ďťż

Graczem będąc…

Od jakiegoś czasu moje auto dusi sie na benzynie.Dodaje gazu a on sie dławi.Najczęściej i najgorzej na zimnym silniku. Na LPG chodzi bez zarzutu.Pompa paliwa niedawno była wymieniana.


Witaj na jakąś konkretnej firmy?? Pozdrawiam
witaj, (jak bym czytała o swoim lanku...) sprawdź wtryski czy nie są zasyfione i czy wogóle działają, i w jakim stanie masz filtr paliwa? Mój lanek też się dusi na benzynie po wizycie u gazownika (a dokładnie po wymianie krokowca od gazu na śrubę). Wymieniłam filtr paliwa, trochę sie polepszyło, ale nie na długo. Dzis mnie oświeciło i wpadłam na pomysł żeby zresetować kompa, bo chyba źle podawana jest mieszanka. Spróbuj też może zresetować kompa... może pomóc
Prawdopodobnie na skutek jazdy na gazie rozjechała się mapa wtrysku. A jeśli tak to reset ECU powinien pomóc.


Pompa paliwa oryginał- 300zł. Filtr paliwa wymieniony.Błedów w ECU nie mam.Podobno też od zaworu recyrkulacji spalin sie tak dzieje.krokowiec od gazu nie powinien mieć z tym nic wspólnego bo dusi sie na Pb a nie na LPG.
Zrób reset ECU przecież to nic nie kosztuje. Właśnie w autoadaptacji często rozjeżdzają się mapy wtrysku na skutek jazdy na LPG. Wtedy właśnie samochód zaczyna słabo jeździć mimo że ECU nie ma zapisanych żadnych błędów.
tak po polsku mówiąc chodzi o to że nasze komputerki potrafią głupieć i przez obecność lpg podawać złą mieszankę na pb, wtedy to następuje to duszenie i szarpanie. błędów nie wykaże naturalnie, tylko komputerek ma zawaloną pamięć jakimiś starymi pierdołami (dot tego na czym jeździsz i dot temperatury), więc w tym przypadku pozostaje reset...
u mnie zgłupiał po odłączeniu krokowca, nie wiem jak do tego doszło..., ale lanek nie umie teraz podać prawidłowej mieszanki na pb, raz podaje, raz nie... jak mu się spodoba. na gazie oczywiście idealnie!
ja to rozumiem właśnie w taki oto sposób, zresztą doczytałam się tego gdzieś na tym forum...
Więc teraz wychodzi na to że albo trzeba zlikwidować LPG albo co chwile resetować komputer. :/
Nic nie trzeba likwidować! Ja właśnie zresetowałam kompa i jest ok. W przypadku powtarzania się sytuacji należy się udać do elektryka żeby wgrał od nowa jakieś tam oprogramowanie i będzie ok! A póki co powinien wystarczyć reset. Mnie też straszyli że to niewiadomo co, że może wtryski, a tu niespodzianka, wystarczy ruszyć głową!
Powodzenia, zrób reset i będzie dobrze! Jak się powtórzy, to tak jak mówiłam, podjedź do elektryka i powiedz mu żeby Ci go od nowa zaprogramował, i najważniejsze, nie daj mu się naciągnąć na koszty, bo to moze być naprawdę błacha sprawa...
Ciekawe ile zażyczy sobie taki elektryk za wgranie nowego oprogramowania.
Ciekawe ile zażyczy sobie taki elektryk za wgranie nowego oprogramowania.

To zależy jaki system sobie zażyczysz .
A tak na poważnie. Ecu ma zaszyte mapy w pamięci eprom i nic tam się nie programuje.
A i dlaczego nie chcesz zresetować ECU. Czyżbyś nie wiedział jak to zrobić?
Wiem jak sie resetuje.Problem powraca za każdym razem.
Jeśli po resecie ECU jest dobrze a problem powraca po jeździe na lpg to może być zła emulacja sondy lambda.
Sonde też niedawno wymieniłem.Czy wizyta u gazownika na regulacji pomoże coś??
Podepnę się do tematu bo mam trochę podobny problem.

Zauważyłem, że na benie i LPG przy niższych obrotach jak wcisnę mocniej gaz to przytyka auto, a dopiero po chwili nabiera mocy ... tak jakby albo dostawał za dużo paliwa (ogólnie coś z mieszanką). Jeśli go wkręcam z 1 lub 2 biegu na wysokie obroty i dopiero zmieniam bieg to problemu nie ma, wręcz ładnie idzie.

Jak podejść do tematu by wydać kasę ale nie robiąc samemu, a potem jeszcze mechanik i wyjdzie dwa razy ... na dzień dobry reset ECU wg instrukcji na forum? Czy po prostu podłączyć pod komputer licząc, że coś wykaże? Kupiłem go niecały miesiąc temu i babka wymieniała, że pompa paliwa jest nowa.

EDIT:
Nie ma on KATa, jest w to miejsce rura.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •