X
ďťż

Graczem będąc…

Witam!

Ostatnio zauwazylem w swoim Lanosie 1.6 106 KM, ze do predkosci 120-130 km/h idzie normalnie czyli zbiera ie calkiem konkretnie az do momentu osiagniecia predkosci 140 km/h... ma tak jakby taka blokade, jak sie go pomeczy to moze dociagnieg do 150-155 km/h. W silniku nic nie dlubane, malo tego jak go kupowalem to tego samego dnia na starym filtrze powietrza i w dodatku na LPG polecial bez wiekszych problemow 165 km/h bez bolu, mechanik wymienial filtr na "jakis tam" za 30 zl, poczatkowo nie zwrocilem uwagi bo z reguly jezdze z predkosciami 80-110 km/h. Pytanie:

Czy to moze byc wina filtra powietrza ? Dodam, ze praktycznie nie ma roznicy czy auto jedzie na LPG czy na PB (probowalem tez lac Shell V-Power Racing - duzo lepiej sie rozpedzal ale dalej zostawal na 140 km/h), myslalem zeby wymienic filtr na K&N (prostokatna wkladka) i tlumik koncowy na Ulter ew. Michael (ktory polecacie ? )

Dodam ze komputer nie wyrzuca zadnych bledow silnika no najwyzej przy zmianie z LPG na PB w czasie jazdy, ale to zapali sie na chwile i zaraz zgasnie.

EDIT:
Jeszcze jedno pytanko: Przy hamowaniu z wyzszych predkosci tj. 120-130 km/h i wyzej z prawej strony wydobywa sie taki halas takie bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu tak jakby prawa tarcza byle lekko zwichrowana, kierownica specjalnie nie szarpnie bynajmiej nic nie poczulem. Przeszkadzac mi nie przeszkadza aczkolwiek delikatnie denerwuje.

Czyzby tarcza poszla sie pasc... ?

Prosze o rady.

Pzdr Piotr


Ostatnio zauwazylem w swoim Lanosie 1.6 106 KM, ze do predkosci 120-130 km/h idzie normalnie czyli zbiera ie calkiem konkretnie az do momentu osiagniecia predkosci 140 km/h... ma tak jakby taka blokade, jak sie go pomeczy to moze dociagnieg do 150-155 km/h. W silniku nic nie dlubane, malo tego jak go kupowalem to tego samego dnia na starym filtrze powietrza i w dodatku na LPG polecial bez wiekszych problemow 165 km/h bez bolu, mechanik wymienial filtr na "jakis tam" za 30 zl, poczatkowo nie zwrocilem uwagi bo z reguly jezdze z predkosciami 80-110 km/h.

Mialem podobny problem z nexią, nie chciała jechać więcej niż 130km/h. i tak było przez jakiś czas aż wkońcu padł alternator - kupiłem "nowy" (używany) i po wymianie nexia znowu śmiga do 180km/h ale czy to to samu u Ciebie to nie wiem bo mechanikiem nie jestem
no prosze Cie, nie zalamuj mnie... juz raz przerabialem wymiane alternatora w Mietku - 550 zl z robocizna... Mam nadzieje, ze to tylko ten nieszczesny filtr powietrza, juz zamowilem K&N w dobrej cenie 159 zl. Ale dzieki za rady... moze jeszcze ktos cos pomoze ?
wyciągnij filtr , i zrób probe, jak pójdzie lepiej to wina filtra jak nie to szukaj gdzie indziej;) miałem to samo, po założeniu stożka, ze stożkiem miał przy 120 odcięcie...... wyciągałem stożek leci elegancko 170 włożyłem stary filtr, i od tego czasu nie kombinuje ze stożkami jest fabryczny filtr i jeździ

[ Dodano: 2009-04-16, 21:00 ]
aaa no i co do tarczy moja też mówiła bu-bu bu i zwichrowana była,,, więc raczej tarcza pójdzie do wymiany....


ok, dzieki wielkie... juz zamowilem filtr wkladke K&N, powinien byc dobry... tylko musze jeszcze opier... porozmawiac z moim mechanikiem, zeby mi przez przypadek po jakims czasie go nie zmienil. A tarcza pojdzie nie bawem do smieci (a raczej komplet - tarcze + klocki).

Cos polecacie do 1.6 16v ? Bo szczerze mowiac to auto jets bez ABSu (w Mietku mialem) i hamulce sa mocno srednie. Jak dla mnie to za szybko kola sie blokuja.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi.

Piotr
ok, dzieki wielkie... juz zamowilem filtr wkladke K&N,

Produkt jest OK ale nie spodziewaj się jakiś różnic.
bardziej mi chodzilo zeby wreszcie sie odblokowal no i o to zeby go juz nie wymieniac co najwyzej czyscic tym olejkiem. Mam nadzieje, ze pomoze.

Jaki zestaw hamulcow polecacie ? Chcialbym zeby byly troche bardziej skuteczne niz te standardowe. Myslalem nad nacinanymi tarczami Brembo i klockami Ferodo Sport tylko cena jest dosyc wysoka :/ za komplet na allegro chca ok. 400 zl.
Jaki zestaw hamulcow polecacie ? Chcialbym zeby byly troche bardziej skuteczne niz te standardowe. Myslalem nad nacinanymi tarczami Brembo i klockami Ferodo Sport tylko cena jest dosyc wysoka :/ za komplet na allegro chca ok. 400 zl.

Daj sobie spokój z Brembo i Ferodo szkoda kasy.

Kup Tarcze nacinane www.mikoda.pl i klocki TRW LUCAS i życzę Ci szerokiej drogi
klocki TRW LUCAS i życzę Ci szerokiej drogi

posiadam owe klocki, i jestem bardzo zadowolony, więc polecam;)
ok, dzieki wszystkim za rady. Hamulce kupie takie jakie polecacie i mam nadzieje, ze ten filtr odblokuje mi auto
Witam, dzisiaj zalozylem wkladke filtra K&N (a wyjolem FILTRON-a btw. nie polecam),
ustawilem obroty biegu jalowego wedlug poradnika na stronie, obroty mial ladne, udalem sie na jazde probna i wkladka pomogla, autko bez wiekszych problemow polecialo 180 km/h, ale wystapil stary problem (sprzed wymiany swiec, kabli i oleju po ktorych rozregulowaly sie wolne obroty), potrafi zgasnac przy przechodzeniu z PB na LPG nawet na rozgrzanym silniku, raz zgasnie a pozniej zapali oczywiscie problem sie pojawia z reguly kiedy jade i wrzucam luz czyli przy przejsciu z PB na LPG przy ok. 900 rpm.

Co to moze byc ? Czyzby krokowca szlag trafil ? Bo jezeli tak to bede w piatek u mechanika na wymiane rozrusznika (bo powoli umiera) to odrazu bym wymienil ew. przeczyscil.

Prosze o pomoc.

PS. A moglem nie ruszac tych obrotow, tyle tylko ze lajza czasem sobie sam gazu dodawal i nie zawsze reagowal po wcisnieciu sprzegla (tj. nie zawsze obroty spadaly).

Pzdr
(a wyjolem FILTRON-a btw. nie polecam)
A ze tak BTW zapytam; CZEMU ?
a no temu, ze tak jak napisalem w 1 poscie na tamtym filtrze nie chcial sie rozpedzac powyzej 140 km/h, dzisiaj zalozylem filtr K&N i smignal 180 km/h bez mrugniecia okiem.
Ot taki BTW

Co do tego gasniecia, bylem juz u najlepszego speca w moim rejonie i mowi tak... "Panie gazu jak pan przelacza na LPG, masz II generacje i zanim przez ta rurke LPG doleci to juz dawno silnik zgasnie, bo wtryski wylaczaja sie natychmiast po przelaczeniu na LPG", rada jest taka, zeby zmieniac na LPG albo w jezdzie bez ujmowania gazu albo na luzie przy dodanym gazie".

Swoja droga jezdze juz na LPG ponad pol roku i nigdy tak nie robilem, aczkolwiek jak sam sie zastanowilem nad tym to jest to proste i logiczne. Teraz po resecie ECM i ustawieniu obrotow auto spisuje sie swietnie (z wyjatkiem rozrusznika ale juz czeka nowy LAUBER).
dzisiaj zalozylem filtr K&N i smignal 180 km/h bez mrugniecia okiem.

Bez urazy to jak ja bym zamontował filtr K&N to pewnie z 300km/h śmigał
A ze tak BTW zapytam; CZEMU ?

Bo niektórzy pewnie dożywotnio chcieliby jeździć

dzisiaj zalozylem filtr K&N i smignal 180 km/h bez mrugniecia okiem.

Ehe ... Daj Ci Boże zdrowie ...

Co do filtra powietrza - zmieniany byl. ok 3 mc temu i od tego momentu wiecej niz 140 km/h nie szedl.

A co do tego zdrowia... to ze pojechalem 180 km/h to nie znaczy ze tyle jezdze na codzien (mam taka ladna sciezke zeby sie rozpedzic, a 180 km/h robilem przy zupelnie pustej ulicy 2 pasmowej, plaskiej jak kolano (nowka sztuka) i prostej. Potrzebna byla do testow czy filtr K&N cos pomogl. Okazalo sie, ze pomogl
Co do tego gasniecia, bylem juz u najlepszego speca w moim rejonie i mowi tak... "Panie gazu jak pan przelacza na LPG, masz II generacje i zanim przez ta rurke LPG doleci to juz dawno silnik zgasnie, bo wtryski wylaczaja sie natychmiast po przelaczeniu na LPG", rada jest taka, zeby zmieniac na LPG albo w jezdzie bez ujmowania gazu albo na luzie przy dodanym gazie".

Panie, zmień Pan gazownika, bo specem to on jest, ino nie napewno nie od gazu. Śmigałem na instalce II generacji przez 4 lata i jakieś 100 tysi i na takie teksty po prostu pusty śmiech mnie ogarnia. Jak instalka jest sprawna i dobrze założona (bo to można spieprzyć), elektryka (kable, świece, cewki) są ok i nie ma nigdzie przedmuchów, to nie masz prawa nawet zarejestrować faktu przełącznenia na gaz. Oczywiście oprócz innego koloru lampek w kontrolkach.
to nie masz prawa nawet zarejestrować faktu przełącznenia na gaz. Oczywiście oprócz innego koloru lampek w kontrolkach.
Zgadza się . Żadnej różnicy w pracy , spadania obrotów czy podobnych rzeczy .
II generacja to ona i kiedys byla... do momentu odpiecia centralki i wsadzenia sruby. Co do gazownika - najlepszy w rejonie, ludzie go sobie bardzo chwala... a i na chlopski rozum to tez mozna pojac. Jak jeszcze stoi na luzie to raz na 5 zmian zgasnie, a jak jedzie to 2 na 5, a jak doda sie gazu ew. nie ujmie gazu podczas jazdy to praktycznie nie czuc zmiany z PB na LPG.
II generacja to ona i kiedys byla... do momentu odpiecia centralki i wsadzenia sruby. Co do gazownika - najlepszy w rejonie, ludzie go sobie bardzo chwala... a i na chlopski rozum to tez mozna pojac. Jak jeszcze stoi na luzie to raz na 5 zmian zgasnie, a jak jedzie to 2 na 5, a jak doda sie gazu ew. nie ujmie gazu podczas jazdy to praktycznie nie czuc zmiany z PB na LPG.
Teraz to sie pogubiłem... Odpięty komp i śruba? O takim druciarstwie to jeszcze nie słyszałem Znaczy masz teraz I generację... By the way, po co przełączać na gaz na luzie? Chyba, że tak działa I generacja, że inaczej niż z przycisku się nie da, ale nie wiem, bo to się uskuteczniało w poldkach jakieś 15 lat temu.
Żeby było ciekawiej - u mnie od samego założenia instalki do 1,5 16V (więc różnica praktycznie żadna, 16 zaworów to 16 zaworów) był i komp i śruba, i zdawało to egzamin idealnie. Zero problemów z gazem, średnie spalanie 9, 10 literków przy nielekkiej nodze. Tylko upieram się, że muszą być spełnione wymienione przeze mnie warunki, a przede wszystkim porządny gazownik od początku.
Powiem tak, komp jest i sruba... tyle tylko, ze komp wyglada na odpiety (z tego co pamietam to powinien chyba zbierac impuls z sondy lambda i ustalac sklad mieszanki). Co do spalania 9/100 km.
Na luzie zdarzalo mi sie przelaczac kiedy tylko na chwile wylaczalem silnik i pozniej znowu odpalalem z PB na LPG.
Powiem tak, mnie to tam lotto jak to jest zrobione, wazne ze dziala, malo pali duzej roznicy nie ma pomiedzy LPG i PB (no oczywiscie na PB duzo lepiej sie zbiera).
Problemow z nia nie mam, byc moze jest i tak jak mowisz ze mam i kompa i srube (ale po kiego grzmota oba na raz ? ) Instalka ma przebieg ok. 35 tys km, firmowa BRC.

PS. Oczywiscie LPG moze byc ustawiony tak aby sam po przekroczeniu 2500 rpm zmienial sie z PB na LPG (przycisk ustawiony w polozeniu srodkowym).
Powiem tak, komp jest i sruba... tyle tylko, ze komp wyglada na odpiety (z tego co pamietam to powinien chyba zbierac impuls z sondy lambda i ustalac sklad mieszanki). Co do spalania 9/100 km.
Na luzie zdarzalo mi sie przelaczac kiedy tylko na chwile wylaczalem silnik i pozniej znowu odpalalem z PB na LPG.
Powiem tak, mnie to tam lotto jak to jest zrobione, wazne ze dziala, malo pali duzej roznicy nie ma pomiedzy LPG i PB (no oczywiscie na PB duzo lepiej sie zbiera).
Problemow z nia nie mam, byc moze jest i tak jak mowisz ze mam i kompa i srube (ale po kiego grzmota oba na raz ? ) Instalka ma przebieg ok. 35 tys km, firmowa BRC.

PS. Oczywiscie LPG moze byc ustawiony tak aby sam po przekroczeniu 2500 rpm zmienial sie z PB na LPG (przycisk ustawiony w polozeniu srodkowym).

Nie wiem po kiego oba na raz, ale tak jest w niektórych BRC - to samo miałem. Jeśli masz przełącznik w trybie automatu przy obrotach to po kiego machasz tym ręcznie? Nie po to zostało to tak zaprojektowane. Ja śmigałem na automacie właśnie i tak jak pisałem nie miałem nigdy problemów, chyba, że dłużej jeździłem na benie. Wtedy po pierwszym przełączeniu na gaz gasł, ale to jest "wina" ECU - programuje się po kilku kilometrach na określoną mieszankę i tyle. jak mu dasz po benie bardziej kaloryczny gaz to głupieje i gaśnie, bo źle dobiera proporcje paliwa i powietrza, a ciśnienia i inne bzdety nie mają tu nic do rzeczy (o ile oczywiście komp działa).
No u mnie tez jest BRC, a recznie przelaczam dlatego, ze rano jak odpalam to jezdze na PB do momentu az silnik sie nagrzeje (wskazowka dojdzie do 1 kreski) i wtedy zmieniam na LPG.

Z sama jazda nie mam problemow. Takze, mozna powiedziec, ze problemu juz nie ma

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi, oczywiscie rozdam +.

Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •  

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.