Graczem bÄdÄ câŚ
Witam, jestem tu nowy, szukałem lecz nie mogę znaleźć sensownego rozwiązania. Otóż tak, moje auto Lanos 1,5 DOHC pb+lpg. Ostatnio stracił na mocy i zaczął chodzić jak traktor, to pojechałem na wymianę świec. Kupiłem NGK i oryginalne kable koreańskie, bo jak mechanik zdjął kable, to się okazało, że jest przepalony(świece były trochę upaprane olejem, podejrzewał uszczelkę pod głowicą, lecz ona była robiona niedawno. Dla pewności sprawdził tam jakieś ciśnienie oleju, ale okazało się, ze jest ok. to powiedział, że z uszczelką jest dobrze). Wymienił świece i kable, zapaliliśmy, było lepiej, lecz dalej nie palił na wszystkie cylindry, to wymienił cewkę, było gites. Lecz wczoraj "mając gdzie jechać" na III biegu przy obrotach ok 4000-4500 zapaliła się kontrolka silnika, niezależnie czy jadę na lpg, czy pb. Poszperałem w necie, odczytałem kody i są to 63 i 64
"63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy". Co robić?
Zakupić oryginalną cewkę WN. [ General Motors]
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=603884851
cewka jest nowa, ale nie wiem jakiej firmy, czy mogą uznać reklamację?
możźe mechanik coś z kablami poruszał, problem kontrolki pojawia się na chwilę na III biegu przy 4000-4500 obr i za chwilę gaśnie
cewka jest nowa, ale nie wiem jakiej firmy, czy mogą uznać reklamację?
możźe mechanik coś z kablami poruszał, problem kontrolki pojawia się na chwilę na III biegu przy 4000-4500 obr i za chwilę gaśnie
Czyli jak odpalisz auto i jedziesz tak, że zmieniasz biegi koło 2500-3000 obrotów wszystko jest ok ? Cewkę DAC miałem w Lanosie założył ją poprzedni właściciel, sądząc po naklejce na cewce padła po niecałym 1,5 roku.
Byłem dziś w serwisie i podpieli komputer, wyskoczyły te błędy, gość zresetował i kazał wkręcić się na obroty, podczas tej jazdy kontrolka znów się zapaliła. Podpiął ponownie i te same błędy czyli Styk A i B ECM zwarcie do masy. Kazał najpierw jechać do elektryka. Co radzicie zrobić? Jak elektryk może wykazać, że o cewka jest walnięta, bo na fabrycznej miał przejechane 220 000 i nigdy nie było problemu. Może jest tu jakiś spec co powie coś więcej na temat głupiego zwarcia wywołanego cewką.
Z góry dzięki za pomoc.
Moim zdaniem powinieneś reklamować tą cewkę, tym bardziej, że masz niby na nią gwarancję.
BTW. ile dałeś za tą swoją?
ok. 160zl, czy ktos wie z czym problem
Mi się chek zapala jak go wyhamowuje z ok 160 km/h. Podejrzewam sondę lambda.
Zakupić oryginalną cewkę WN. [ General Motors]
W 10000000000000 % popieram !!!!!!!!!!
ok. 160zl, czy ktos wie z czym problem
tak, wiem. TYLKO cewki GM są oryginalne. Cewki DAC można sobie w doope wsadzić ( wiem, bo jakiś czas miałem to guano). Do póki nie kupisz GM problem będzie okresowo się pojawiał.
A propos - jest 1 cewka na zbyciu. Pisać na PW.
Przyczyny: Nieprawidłowe podłączenie cewek zapłonowych, sprawdź czy przewody dochodzące do styków D10 i C3 takie są w lanosie (sprawdzałem w książce) ECM nie mają przerwy lub zwarcia do masy.
Następnie sprawdź czy w przewodzie D dochodzący do cewek po przekręceniu zapłonu jest napięcie +12V.
Jeżeli nie stwierdzono błędów w podłączeniu a kod 63 i 64 występuje nadal to wymienić zespół cewek.
Super, a czy kolega mógłby wytłumaczyć skąd te kabelki dochodzą do cewki, postaram sięto posprawdzać, dodam tylko, że nic w kablach nie było robione i od wymiany cewki wyskakuje owy problem zwarcia( czy mogły one się jakoś przetopić z tego powodu, że dotykały gdzieś gorącego silnika?)
Cewki DAC można sobie w doope wsadzić
Cewki DAC były stosowane na pierwszy montaż. Dopiero później po upadłogści Daewoo, GM weszła w spółke z DU . No i co za tym idzie, części zamienne były już produkcji GM. Pewnie musiałeś trafić koreańską podróbke, której jest sporo na rynku.