Graczem bÄdÄ câŚ
Pomiędzy silnikiem a skrzynią słychać jakby tarcie-ocieranie,wycie, na wciśniętym sprzęgle to samo i na puszczonym też oraz podczas jazdy, mechanik zaglądał do sprzęgła, mówił że niby jest ok. Biegi wchodzą bez problemu, słyszałem że to objaw zacierania się skrzyni ale olej jest, nigdy mi nie wywaliło. Wcześniej jak nie było tych objawów to pedał sprzęgła był taki twardszy, teraz naciskam jak masło.
Nikt nie jest mi w stanie powiedzieć co dokładnie się pierdzieli. Proszę o pomoc.
mechanik zaglądał do sprzęgła, mówił że niby jest ok
w jaki sposób zaglądał
Wcześniej jak nie było tych objawów to pedał sprzęgła był taki twardszy, teraz naciskam jak masło.
a może najprościej w świecie sypie Ci się łożysko oporowe albo docisk sprzęgła jak tego nie rozbierzesz to nikt nie zgadnie na 100 % co sie sypie, jaki masz przebieg
Cytat: a może najprościej w świecie sypie Ci się łożysko oporowe albo docisk sprzęgła jak tego nie rozbierzesz to nikt nie zgadnie na 100 % co sie sypie, jaki masz przebieg
Przebieg 147 tys.
[ Dodano: 2010-03-23, 21:13 ]
Cytat: a może najprościej w świecie sypie Ci się łożysko oporowe albo docisk sprzęgła jak tego nie rozbierzesz to nikt nie zgadnie na 100 % co sie sypie, jaki masz przebieg
Mechanik z tego co mówił to odkręcał skrzynię i stwierdził że ok, ale mi się wydaje że ściemnia.
ja mam ponad 220 tysięcy i skrzynia nawet nie bzyka obstawiam sprzęgło, zmień mechanika
skrzynie biegów z tego co wiem lanosy mają nie do zajechania stawiał bym na łożysko oporowe
Mechanik z tego co mówił to odkręcał skrzynię i stwierdził że ok, ale mi się wydaje że ściemnia.
ciekawe komu by się chciało rozgrzebywać skrzynię żeby stwierdzić stan sprzęgła i reszty bebechów pierwszym problemem który musisz rozwiązać jest zmiana mechanika
Panowie mam takie pytanie:
czasem zdarzylo mi sie za wczesnie puscic sprzeglo podczas zmiany biegu i byl zgrzyt natomiast zaraz jak uslyszalem zgrzyt to wcisnalem sprzeglo.
Moglby mi ktos wytlumaczyc z technicznego punktu widzenia co konkretnie sie dzialo i czy sa jakies negatywne strony tego ? Czy cos sie zuzywa, psuje ? Czy moze miec to jakis wplyw na dalsza eksploatacje ? Wymiana czegos ?
Troszke przesadzam ale chcialbym poznac te sprawe
witaj Anubis 32 , po pierwsze naucz się zmieniać odpowiednio biegi a po drugie dopiero w tedy zadawaj pytania
witaj Anubis 32 , po pierwsze naucz się zmieniać odpowiednio biegi a po drugie dopiero w tedy zadawaj pytania
Nie do konca moge sie z godzic z twoja wypowiedzia, gdyz skrzynia w lanosie nie jest zbyt precyzyjna, a przelozenia sa dlugie, zwlaszcza z 4 na 5 ...
Dodatkowo zawsze rano ciezko wlaza biegi (ciezej niz w innych autach) po rozgrzaniu silnika sprawa sie poprawia ale i tak nie jest to zadowalajace.
Dlatego ponawiam moje wczesniejsze pytanie ...
witaj Anubis 32 , po pierwsze naucz się zmieniać odpowiednio biegi a po drugie dopiero w tedy zadawaj pytania
Nie do konca moge sie z godzic z twoja wypowiedzia, gdyz skrzynia w lanosie nie jest zbyt precyzyjna, a przelozenia sa dlugie, zwlaszcza z 4 na 5 ...
Dodatkowo zawsze rano ciezko wlaza biegi (ciezej niz w innych autach) po rozgrzaniu silnika sprawa sie poprawia ale i tak nie jest to zadowalajace.
Dlatego ponawiam moje wczesniejsze pytanie ... no moja skrzynia pracuje elegancko zarówno na zimnym jak i na ciepłym , jeżeli masz zgrzyt podczas przełączenia tylko z 4 na 5 to podejrzewam synchronizator, ,,a może masz za gęsty olej w skrzyni?
Kol. Anubis - po1 primo - tak jak już pisano najpierw wyłączamy sprzęgło potem zmieniamy bieg.
po 2 - primo skrzynie te są bardzo precyzyjne pod warunkiem że układ sterowania nie posiada luzów i jest dokładnie wyregulowany
po 3 primo - skrzynia biegów pracuje poprawnie jeśli jest zalana olejem o właściwych parametrach
Kol. Anubis - po1 primo - tak jak już pisano najpierw wyłączamy sprzęgło potem zmieniamy bieg.
po 2 - primo skrzynie te są bardzo precyzyjne pod warunkiem że układ sterowania nie posiada luzów i jest dokładnie wyregulowany
po 3 primo - skrzynia biegów pracuje poprawnie jeśli jest zalana olejem o właściwych parametrach
1) Dziekuje za rade ale wiem jak sie zmienia biegi, po prostu mialem wrazenie, ze bieg juz jest wlozony a po puszczeniu sprzegla okazal sie zgrzyt ... czy bieg wyskoczyl
2) Mam wrazenie ze mam dosyc spore luzy, raz juz mialem w serwisie dokrecana srube w komorze silnika i pomoglo ale po pewnym czasie znowu sprawa sie powtorzyla. Za jakis czas profilaktycznie planuje wymienic wszystkie poduszki, wybierak oraz olej w skrzyni biegow.
3) Z tego co mi wiadomo to, olej w skrzyni nie byl wymieniamy. Jest to pierwszy skrzynia, z ktora mam problemy ... ciezko czasem wchodzi wsteczny i musze dac np na dwojke czy jakis inny bieg i wtedy moge dac wsteczny ... OCZYWISCIE dodam zebyscie nie robili ze mnie idioty, ze podczas cofania czy ruszania samochod najpierw zatrzymuje a potem zmieniam bieg czy ruszam. I prosze nie pisac na moj temat takich rzeczy bo chyba sie nie znamy
prosze nie pisac na moj temat takich rzeczy bo chyba sie nie znamy
Nie kumam o co kaman - ale nie ma sprawy już nie będę pisał.
Tarcie ocieranie komplet sprzęgła do wymiany.
Zgrzyty i problemy z biegami luzy na krzyżaku który łączy rurę od z gałki zmiany biegów z czpieniem wystającym ze skrzyni(nie wiem jak sie to dokładnie nazywa).
Do tego źle ustawiona gałka zmiany biegów.
Skrzynia biegów w lanosie jest bezobsługowa i nie wymienia sie w niej oleju.
[ Dodano: 2010-03-27, 15:04 ]
Tarcie ocieranie inna praca pedału sprzęgła komplet sprzęgła do wymiany(tarcza docisk łozysko).
mechanik zaglądał i powiedział, że sprzegło ok dobre dawno nie słyszałem takiej warsztatowej historii. Wymiana sprzegła to koszt robocizny ok 250-350 i jest to przede wszystkim związane z rozkreceniem skrzyni od silnika więc zmień mechanika bo nigdzie nie zaglądał
Zgrzyty i problemy z biegami luzy na krzyżaku który łączy rurę od z gałki zmiany biegów z czpieniem wystającym ze skrzyni(nie wiem jak sie to dokładnie nazywa).
Do tego źle ustawiona gałka zmiany biegów.
Skrzynia biegów w lanosie jest bezobsługowa i nie wymienia sie w niej oleju.U mnie w zimę też cięzko biegi wchodzą do czasu aż się skrzynie rozrusza.
Skrzynia biegów w lanosie jest bezobsługowa i nie wymienia sie w niej oleju.
niestety jesteś w błędzie, sie wymienia i skrzynia dużo lepiej pracuje na syntetyku niż na tym co leją w fabryce bodajże jest to mineral
Cytat: U mnie w zimę też cięzko biegi wchodzą do czasu aż się skrzynie rozrusza.
to wymień olej w skrzyni na syntetyk a zobaczysz efekty
No właśnie że tak się wtrącę, na jaki dokładnie olej zmienić?? bo u mnie w zimę skrzynia chodziła topornie zwłaszcza na zimno
Ja gdzies czytalem, ze nalezy wymienic na oryginalny, ktory jest bardzo drogi ...
Nie znam sie do konca na olejach ale chcialbym miec mozliwie jak najgladsza prace w kazdych warunkach w roznych porach rokow.
Po spuszczeniu starego oleju traci sie opilki czy cos, czy ma to jakis wplyw na ogol ?
Pozdrawiam
szukajcie temat poruszany multum razy na forum, ja mam w skrzyni olej Tutela