliminowałem skutek a nie przyczynę.
Ponawiam też prośbę o poradę czy przejmować się tym, że stary emulator wtrysków dawał opór 101 ohm dla każdego z wtrysków, a nowy daje:
Dla 1 wtrysku: 115,6 ohm
Dla 2 wtrysku: 119,6 ohm
Dla 3 wtrysku: 116,6 ohm
Dla 4 wtrysku: 120,8 ohm
PS. Wczorajsze pomiary dawały jakiś obraz, ale odczyty nie były idealne, ponieważ w mierniku miałem wyczerpaną baterię.
Gdyby kogoś to interesowało.
Dalej nie rozumiem jak to się stało, ale już wiem, co się stało.
Kable na wtyczkach wiązki wtryskiwaczy były w dobrym stanie. Jednak przyczyna tkwiła w samym połączeniu. Gdy włożyć wtyczkę do gniazdka jakimś cudem nie stykał się środkowy nazwijmy to pin.
I wszystko jasne.
Tylko nie wiem jak to się mogło stać samo.
Jak widać Zwarcie do masy wtryskiwacza oznacza też przerwę.