Graczem będąc…
Koledzy proszê o poradê bo ju¿ rêce mi opadaj±. Mianowicie chodzi o to, ¿e pewnego razu jad±c z pracy auto tak jakby straci³o moc. Dodaj±c gazu bucza³ tak jak by mu brakowa³o powietrza, albo filtr by³ zapchany ca³kowicie zarówno na gazie jak i na benzynie. Pomy¶la³em przysz³a pora na sprawdzenie filtra, kabli i ¶wiec. Filtr ok, iskra wygl±da ³adnie i jest ci±g³a na ka¿dym kablu. Po mimo tego postanowi³em wymieniæ kable i ¶wiece bo przejecha³em na nich ok. 15 tys. km.. Tak jakby pomog³o ale nie do koñca bo jak ju¿ wracam z pracy (50 km) i auto jest rozgrzane to pod koniec drogi te¿ troszkê ³apie mu³a. Na dodatek przy przyspieszaniu mam takie wra¿enie ¿e auto ma takie jakby zawahania mocy ale jedzie bez problemu .
Podobnie siê dzieje jad±c ze sta³± prêdko¶ci± auto tak jak by chwilowo siê d³awi³o i to mniej wiêcej ze sta³± powtarzalno¶ci± bez wzglêdu na to czy jest zimne czy ciep³e. Dodam tylko ¿e jak kiedy¶ tak siê dzia³o z tym d³awieniem to gazownik zmniejszy³ mi przerwê na ¶wiecy i pomog³o. Teraz mam przerwê 0,7mm wiêc podejrzewam ¿e wtedy musia³a byæ ok. 0,5mm. Na koniec dodam jeszcze ¿e po mimo ¿e mam teraz nowe kable NGK, ¶wiec± podobnie jak te stare Sentechy które zreszt± jak by³y nowe te¿ ¶wieci³y. ¦wiecenie jest bardziej od strony cewki.
O co kaman bo ju¿ g³upieje, czekam na wasze spostrze¿enia.
czy komputer pokazuje jaki¶ b³±d ( tzn czy zapala siê CHECK )
Nic nie pokazuje, b³oga nico¶. Spinaczem te¿ sprawdzi³em nic.
sprawdz na kompie sprawnosc lambdy,nie czy pracuje,ale czy pracuje prawid³owo,obejrzyj drogê powietrza do przepustnicy,nieszczelnosci itd wplywaj± na podcisnienie a to przeklamuje dane dla silnika,pod f. powietrza jest podlaczenie obudowy do czerpni powietrza ,zobacz czy przypadkiem jest brak przelotu,czy na przeputnicy s± takie kapturki z góry gumowe-http://www.allegro.pl/item502975816_daewoo_lanos_nubira_1_6_przepustnica.html, te czarne ko³o krokowego,mam nadzieje ze pasek nie przeskoczy³ o z±bek,stary jest?
[ Dodano: 2008-12-18, 12:12 ]
szczeliny nie zbijaj ponizej o.9 mm,wtedy paliwo zalewa swiece,fabrycznie masz 1.1 a na lpg s± produkowane do lanka na 0.9 mm i tyle
pasek jest oki, a szczelnosci juz sprawdza³em wcze¶niej, co do ¶wiec to s± rozbirzne informacje na temat przerwy, nie wiem czemu te przewody ¶wiec±-dziwna sprawa
[ Dodano: 2008-12-18, 12:21 ]
a i lambde te¿ sprawdza³em u gaziarza
[ Dodano: 2008-12-19, 08:18 ]
Dokona³em nowego odkrycia. Wczoraj jad±c z pracy odkrêci³em g³o¶niej radio i us³ysza³em takie dziwne „bzyczenie”. Po namy¶le dosz³em do wniosku ¿e czêstotliwo¶æ tego bzyczenia jest podobna do tego jak siê zdejmie kabel ze ¶wiecy i iskra z kabla po przy³o¿eniu do silnika przeskakuje na masê. Identyczna sytuacja ma miejsce i na benzynie i na gazie. Dodatkowo jak zdj±³em kable po kolei od strony cewki to w zale¿no¶ci od tego który zdj±³em to w ka¿dym gnie¼dzie dzia³o siê co innego. Tzn. w jednym z iskry zrobi³a siê taka „poswiata-kula” w drugim iskra skaka³a to do ¶rodka cewki to na zewn±trz itd. No i te kable ¶wiec± jak diabli a podkre¶lam ¿e s± nowe (NGK). Czy po mimo tego ¿e komp nie wywala ¿adnego b³êdu to mo¿e byæ przebicie na cewce bo te kable nie daj± mi spokoju.
[ Dodano: 2008-12-19, 10:25 ]
Hej koledzy i co myslicie na temat tego co dzisiaj napisa³em ?
nie mia³em z tym problemu ale...jezeli masz mozliwosc to...pozycz cewkê od kolegi czy jak i wykluczysz problem
to wygl±da wszystko na ewidentne przebicie , sprawd¼ jak mo¿esz tez kostkê od Cewki czy jest dobra "masa" i dobry "+"
po paru latach cewka mog³a nabawic sie mikropekniec i stad te jak napisa³es swiecenie
sprawd¼ ³adowanie (ale w tym wypadky nie sam lecz u specjalisdty) mo¿e to dyæ od alternatora.
je¶li kolega chce wykluczyæ alternator to mo¿na sci±gn±æ pasek na chwilkê uruchomiæ silnik i sprawdziæ czy dalej wystêpuje "gwizd" ale tylko na chwilkê
po 2: je¶li ¶wieci przy samej cewce WN to tam powinny¶my szukaæ przyczyny nawet przy sporych mieszaninach na napiêciu AC/DC cewka by nie przebi³a bo jej izolatory na to nie pozwol± , najlepiej jak by¶ podmieni³ cewkê lub dok³adnie przypatrzy³ gdzie to ¶wieci w ktorej czê¶ci cewki itd.
wcze¶niej je¶li masz czym sprawdz tê kostkê
jak dobrze pamiêtam to jak wypniesz kostkê i pierwszy PIN od strony ch³odnicy to + a drugi - albo odwrotnie sprawd¼ wzglêtem akumulatora oczywi¶cie zap³on musi byæ w³±czony
dobra koledzy dzisiaj sprawdze jeszcze te kostkê od cewki i jak mi siê uda to podmienie ca³± cewkê
A wiêc tak koledzy po d³u¿szej przerwie zdaje relacjê. Cewka wymieniona na now± i dalej te same obiawy, chocia¿ stara by³a ju¿ ca³kiem do dupy i strasznie na niej szarpa³. To tyle na temat cewki, ale sta³o sie co¶ gorszego pad³a uszczelka pod g³owic± i zaczê³o lecieæ petrygo na blok silnika. Awaria usuniêta, koszt razem z wymian± rozrz±du 1000 z³, to chyba nie tak ¼le
no to chyba mamy odpowied¼ dlaczego muli³. Powiedz czy po tej naprawie problem ust±pi³.
Powiedzmy ¿e jeszcze po wizycie u gazmena jest cacy