Graczem bÄdÄ câŚ
Dzisiaj rozkręciłem tylne bębny aby zobaczyć ich stan. I grubość okładzin na dole to 3,5 mm
zaś na górze troszkę grubsze.Tyle ile w tych mechanizmach syfu było to szok. W bębnach od środka widać ewidentnie bruzdy (nie rysy)po pracy okładzin i na jednym jest troszkę ukrychnięty rant jak by jakiś mechanik siłą podważał aby go zdjąć i mu się troszku urwało. Hamulce działają jak by były z letka ospałe , płyn wymieniłem ale za dużo to nie pomogło. Z przodu są tarcze do wymiany bo ich grubość to aż 185mm zaś dopuszczalna minimalna to 210mm. Bywa ,że zapieką się hamulce z tyłu jak postoi na ręcznym i tu jest moje pytanie czy wymieniać z tyłu szczęki + bębny + sprężyny czy tylko ten mechanizm sprężynowy aby poprawić pracę i odbijanie. Auto ma 231 000 km i nigdy z tyły nie było nic wymieniane.
Auto ma 231 000 km i nigdy z tyły nie było nic wymieniane.
To polecam Ci wymienić bębny,łożyska,szczęki,cylinderki,sprężynki,rozpieraki.
Bębny ATM MIKODA. www.mikoda.pl
Dzisiaj rozkręciłem tylne bębny aby zobaczyć ich stan. I grubość okładzin na dole to 3,5 mm
zaś na górze troszkę grubsze.Tyle ile w tych mechanizmach syfu było to szok. W bębnach od środka widać ewidentnie bruzdy (nie rysy)po pracy okładzin i na jednym jest troszkę ukrychnięty rant jak by jakiś mechanik siłą podważał aby go zdjąć i mu się troszku urwało. Hamulce działają jak by były z letka ospałe , płyn wymieniłem ale za dużo to nie pomogło. Z przodu są tarcze do wymiany bo ich grubość to aż 185mm zaś dopuszczalna minimalna to 210mm. Bywa ,że zapieką się hamulce z tyłu jak postoi na ręcznym i tu jest moje pytanie czy wymieniać z tyłu szczęki + bębny + sprężyny czy tylko ten mechanizm sprężynowy aby poprawić pracę i odbijanie. Auto ma 231 000 km i nigdy z tyły nie było nic wymieniane.
ja polecam wymienic wszystko procz tarcz kotwiczacych i łożysk skoro nie chuczą
Łożyska wyglądają na ok. Były dobrze pokryte smarem i nie wyglądały na przetarte.
a nie zmienily koloru?
Nie, są srebrne czy jak by niklowane.
czyli wymianiasz to co napisalem i cieszysz sie pozadnym hamowaniem
Dzięki Koledzy! Temat dla mnie jak znalazł, bo w Lanosie o podobnym przebiegu jak u Wielebnego - identyczny problem i chyba czeka mnie to samo, co radzicie...
Wczoraj auto na podnośnik i próba odblokowania tylnych kół, bo się skubany zastał przez tydzień nie jeżdżenia... A co ciekawe - ręczny nie był zaciągnięty. Samochód stał na biegu a przy ruszaniu, żeby się nie stoczyć - na chwilę ręczny w górę i... tak już mu zostało. Po opuszczeniu - koła się zablokowały. Jak już się udało je odblokować, to lewe tylne chodzi ze sporym oporem. Łożyska wyglądają w miarę ok.
Bębny były wymieniane przy jakichś 190.000 km, przy okazji założone były też nowe szczęki. Może cylinderki się zapiekły? W każdym razie w poniedziałek wizyta w warsztacie - cenowo na szczęście nie będzie wielkiego szoku, bo części tanie Przy okazji wymieni się płyn hamulcowy.
to już do zestawu bym wymienił cylinderki ale tu moje pytanie czy mogę wtedy układ odpowietrzyć nie mając kanału ? Da rade to zrobić tylko na podlewarowanym aucie ?
Odnośnie łożysk-> jak rozkręcałem układ to wyjąłem łożysko stożkowe zaś na allegro widzę łożyska walcowe na tyną oś. Wreszcie jakie powinno być ?
na tył są dwa łożyska stożkowe na strone bez kanału da rade odpowietrzyc ale musisz zdjąć koło
Skoro są 2 łożyska stożkowe na stronę i jedno wyciągnąłem to gdzie jest 2 ?
Wielebny, głębiej.
Czyly trzeba je wycisnąć z bębna. Będzie to jakiś duży problem bo powiem szczerze ze do bębna do środka nie zaglądałem. Układ mam bez ABS
jak zdejmiesz beben to od wewnetrznej strony jest drugie łozysko jak jest dobrze nasmarowane to praktycznie samo wypadnie, byle nie wypadlo Ci w piach
Wielebny, tak pierścienie są nabite do czopu.
Lanos 1,6 ma łożyska mocowane na trzpieniu piasty.
każdy lanosik ma tył zbudowany tak samo
RIPER, nie każdy


Duży problem jest aby wyjąć te drugie łożyska? Potrzebne jakieś specjalne toolsy ?
shit a ja myslalem ze lkanki wszystkie maja to samo , ja mam te drugie, wielebny wroc na koniec poprzedniej strony to sie dowiesz, napisalem ze lozysko praktycznie nie powinno stawiac oporow, moze samo nawet wypadnie jak odwrucisz beben ..
Pierścień w piascie zostaje trzeba go delikatnie wybić i wcisnąć nowy.
Aseramati czy wiesz może jakie bębny są w Lanosie 1.5 8V?
Górne czy dolne zdjęcie?
Aseramati czy wiesz może jakie bębny są w Lanosie 1.5 8V?
Górne czy dolne zdjęcie?
W lanosie z ABS wystepowaly te gorne,bez ABS-u te dolne<zintegrowane z piasta>
uwierzcie ze nie wiedzialem ze lan z abs_em ma takie bembenki