Graczem będąc…

Witam.Kupi³em nie dawno lanosa i muszê wymieniæ olej,przebieg 120tys w tej chwili zalany jest Mobilem 5W30 i teraz mam pytanie czy zmieniaæ na pó³ syntetyk czy zostaæ przy syntetyku.S± ró¿ne opinie jedni mówi± ¿e przy takim przebiegu zmieniæ na 10W40 a inni ¿e nie trzeba.Co wy o tym my¶licie,proszê o wasze sugestie na ten temat.


A jaki jest stan silnika? Pali olej, bierze jego wiêksze ilo¶ci? Silnik jest suchy czy mokry od oleju? Je¿eli stan silnika jest dobry, to lej dalej ¶mia³o 5W30. Z drugiej strony jak by¶ chcia³ przej¶æ na 10W40, to te¿ ¶wiat siê nie zawali... obecnie nie ma tak wielkich ró¿nic miêdzy olejami syntetycznymi a pó³syntetycznymi. Czy wybierzesz ten czy ten, najwa¿niejsze to pamiêtaæ o regularnej wymianie.
.S± ró¿ne opinie jedni mówi± ¿e przy takim przebiegu zmieniæ na 10W40 chcialbym poznac takiego "speca" mojego ojca nexia ma 170tys (100% realny przebieg)i nie bierze grama oleju od nowosci na syntetyku mobila. Jak silnik nie bierze oleju lej syntetyczny
mojego ojca nexia ma 170tys (100% realny przebieg)i nie bierze grama oleju od nowosci na syntetyku mobila. Jak silnik nie bierze oleju lej syntetyczny

U mnie to samo, przebieg 181ty¶., syntetyk mobila, jak na razie wszystko ok, oleju nie bierze i dopóki nie bêdzie bra³, nie bêdzie wycieków, to zostanê przy syntetyku.


A ja jak kupi³em to by³ ju¿ pó³syntetyk W poprzedniej Nubie mia³em syntetyk a¿ do sprzeda¿y (136tys km) i nie bra³a oleju. Dopóki nie musisz zmieniæ lej syntetyk. Inna jako¶æ.
silnik ten nie bierze ni grama oleju, od wymiany do wymiany (zmieniam teraz co jakie¶ 15 kkm) na miarce oleju jest zawsze w tym samym miejscu. Ni kropli nie wcina.
Zawsze zastanawiam siê sk±d bior± siê samochody z takimi silnikam... nigdy jeszcze nie spotka³em siê z czym¶ takim. A mia³em osobi¶cie styczno¶æ z naprawdê du¿± ilo¶ci± samochodów i nawet w samochodach które wyjecha³y prosto z salonu trzeba by³o po dystansie ok. 10 tys. km uzupe³niæ ok. 0,5 litra oleju...
Fakt lanki oleju nie bior± ale to wszystko zale¿y od eksploatacji silnika. Masz lanka dla siebie wymieñ olej co 8000-1000 km.Od wymiany do wymiany te 0.5 litra to nie jest ¿adna tragedia:)
Fakt lanki oleju nie bior±
To tak jakby¶ powiedzia³, ¿e Ople oleju nie bior±
Fakt lanki oleju nie bior±

http://daewooforum.pl/szu...ierze+olej#1027
aseramati, bo przecie¿ Lanos nie bior±cy oleju to tylko przypadek potwierdzaj±cy regu³ê
a niestety mi trafi³ siê lanos który bierze olej ma najechane 98 tys. i bierze ok.100-200 ml na 1000km ale ma on za³o¿ony hak i chyba poprzedni w³a¶ciciel ci±ga³ nim trochê przyczepê ,dodam ze jest to silnik 1,6 i ma czarna rurê wydechow± na wylocie wiêc bierze olej a wcale mi sie to nie podoba my¶la³em ¿e jak kupie lanosa to nie bêdzie brania oleju jak to siê zdarza³o w moim poprzednim aucie polonezie no nic trzeba je¼dziæ i i laæ olej a szkoda tylko tego ¿e litr oleju kosztuje 35 z³
a niestety mi trafi³ siê lanos który bierze olej

Nie tylko Tobie.
silnik ten nie bierze ni grama oleju, od wymiany do wymiany (zmieniam teraz co jakie¶ 15 kkm) na miarce oleju jest zawsze w tym samym miejscu. Ni kropli nie wcina.
Zawsze zastanawiam siê sk±d bior± siê samochody z takimi silnikam... nigdy jeszcze nie spotka³em siê z czym¶ takim. A mia³em osobi¶cie styczno¶æ z naprawdê du¿± ilo¶ci± samochodów i nawet w samochodach które wyjecha³y prosto z salonu trzeba by³o po dystansie ok. 10 tys. km uzupe³niæ ok. 0,5 litra oleju...

Te¿ mnie to dziwi, nawet po przejêciu Nexii codziennie sprawdza³em miarkê olejow±, ale da³em sobie spokój, stwierdzaj±c, ¿e nie ubywa nic. A przecie¿ i nowe, wspó³czesne silniki maj± normy, przewidziane przez ich producentów, spalania oleju, rzêdu jakiej¶tam setki, dwóch na tysi±c km czy co¶ ko³o tego i jest to oficjalnie podawane.

Wydaje mi siê, ¿e jest to efektem kilku nak³adaj±cych siê faktów. Po pierwsze - te silniki s± niewysilone. Sam stopieñ sprê¿ania w nich to jakie¶ chyba nieca³e dziewiêæ, z tego, co pamiêtam. Wspó³czesne silniki maj± ponad dziesiêæ (mój poprzedni samochód, który nadal mam, zreszt± jest w pe³ni sprawny, Poldorover ma silnik, którego stopieñ wynosi 10,5:1). Po drugie, te silniki maj± ju¿ trochê lat i generacyjnie nie s± ju¿ za mocno wspó³czesne. Parêna¶cie lat temu nie by³o zarówno olejów syntetycznych, jak i olejów o tak szerokiej lepko¶ci (wspomniany Mobil - od 5W do 50) oraz o tak dobrych w³asno¶ciach smarnych, myj±cych, itd.. To jest temat na niejeden doktorat, jakby chcieæ rozwa¿aæ g³êbiej.
Tak¿e i samo u¿ytkowanie silnika ma bardzo du¿e znaczenie. Ojciec nigdy Nexii nie r¿n±³, Nexia pustaków na budowê nie wozi³a, przyczep równie¿ nie ci±ga³a, a sama eksploatacja by³a zawsze spokojna, rozwa¿na i odpowiedzialna, co w po³±czeniu z regularnym serwisowaniem silnika (jak i samochodu) jest efektem, ¿e ten nomen-omen, ca³kiem sensowny i trochê niedoceniany samochód, jest w pe³ni sprawny a jego silnik zachowuje siê tak, jak nowy.
Oczywi¶cie, te jednostki, pod wzglêdem mocy i dynamiki - wzglêdem wspó³czesnych samochodów, nie istniej±, ale wydaje mi siê, ¿e za to - ich trwa³o¶æ jest co najmniej, porównywalna, je¶li nie wiêksza, skoro ta Nexia ma przebieg ponad dwie¶cie tysiêcy km, jedena¶cie lat i chodzi wy¶mienicie.
Jest to dziwne, bo w silniku nie by³y wyniemiane ani uszczelniacze zaworowe, ani uszczelniacze wa³ka rozrz±du czy wa³u korbowego. Sam tylko jakie¶ dwa, trzy lata temu, zmienia³em uszczelkê miski olejowej, bo siê poci³o.

ps. Dowodem niepodwa¿alnym faktu spalania przez silnik nadmiernych ilo¶ci oleju, jest jego rura wydechowa, a konkretnie, jej wnêtrze. Je¶li jest t³usto, czarno, zakopcone, itd.. - to znakiem jest to oczywistym, ¿e silnik za du¿o oleju wywala w wydech. W mojej Nexii rura jest od ¶rodka czy¶ciutka i nie idzie nawet palca zabrudziæ, wtykaj±c go w ni±.
Moje 1.5 8v tez ani grama nie bralo, a dozylo przebiegu 140tys
No to masz i odpowied¼, widaæ Lanos na swoim grzbiecie przewióz³ komu¶ po trochu materia³y budowlane na ca³y domek. Jeszcze gorzej by by³o, gdyby ten Lanosik by³ u¿ywany w celach zarobkowych przez budowlañców..
Szczerze? Trochê dziwne s± te Twoje teorie... po raz pierwszy s³yszê, ¿e kto¶ ocenia samochód bior±cy ok. 1 litra oleju na 10 tys. km za zakatowanego wo³a roboczego... 0,1 litra oleju na 1000 km to rzek³bym symboliczna ilo¶æ. Nie wiem czy wiesz jakie s± normy zu¿ycia oleju podawane przez producentów?
Nie spotka³em jeszcze samochodu, który nie bra³by chocia¿ 0,5 litra na 10-15 tys. km. Nawet samochody, tzw. prawie nówki z salonu (np. maj±cy niespe³na dwa lata Avensis znajomego) i przebieg ok. 38 tys. km, u¿ywany tylko do normalnej, spokojnej, codziennej jazdy (i w ¿yciu nie widz±cy przyczepy, chocia¿ ma hak) wzi±³ od przegl±du do przegl±du 1 litr oleju. Moim skromnym zdaniem jak miêdzy wymianami znika 1 litr oleju, to nie ma o co siê martwiæ. Mo¿na zacz±æ siê martwiæ jak ubywa ponad 2 litry od wymiany do wymiany...
Czy wg Ciebie ka¿dy samochód posiadaj±cy hak s³u¿y ekipie budowlanej i ci±ga przyczepy wypchane materia³ami na budowy ?
Moja jedenastoletnia Nexia z przebiegiem (dzi¶ strzeli³o) 218 kkm oleju nie bierze ni grama.

Nie ma auta które nie wzie³o by choæ grama oleju.
posiadam do dzi¶, w pe³ni sprawny, Polonez 1.4 MPI rocznik 1996 w moich rêkach od 68 kkm przebiegu (dzi¶ ma 164), od sierpnia 2004 roku, ma nawet mniej, jak pó³ osi±gów, mocy i dynamiki, choæ Nexia teraz chodzi na PB, a Polonez tylko na gazie (pad³a instalacja benzynowa), to jeden i drugi, oleju nie bierze.
Cuda Panie, cuda... ja te¿ je¼dzi³em Polonezem, tylko, ¿e 1.6 GLi (rocznik 1997) z instalacj± gazow± i samochód ten przez 7 lat pokona³ ok. 360 tys. km. Bezawaryjnie... od pocz±tku bra³ olej... miêdzy wymianami (co 10 tys. km) dolewa³em ze 2 litry... ale zrobi³ trochê ponad te trzysta sze¶ædziesi±t tysiêcy kilometrów do¶æ ciê¿kiego u¿ytkowania - akurat ten samochód ci±ga³ od czasu do czasu za³adowane przyczepy, tudzie¿ do¶æ ciê¿kie rzeczy w baga¿niku, czasami s³u¿y³ do off-roadu, zim± do driftu i silnik pomimo brania pewnej ilo¶ci oleju ci±gle pracowa³ bez zarzutu. Poloneza sprzedali¶my w kwietniu 2004 i z tego co wiem, to dalej klepie kolejne kilometry...
Mamy w firmie Opla Corsa CDI. Wg instrukcji "normalne zu¿ycie eksploatacyjne oleju do 0,2l/1000km". Nówka.
Mamy w firmie Opla Corsa CDI. Wg instrukcji "normalne zu¿ycie eksploatacyjne oleju do 0,2l/1000km". Nówka.

Normalka
w³a¶nie nie wiem czy mam siê zacz±æ martwiæ poniewa¿ jak wcze¶niej pisa³em mój lanos bierze mi olej a od wymiany oleju minê³o mi 10 tys.km i ju¿ dola³em 2 litry oleju ,mo¿e nie ci±ga³ przyczepy z piachem ale wcale siê nie zdziwiê jak ci±ga³ przyczepê kempingow± a to w sumie nawet gorzej niz przyczepa z piachem kole¶ który mi sprzedawa³ go powiedzia³ ¿e jemu nie bra³ oleju oczywi¶cie móg³ sk³amaæ ale u mnie to siê zaczê³o od za³o¿enia instalacji gazowej ale co ma gaz do brania oleju w sumie na benzynie zrobi³em tylko 3 tys,km wiec nawet mog³em nie zauwa¿yæ ubytku oleju na bagnecie ,od sprzedaj±cego dowiedzia³em siê ¿e mia³ on wymienian± uszczelkê pod g³owic± po 19tys. km zreszt± w ksi±¿ce serwisowej te¿ jest tak napisane ,wiêc móg³ dostawaæ w ty³ek i dlatego teraz bierze olej ,po wymianie oleju mia³em wlane za du¿o oleju wiêc go ¶ci±gn±³em strzykawk± mo¿e ci¶nienie wysadzi³o uszczelniacze ale om od pocz±tku mia³ czarny wylot z rury wydechowej wiec ju¿ poci±ga³ olej.Poje¿d¿ê na syntetyku do 135 tys. i zaleje go pó³syntetykiem to mo¿e siê poprawi póki co nie bêdê nic robi³ na pewno zmienia³ t³oków ani panewek ani nic podobnego.
Fakt lanki oleju nie bior±
To tak jakby¶ powiedzia³, ¿e Ople oleju nie bior±

no a bior± ? oprócz Lanka eksploatujê te¿ Astrê G 1.7 CDTI - ma 130 tys. km i nigdy nie wciê³a ani grama oleju.....
Widaæ, ¿e przypadek przypadkowi nierówny...
Nie powiedzialbym ze moje 1.5 bylo traktowane w sposob 'kulturalny". Moze inaczej; bylo czesto "palowane" ale z glowa.
(oczywi¶cie jest to awykonalne

ziemniak, czekam na Twoj± ripostê
mogê mieæ sam silnik za jakie¶ 1500 PLN

Hmmm, rzecz na prawdê warta zastanowienia (oczywi¶cie pod warunkiem ¿e silnik jest ok). Ziemniak, do AX-a ?
(oczywi¶cie jest to awykonalne

ziemniak, czekam na Twoj± ripostê

Tylko nie piszcie, ¿e uda siê wam wstawiæ go poprzecznie.. To jest silnik V12.
Tu sie przytnie, tam sie dotnie i bedzie jak ulal Ewentualnie mozna pomyslec nad zmiana napedu na tylny

BTW: czemu 8zaworowki nie nadaja sie do wysokiego krecenia?
ziemniak, a nie chcesz mojego silnika V8 5.0 ?
Pod³±czam siê do pytania kolegi:) dlaczego silniki 8-zaworowe nie nadaj± siê do wysokiego krêcenia?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •