Graczem będąc…

Witam.

Zacznê do tego ¿e instrukcja do regulacji krokowego nie dzia³a (http://www.lac.pl/~krzys_b/www/krokowy.html), dlatego napisa³em nowy temat.

Mój samochód
Lanos 1.5 8V + LPG

Awaria:
Nieregularne obroty na biegu ja³owym (falowanie obrotów, zawieszenie siê- prawdopodobnie krokowego co uwidacznia siê wysokimi obrotami na ja³owym)

Odkrêci³em silnik krokowy na przepustnicy, dok³adnie wymy³em benzyn±, zakrêci³em.

Moje pytanie:

1) Czy trzpieñ krokowca (grzybek) po wykrêceniu krokowca z przepustnicy powinien ³atwo siê wysuwaæ/wsuwaæ, robi±c to d³oni±. Bo u mnie nie mo¿liwe jest poruszanie grzybka.
2) Je¿eli nie jest mo¿liwe poruszanie grzybkiem to czy krokowiec nadaje siê do wymiany.

pozdrawiam, Micha³.


hej Micha³ tak samo ja mia³em. ze grzybek sie nie rusza³ i trzeba by³o go wymienic(puzniej jak sie dowiedzia³em grzybek sie zawiesi³ i co jedynie zwa³ka). wiec u CIebie pewnie tez trzeba bedzie. pozdrawiam .
W Lanosach tak zwany grzybek siê nie rusza, nawet w nowym krokowcu lepiej go zostawiæ w spokoju(delikatna konstrukcja). Dwie osoby mog± z wiêkszym skutkiem wyczy¶ciæ krokowiec w czasie autodiagnostyki.
ale u mnie polaz³em do mechanika to powiedzia³ ze musia³ sie zawiesic albo saciac. bo mi wskakiwa³ odrazu na 3 tys obrotow na biegu ja³owym a po wymianie jest ok


W takim razie mo¿e kto¶ ma do¶wiadczenie z krokowcem i powie mi czy grzybek powinien chodziæ swobodnie czy nie, bo rozumiem ¿e wewn±trz obudowy jest prze³o¿enie zêbatkowe i opory przy wsuwaniu/wysuwaniu s± du¿e ale czy maj± byæ na tyle du¿e, ¿e nie da siê wykonaæ tego rêkoma.
Z góry dziêki za pomoc.
Ja uwa¿am, ¿e lepiej nie ruszaæ. Je¿eli masz lanosa z lat 97-00, to po zwarciu w z³±czu diagnostycznym styków A i B (Swietnie do mostkowania nadaje siê bezpiecznik) i w³aczeniu zap³onu grzybek silnika krokowego wykonuje pe³ny skok , w pêtli zamknietej wsuwa siê i wysuwa, dlatego do czyszczenia potrzebna jest druga osoba, która uniemo¿liwi ca³kowite wysuniêcie siê grzybka, nie wiem co powoduje ruch harmoniczny byæ mo¿e jest to opór w po³o¿eniach krañcowych. Idea³em by³oby przykrêcenie wyprofilowanego kaw³ka blachy, odowiadaj±cego faktycznemu skokowi silniczka krokowego w kolektorze dolotowym.
A ja uwa¿am ¿e silniczek elektryczny, który jest w kopu³ce krokowca napêdza grzybek. Nie wiem natomiast sk±d uk³ad sterowania bêdzie wiedzia³ w jakiej pozycji jest grzybek je¿eli go poruszê. Byæ mo¿e nale¿y ustawiæ opisywane przez innych 28 mm. My¶lê, ¿e po odkrêceniu krokowca grzybek powinien chodziæ w miarê lu¼no (opory jedynie od przek³adki silnika elektrycznego). Tak my¶lê ale nie jestem pewny dlatego:
je¿eli kto¶ ma do¶wiadczenie to proszê uprzejmie o pomoc.
Trzpieñ w sprawnym silniczku krokowym bardzo ciê¿ko siê porusza. W ogóle nie rozumiem po co grzebaæ przy nowej czê¶ci?

Zabawa w reanimowanie starego krokowca zawsze koñczy siê tak samo - zakupem nowego.
Ja kupi³em z allegro za chyba 15 z³ i chodzi ju¿ idealnie rok czasu.
Chodzi o to, ¿e nie jest to nowy krokowiec. Przejecha³em na nim 140 tys km. Silnik na wolnych obrotach pracuje nie równo (na benzynie i na gazie), wiêc szukam przyczyny. Wykrêci³em krokowca i nie wiem czy jest on sprawny, czy nie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •