Graczem będąc…

Witam, teraz gdy znowu jest ch³odniej, z rury wydostaje sie dymek, tak samo jak przy zimnym silniku tak i przy juz rozgrzanym. Czy nie powinno byæ tak, ¿e gdy ju¿ siê rozgrzeje to przestaje siê widzieæ te ob³oczki? Acha i na roze wydechowej, od wewnatrz jest czarna maz. Ostatnio musialem dolewac oleju, bo po paru tys km go zauwazalnie ubylo. Czy to oznacza, ze gdzie siê spala w silniku?


Tak silnik zacz±³ zjadaæ olej pewnie przez zu¿ycie uszczelniaczy zaworowych

Co do bia³ego ob³oczku to s± teraz niskie temperatury i tak ma byæ
A masz lpg?
A masz lpg?

Mam, a co to ma z tym wspólnego?


Ma... to, ¿e silnik spalaj±cy lpg wydziela wiêcej pary wodnej ni¿ na benzynie, a przy nie rozgrzanym dobrze silniku (krótkie dystanse - do 10 km), para skrapla siê w uk³adzie wydechowym. Powoduje to, ¿e gdy na dworze jest ch³odniej samochód bardzo "dymi", zw³aszcza np. przy ostrzejszym przyspieszaniu... Gdyby¶ pojecha³ w d³u¿sz± trasê, parowanie pewnie by zmniejszy³o siê do normalnego poziomu

Ps. jakie dystanse robisz codziennie?
Najkrótsze odcinki to na uczelnie i spowrotem - to 8 km w jedn± stronê, z tym ¿e w tak± pogodê to 2 km jedzie najpierw na benzynie. Czyli to dlatego na starcie ( na benzynie ) tez tak dymi, bo w silniku znajduj± siê zaleg³o¶ci wody po gaze ( jê¿eli wy³±czam silnik na nim )?

I jeszcze jedno pytanie, odno¶nie tego oleju. Dolany jest olej, sprawdzi³em jest spokojnie ponad kreske min, ale przez piersze 2-3 min od zap³onu, s³ychaæ do¶æ g³o¶ne (na zewn±trz i cichnie w tym czasie) szuranie czego¶ w tym zbiorniku z wlewem oleju. Mam zamiar w przeci±gu dwóch tygodni wybraæ siê do mechanika, ale czy mogê z tym je¼dziæ?
Najkrótsze odcinki to na uczelnie i spowrotem - to 8 km w jedn± stronê, z tym ¿e w tak± pogodê to 2 km jedzie najpierw na benzynie. Czyli to dlatego na starcie ( na benzynie ) tez tak dymi, bo w silniku znajduj± siê zaleg³o¶ci wody po gaze ( jê¿eli wy³±czam silnik na nim )?

Niestety przy takich krótkich dystansach silnik na pewno nie osi±gnie optymalnej temperatury pracy. Poza tym wydech te¿ nie zd±¿y na tyle siê nagrzaæ, aby skroplona tam woda odparowa³a do koñca. St±d wiêksze ilo¶ci pary za samochodem.
Czasem mo¿na te¿ w takiej sytuacji zaobserwowaæ od spodu korka wlewu oleju tak± szar± ma¼ (majonez )...
Je¿eli nie ubywa Tobie w jaki¶ niekontrolowany sposób p³yn ch³odniczy, to raczej nie masz czego siê obawiaæ.

I jeszcze jedno pytanie, odno¶nie tego oleju. Dolany jest olej, sprawdzi³em jest spokojnie ponad kreske min, ale przez piersze 2-3 min od zap³onu, s³ychaæ do¶æ g³o¶ne (na zewn±trz i cichnie w tym czasie) szuranie czego¶ w tym zbiorniku z wlewem oleju. Mam zamiar w przeci±gu dwóch tygodni wybraæ siê do mechanika, ale czy mogê z tym je¼dziæ?

W przypadku Lanosa czêsto spotykam siê z opini±, ¿e poziom oleju ma byæ raczej zdecydowanie bli¿ej kreski "max" ni¿ "min". Z tego co siê orientujê to miêdzy "min" a "max" wchodzi litr oleju, tak wiêc jest to do¶æ du¿o. Wiadomo, ¿e ponad max lepiej nie laæ, ale poziom nale¿y raczej trzymaæ wy¿szy ni¿ ni¿szy...
Co do szurania... to w jakim zbiorniku z wlewem oleju?? Przecie¿ olej wlewasz przez otwór w pokrywie zaworów. Tam nie ma ¿adnego zbiornika... I to jest szuranie, czy bardziej stukanie (cykanie)? No i jakiego producenta olej lejesz oraz jakiego typu 5W30, czy jaki¶ inny?
Co do szurania... to w jakim zbiorniku z wlewem oleju?? Przecie¿ olej wlewasz przez otwór w pokrywie zaworów. Tam nie ma ¿adnego zbiornika... I to jest szuranie, czy bardziej stukanie (cykanie)? No i jakiego producenta olej lejesz oraz jakiego typu 5W30, czy jaki¶ inny?

¬le siê wyrazi³em, mam na my¶li oczywi¶cie tê pokrywe. Jak otwór jest z prawej strony, to "szuranie" dochodzi z lewej tej pokrywy. A olej leje, Mobile Super S 10W40
A rozrz±d z pomp± wody kiedy wymienia³e¶?
A rozrz±d z pomp± wody kiedy wymienia³e¶?

No niby 5 tys km temu - niby, bo znajomy kupowal i przygotowywal mi auto. Niby rozrz±d siê z pomp± zawsze robi, ale o ni± nigdy nie spyta³em. My¶lisz, ¿e je¿eli pompki nie wymini³, to obstawia³by¶ na ni±?
Tak jeszcze przypomnia³ mi siê alternator! Qrcze, na odleg³o¶æ trudno siê diagnozuje Ale tak serio, to w pierwszej kolejno¶ci mo¿na by³oby sprawdziæ alternator... Mog± tak ha³asowaæ ³o¿yska alternatora. Trzeba by zdj±æ pasek alternatora i zobaczyæ (w sumie to bardziej pos³uchaæ) czy ha³as dalej wystêpuje czy nie.
Je¿eli po zdjêciu paska z alternatora ha³as dalej bêdzie wystêpowa³, no to mo¿e byæ pompa wody. Niestety nie wszyscy mechanicy wpadaj± sami na to, ¿e wymieniaj±c rozrz±d, warto i pompê wymieniæ... A s± niestety i tacy magicy, co potrafi± sam pasek wymieniæ bez rolki prowadz±cej i napinaj±cej
A ³o¿yska alternatora to element wymienny, czy ca³y alternator bêdzie do wymiany, gdyby to by³o w³a¶nie to?

Pasek ¶ci±ga siê tak po prostu - na sile?

I jeszcze z innej beczki Czy, gdy pompa paliwa ma ma³e ci¶nienie, to wystarczy wymieniæ sam wk³ad? - http://www.daewoo.win.pl/...php?product=704

Jak nie patrzeæ, przy oryginale, to ca³a stówa jak nie wiêcej w kieszeni.
A ³o¿yska alternatora to element wymienny, czy ca³y alternator bêdzie do wymiany, gdyby to by³o w³a¶nie to?

£o¿yska alternatora mo¿na wymieniæ... koszt ³o¿ysk jest niewielki, ale z robocizn± jak dasz to komu¶ do zrobienia, mo¿e to wynie¶æ ok 130-150 zl.

Pasek ¶ci±ga siê tak po prostu - na sile?

Co do ¶ci±gniêcia paska... to nigdy nic nie nale¿y robiæ na si³ê Nie pamiêtam ju¿ jak tam wygl±da sytuacja, ale alternator mo¿na chyba regulowaæ (a konkretnie chyba ³apê) i dziêki temu mo¿esz ¶ci±gn±æ na pasek. Najlepiej jed¼ do kogo¶ znajomego, co trochê siê zna i ma warunki do roboty i sprawd¼cie alternator.

I jeszcze z innej beczki Czy, gdy pompa paliwa ma ma³e ci¶nienie, to wystarczy wymieniæ sam wk³ad? - http://www.daewoo.win.pl/...php?product=704

Z kolei co do pompy paliwa, to gdy mojemu bratu pad³a pompa w jego Lanosie, wymienia³ sam wk³ad
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •