Graczem bÄdÄ câŚ
Witam niedawno wymieniałem kompletne sprzęgło ponieważ zużyło mi się łożysko oporowe i jak wciskałem sprzęgło słychać było straszny szum. Teraz za to jest odwrotnie na biegu jałowym słychać szum a jak wcisnę sprzęgło szum ustaje, co jest grane czy mechanik coś spartolił ? Miał ktoś z was podobny przypadek?.
co jest grane czy mechanik coś spartolił
obawiam się ze tak.
ale co morze być przyczyną?
docisk lub łożysko oporowe, coś źle poskładał albo wsadził badziewne cześć.
ja obstawiam bylejakie podzespoły, reklamuj i tyle, nie ma co dochodzić co mechanik źle zrobił i co wsadził ma działać i tyle
łożysko śmieć tyle
łożysko śmieć tyle To jest niemożliwe żeby padło po 1000KM
[ Dodano: 2010-03-27, 15:27 ]
koledzy a uwas wogule w lanos nieszumi sprzęgło na biegu jałowym?
[ Dodano: 2010-03-27, 15:45 ]
Byłem na kanale i wydaje mi się że ten szum pochodzi gdzieś z skrzyni biegów, coraz bardziej mnie to niepokoi
koledzy a uwas wogule w lanos nieszumi sprzęgło na biegu jałowym?
ponad 220 przebiegu sprzęgło się ślizga przy wysokich obrotach ale nic mi nie szumi
Cytat: Byłem na kanale i wydaje mi się że ten szum pochodzi gdzieś z skrzyni biegów, coraz bardziej mnie to niepokoi
a może trzeba wyregulować skrzynię, znaczy luzy, przy półosi od strony kierowcy przy skrzyni jest wianek na nim się reguluje, ale nie rób tego sam
koledzy a uwas wogule w lanos nieszumi sprzęgło na biegu jałowym?
ponad 220 przebiegu sprzęgło się ślizga przy wysokich obrotach ale nic mi nie szumi
Cytat: Byłem na kanale i wydaje mi się że ten szum pochodzi gdzieś z skrzyni biegów, coraz bardziej mnie to niepokoi
a może trzeba wyregulować skrzynię, znaczy luzy, przy półosi od strony kierowcy przy skrzyni jest wianek na nim się reguluje, ale nie rób tego sam
Mam nadzieje że masz racje kolego z tą regulacja, muszę podjechać do mechanika, ale ten to pewnie od razu coś wymyśli żeby kasę zedrzeć
jedź do kumatego mechanika to zrobi to jak powinien
jedź do kumatego mechanika to zrobi to jak powinien
Tak. a który to kumaty ? Każdy tylko jak się, zajdzie to by powymieniał pól samochodu, a później wychodzi że to i tak nie było to
Kolego - nie wrzucaj wszystkich do jednego worka , bo kiedyś i ciebie wrzucą . Po prostu tak jak są ludzie i ludziska tak są mechanicy i ci którzy się za nich uważają. Jeśli chodzi o Twój problem to mam kilka pytań
1 - jakiej firmy sprzęgło i łożysko
2 - czy wymieniono łapę i dzwignię sprzęgła
3 - czy po zamontowaniu skrzyni zalano skrzynkę olejem lub przynajmniej sprawdzono stan
Kolego - nie wrzucaj wszystkich do jednego worka , bo kiedyś i ciebie wrzucą . Po prostu tak jak są ludzie i ludziska tak są mechanicy i ci którzy się za nich uważają. Jeśli chodzi o Twój problem to mam kilka pytań
1 - jakiej firmy sprzęgło i łożysko
2 - czy wymieniono łapę i dzwignię sprzęgła
3 - czy po zamontowaniu skrzyni zalano skrzynkę olejem lub przynajmniej sprawdzono stan
1- Valeo
2-nie
3- a tego nie wiem niestety. nie byłem przy wymianie a mechanicy nic nie mówili na temat oleju
Fakt faktem, sprzęgło wymienne a nadal usterka jest Nie wiem czy olać ten szum i jeździć dalej bo biegi normalnie wchodzą w niczym mi to nie przeszkadza, tylko denerwuje mnie jak słyszę ten szum, a mrze coś nietakt jest z skrzynią
Łożysko na wałku wejściowym skrzyni Ci szumi pewnie. Puki łożysko wyciskowe szumiało głośniej nie zwracałeś na to uwagi. Jeśli to jest cichy szum to na razie możesz jeździć, ale jeśli jest już dość głośny to radziłbym je wymienić. Jak to łożysko padnie do końca i się zablokuje to nie będzie już czego reanimować. Wtedy tylko następna skrzynia Cię ratuje...
Łożysko na wałku wejściowym skrzyni Ci szumi pewnie. Puki łożysko wyciskowe szumiało głośniej nie zwracałeś na to uwagi. Jeśli to jest cichy szum to na razie możesz jeździć, ale jeśli jest już dość głośny to radziłbym je wymienić. Jak to łożysko padnie do końca i się zablokuje to nie będzie już czego reanimować. Wtedy tylko następna skrzynia Cię ratuje...
Wiesz chyba masz racje bo jak silnik się nagrzeje to nie słychać już tak tego szumu, a ile morze kosztować wymiana takiego łożyska w skrzyni ?
Samo łożysko to są grosze. Problemem jest koszt robocizny. Trzeba wyjąć skrzynię biegów z samochodu. Koszty robocizny będą porównywalne z wymianą sprzęgła. Ja za samą wymianę sprzęgła zapłaciłem 180 zł w mojej okolicy. I należałoby się spodziewać kosztów 200-250 zł. Jak wyrywasz skrzynię to zdałoby się wymienić inne łożyska bo koszty niewiele wzrosną a prawdopodobnie ze skrzynią będzie spokój do końca życia lanosa...
viper-gutek, nie pocieszyłeś mnie, zaczyna mnie ten lanos denerwować. A nie wiesz jak można się upewnić czy to jest to na pewno?
Możesz spróbować wyregulować pedał sprzęgła. Jeśli popychacz wkręcisz w pedał to łożysko wyciskowe bardziej odskoczy od docisku. Jeśli szum będziesz dalej słyszał to wszystko wskazuje na łożysko w skrzyni. Jeśli ucichnie to mechanik źle wyregulował sprzęgło i łożysko wyciskowe lekko ocierało o wycisk. Ale złe wyregulowanie sprzęgła jest mało prawdopodobne...
dzisiaj byłem u mechanika on stwierdził że rzeczywiście coś w skrzyni szumi, ale nie umiał powiedzieć jednoznacznie co to jest?, jedynie dodał że najprawdopodobniej to łożyska w skrzyni szumią, i dodał że nie opłaca się tego naprawiać tylko lepiej kupić jakąś starą skrzenie biegów. Co o tym myślicie? Teraz pojawił się jeszcze jeden problem muszę wymienić końcówki drążka kierowniczego + zbieżność, zaczyna mnie denerwować mój lanos .
a nie powiedział, że masz luz, który da się zniwelować zanim zaczniesz skrzynie zmieniać to trzeba jeszcze to spróbować zrobić
a nie powiedział, że masz luz, który da się zniwelować zanim zaczniesz skrzynie zmieniać to trzeba jeszcze to spróbować zrobić
Nie, wjechałem samochodem na szarpak i powiedział, że mam wybite krańcówkę po lewej stronie, ale najlepiej wymienić od razu dwie naraz, dodam że jak jadę to na dołach słychać jak coś dzwoni po lewej stronie.
mnie chodziło o skrzynię biegów i jej szumy a nie o końcówki drążków, które oczywiście powinieneś wymienić w komplecie
mnie chodziło o skrzynię biegów i jej szumy a nie o końcówki drążków, które oczywiście powinieneś wymienić w komplecie
na temat skrzyni biegów nic więcej niem-uwił
dzisiaj byłem u mechanika on stwierdził że rzeczywiście coś w skrzyni szumi, ale nie umiał powiedzieć jednoznacznie co to jest?, jedynie dodał że najprawdopodobniej to łożyska w skrzyni szumią, i dodał że nie opłaca się tego naprawiać tylko lepiej kupić jakąś starą skrzenie biegów. Co o tym myślicie? Teraz pojawił się jeszcze jeden problem muszę wymienić końcówki drążka kierowniczego + zbieżność, zaczyna mnie denerwować mój lanos .
Pewnie nie czuje się na siłach by tą skrzynię później do kupy złożyć... Jak wymienisz skrzynię na inną to będziesz miał dalej starą skrzynię. Po wymianie łożysk ona będzie jak nowa. W skrzyniach dobrze traktowanych zużywają się głównie łożyska. Jak jakiś dentysta zębów nie pourywa to reszta wytrzyma do końca eksploatacji lanosa... Ale zrobisz jak uważasz...
Końcówki wymienia się parami bo jak jedna padła to druga też już długo nie pożyje a po co płacić za ustawianie zbieżności dwa razy? Końcówki nie są takie drogie. Kupowałem w zeszłym roku po 33zł marki MOOG... Więc nie ma tragedii
dzisiaj byłem u mechanika on stwierdził że rzeczywiście coś w skrzyni szumi, ale nie umiał powiedzieć jednoznacznie co to jest?, jedynie dodał że najprawdopodobniej to łożyska w skrzyni szumią, i dodał że nie opłaca się tego naprawiać tylko lepiej kupić jakąś starą skrzenie biegów. Co o tym myślicie? Teraz pojawił się jeszcze jeden problem muszę wymienić końcówki drążka kierowniczego + zbieżność, zaczyna mnie denerwować mój lanos .
Pewnie nie czuje się na siłach by tą skrzynię później do kupy złożyć... Jak wymienisz skrzynię na inną to będziesz miał dalej starą skrzynię. Po wymianie łożysk ona będzie jak nowa. W skrzyniach dobrze traktowanych zużywają się głównie łożyska. Jak jakiś dentysta zębów nie pourywa to reszta wytrzyma do końca eksploatacji lanosa... Ale zrobisz jak uważasz...
Końcówki wymienia się parami bo jak jedna padła to druga też już długo nie pożyje a po co płacić za ustawianie zbieżności dwa razy? Końcówki nie są takie drogie. Kupowałem w zeszłym roku po 33zł marki MOOG... Więc nie ma tragedii
Kolego a u ciebie tez tak dzwonili te Końcówki ?
[ Dodano: 2010-03-30, 20:14 ]
koledzy poracie mi jeszcze w jednej sprawie skorodowała mi osłona KOLEKTORA i mam pytanie czy jak ją wywalę to czy owiele szybciej zerdzewieje mi kolektor, czy lepiej kupić osłonę???
Nie zardzewieje ci kolektor przez brak tej osłony. Ona ma bardziej za zadanie ograniczenie nagrzewania komory silnika.
Jedna to miała taki luz, że bałem się o wypadek. Wyskoczenie sworznia było bardzo realne bo chodził on jak żyd po pustym sklepie. Taki dostałem spadek po poprzednim właścicielu... Zawieszenie waliło że uszy bolały... Jak u Ciebie dzwonią to pewnie nie są aż tak wykończone...
Ta osłona ma za zadanie ochronę przed popękaniem kolektora. On jest bardzo gorący podczas jady i jak na niego chluśnie woda to może już nie być z niego co zbierać. Co prawda ryzyko zalania go dużą ilością wody jest małe i samochody jeżdżą bez tych osłon ale jeżdżąc bez niej musisz się z taką okolicznością liczyć. Ona nie ma większego wpływu na korozję bo nawet jak pojawi się na kolektorze woda to ona zaraz wyparuje...
dzięki koledzy za info. Pozdrawiam, ps. Po 10 troszeczke zainwestuje w lanosa morze mi się odpłaci
DZISIAJ BYŁEM ZNOWU U MECHANIKA BO HUCZENIE W SKRZYNI CORAZ BARDZIEJ SŁYCHAĆ (SZCZEGÓLNIE NA NIERÓWNYM TERENIE NA BIEGU JAŁOWYM NP. POD GORĘ ) I ZAPYTAŁEM SIĘ ILE CHCE ZA WYMIANĘ TEGO ŁOŻYSKA A ON ZAŚPIEWAŁ OK. 200 ZŁ i TERAZ MOJE PYTANIE ILE KOSZTUJE SAMO ŁOŻYSKO? BO JAK SIĘ ZAPYTAŁEM MECHANIKA TO NIE UMIAŁ MI POWIEDZIEĆ, CZY KTOŚ Z WAS NA FORUM WYMIENIAŁ JUŻ ŁOŻYSKO W SKRZYNI BIEGÓW ? CO JESZCZE NAJLEPIEJ WYMIENIĆ PRZ ROZBIORCE SKRZYNI BIEGÓW ŻEBY PÓŹNIEJ JUŻ TAM WIĘCEJ NIE ZAGLĄDAĆ ?
pilot606, po pierwsze zmien mechanika bo to jakis imbecyl
po drugie lecisz po oplowska F13 do small blocka i wymieniasz ja w 2h chyba ze tanio kupisz orginalna do lanosa.
Ja smigam na takim łozysku w oplu ponad rok i miałem identyko jak ty,wymieniłem łożysko wciskowe i dopiero usłyszałem je skrzynia to grosze bo kupisz od 50zl do 120zl max
pilot606, po pierwsze zmien mechanika bo to jakis imbecyl
po drugie lecisz po oplowska F13 do small blocka i wymieniasz ja w 2h chyba ze tanio kupisz orginalna do lanosa.
Ja smigam na takim łozysku w oplu ponad rok i miałem identyko jak ty,wymieniłem łożysko wciskowe i dopiero usłyszałem je skrzynia to grosze bo kupisz od 50zl do 120zl max kolego a u ciebie tez tak na luzie buczało?, troche niezrozumialem twojego posta,