Graczem będąc…
Witam,
Kilka dni temu podczas postoju w korku zauwa¿y³em wydobywaj±cy siê z kratki nawiewu szyby dymek, nie w du¿ej ilo¶ci, nie ca³y czas, raczej bezzapachowy. W czasie jazdy niczego takiego nie zaobserwowa³em, pewnie znajduje inne uj¶cie.
Po postoju w miejscu sk±d wydobywa siê wspomniany dym na szybie odk³ada siê t³usta para.
Po podniesieniu maski niczego podejrzanego nie widaæ.
Podejrzewam p³yn ch³odniczy którego przedwczoraj zauwa¿y³em ubytek, jednak na przewodach ¿adnych wycieków nie widaæ.
No chyba ¿e to co innego ? Bêdê wdziêczny za sugestie.
Pozdrawiam.
Ch³odniczka od ogrzewania ci przecieka, do wymiany
Czy normalne jest ¿e p³yn ch³odniczy w zbiorniczku bulgocze?
jak czêsto powinien w³±czaæ siê wiatrak ch³odnicy?
Czy normalne jest ¿e p³yn ch³odniczy w zbiorniczku bulgocze?
jak czêsto powinien w³±czaæ siê wiatrak ch³odnicy?
Ja tez tak mam ale niektórzy twierdz± ¿e to ¼le inni ¿e normalne
no w³a¶nie, wiêc zastanawiam siê czy to gotowanie siê p³ynu jest konsekwencj± nieszczelno¶ci uk³adu ch³odzenia (rozumiem ¿e takie gotowanie siê p³ynu równie¿ mia³oby miejsce w przypadku nieszczelno¶ci nagrzewnicy jak sugerowa³ kolega wy¿ej?) czy te¿ mo¿e to byæ te¿ kwestia czego¶ innego, np niesprawnego dzia³ania wentylatora przy ch³odnicy?
To zale¿y czy bulgocze z temperatury czy tylko z powodu obiegu wody.Zerknij na wska¿nik temp nie powinien przekroczyæ poziomej kreski "godz 21" a byæ lekko pod ni±.A z wyciekiem to prêdzej bym sugerowa³ nieszczelno¶c wêzy doprowadzaj±cych lub odprowadzaj±cych ciecz do nagrzewnicy.
Temperatura jest ca³y czas w normie, bez ¿adnych wahañ.
Fakt jest taki ¿e po w³±czeniu ciep³ego nawiewu wydobywa siê mocny "s³ony" zapach, po puszczeniu nawiewu na przedni± szybê, paruje i robi siê ca³a t³usta.
¯adnego ubytku p³ynu od dwóch dni nie widaæ, choæ dzieñ wcze¶niej dolewa³em dwa razy - ubytek w zbiorniczku wyrównawczym wynosi³ oko³o 1 cm, wiêc by³ do¶æ zauwa¿alny.
Chlopaki, pomyslcie logicznie
Jak plyn moze sie gotowac, skoro nie przekracza 90st?
Bulgocze, poniewaz jest zapowietrzony uklad chlodniczy, a jest zapowiewtrzony dlatego, ze ma gdzies prawdopodobnie nieszczelnosc Sprawdz ta nagrzewnice, czy jest cala, skoro Ci paruje w srodku
a co jesli bulgocze... a plynu nie ubywa
Trzeba odpowietrzyc uklad chlodniczy
[ Dodano: 2009-05-29, 10:31 ]
Oczywiscie mowimy o wyraznym bulgotaniu PO wylaczeniu silnika juz?
tak, mowimy o bulgotaniu natychmiast po wylaczeniu silnika ... wiec pytanie jak odpowietrzyc uklad w lanosie bo slyszalem ze on sie sam odpowietrza...
Szukaj
Szuka³em...
No to juz napewno wszystko wiesz
wiem, ze w lanosach uklad odpowietrza sie samoczynnie... o ile to prawda
Szukaj, albo poprosze ktoregos moda ladnie zeby Ci dal ostrzezenie
A z wyciekiem to prêdzej bym sugerowa³ nieszczelno¶c wêzy doprowadzaj±cych lub odprowadzaj±cych ciecz do nagrzewnicy.
no ale ¿eby to sprawdziæ to ju¿ pewnie trzeba rozbebeszyæ kokpit itd?
Witaj. Miej tylko nadziejê, ¿e nie masz takiego problemu jak ja kilk dni temu. Mia³em t³ust± parê na szybie - co siê okaza³o? Waln±³ grzejnik nagrzewnicy i wpierw parowa³o jak cholera, potem ciek³o, wrêcz la³o siê do ¶rodka, s³owem masakra. Juz trzeci dzieñ suszê wyk³adziny i g±bki, pod³oge mam odkryt± do go³ej blachy. Sprawd¼ czy mocno ubywa p³ynu - je¶³i tak, to nie ma co je¼dziæ, tylko od razu wymianka. Mnie to kosztowa³o 200 stówki robota + 130 grzejnik (z przesy³k± http://www.jadar-auto.pl, normalnie to ponad 3 stówy). Módl siê aby nie by³o to samo.
Witaj. Miej tylko nadziejê, ¿e nie masz takiego problemu jak ja kilk dni temu. Mia³em t³ust± parê na szybie - co siê okaza³o? Waln±³ grzejnik nagrzewnicy i wpierw parowa³o jak cholera, potem ciek³o, wrêcz la³o siê do ¶rodka, s³owem masakra. Juz trzeci dzieñ suszê wyk³adziny i g±bki, pod³oge mam odkryt± do go³ej blachy. Sprawd¼ czy mocno ubywa p³ynu - je¶³i tak, to nie ma co je¼dziæ, tylko od razu wymianka. Mnie to kosztowa³o 200 stówki robota + 130 grzejnik (z przesy³k± http://www.jadar-auto.pl, normalnie to ponad 3 stówy). Módl siê aby nie by³o to samo.
witam, obserwujê p³yn od kiedy zaczê³o siê to parowanie wewn±trz, kiedy zajrza³em pierwszy raz brakowa³o ze 3 cm do poziomu pomiêdzy min a max, dola³em, na drugi dzieñ by³o znów 1 cm poni¿ej. Aktualnie od dwóch dni poziom siê nie zmienia i jest prawid³owy. Mimo to przy odkrêceniu ciep³ego nawiewu strasznie czuæ zapach p³ynu :/
Firmê jadar znam, akurat jestem ze ¶l±ska wiêc mam bliziutko. Skoro piszesz o przesy³ce to pewnie mieszkasz dalej a szkoda bo narazie warsztatu gdzie chcieliby to zrobiæ za 200 z³ nie znalaz³em. Ten gdzie zwykle oddajê samochód bierze oko³o 300 z³, ale to nic bo dzi¶ pyta³em te¿ w serwisie daewoo - 550 z³ sama robota!
Witam do³±cze siê do tematu
U mnie wygl±da to tak - zaznaczam ¿e od czasu do czasu - te¿ dziwne.
Stoje w korku na zewnatrz z 26 stopni - silnik nagrzany do temp 2mm poni¿ej srodkowej kreski. Wtem nagle patrze a z pod machy wydopywa siê bia³a para (jakby polano gor±c± ch³odnice wod± i zacze³o parowaæ) w tym samym czasie patrze a wskazówka od temp opada o jakie¶ 4 mm. Mija 30 sek wraca na swojemiejsce
Podejrzewam zapowietrzenie uk³adu ale z moj± nie wiedz± wyobrazam to sobie tez tak. Zapchany uklad powoduje wzrost cisnienia cieczy ch³odz±cej. Ze wgledu na zator gromadzi sie i gromadzi az w pewnym momencie " znajdzie sie nieszczelno¶æ" i plyn wyleci poza uklad na goraca chlodnice i stad ta biala para - plynu raczej nie ubywa ale jest mniej niz nala³em 6 miechow temu.
Prosze o korekte moje niewiedzy alebo wskazanie powodu co sie dzieje z moim Lansem
Z tego co pamietam to u mnie w Leganzie, by³o to przede wszytkim czasoch³onne, ale chyba nic nadzwyczaj specjalnie skomplikowanego - uwinêli sie na luzie w kilka godzin (zostawi³em o godz. 9, odebra³em o 14), mo¿e sam dasz radê. Moze spróbuj jeszcze z uszczelniaczem do ch³odnic, grzejnik zbudowany jest podobnie jak ch³odnica - je¶li nie pomo¿e, to wtedy demonta¿. Tutaj http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=2453 masz opis kolegi Ben25, który sam wymienia³ w Leganzie to ustrojstwo - mo¿e bedzie w stanie pomóc. Ewentualnie wrzuæ "wymiana nagrzewnicy lanos" w google i tam te¿ co¶ znajdziesz. Tu masz krótk± dyskusje z opisem na ten temat : http://daewooforum.pl/pri...=2539&start=15.
[ Dodano: 2009-05-29, 22:28 ]
Skoro uk³ad siê zatyka, trzeba go przep³ukaæ, s± do tego nie tak ca³kiem drogie ¶rodki - np. http://www.auto-oil.pl/page10.php lub podobne.