Graczem będąc…
Witam serdecznie,
Czyta³em na forum, ¿e by³o ju¿ kilka podobnych takich tematów, ale mój problem jest nieco inny, dlatego za³o¿y³em nowy temat i bardzo proszê o pomoc w jego rozwi±zaniu.
Samochód:
Lanos 1,5 8V
rocznik 1998
Problem opiszê krok po kroku:
- zapalam zimny silnik
- czasami silnik chodzi jak w traktorze
- dajê gaz i próbujê ruszyæ - silnik siê zacina, jakby chcia³ zgasn±æ, czasami ga¶nie, czasami nie.
-puszczam gaz lekko siê stabilizuje, w momencie gdy znów wciskam gaz szarpie, ¿eby jechaæ czasami muszê wcisn±æ wiêcej gazu, czasami trochê polu¼niæ, ale i tak szarpie
-gdy prze³±czê go na LPG jak rêk± odj±³
Poza tym zauwa¿am, ¿e auto jest mocniejsze na LPG.
Gdy prze³±czê go na benzynê jak jest ju¿ zagrzany, to chodzi normalnie, nie szarpie, da siê jechaæ, ale i tak mocniejszy jest na LPG.
Zauwa¿am, ¿e w momencie gdy silnik jest ciep³y to czasami mi wachluje obrotami na wolnych obrotach zarówno na LPG jak i na benzynie.
Co ju¿ zrobi³em:
- wymieni³em wszystkie filtry (powietrza, benzyny, oleju)
- wymieni³em ¶wiece
- wymieni³em filtr LPG
- by³em u gazowników na ustawieniu obrotów (miesi±c by³o ok z samymi obrotami, teraz znów wachluje)
- wymieni³em czujnik ci¶nienia MAP
- sprawdzi³em czujnik cieczy ch³odz±cej - daj dobre opory
- resetowa³em komputer i ustawia³em jak w ksi±¿ce obroty (5s , 5s i silnik ma chodziæ a¿ siê zacznie krêciæ wiatrach)
- komputer nie podaje ¿adnych kodów b³êdu poza 12, ale to jest normalne po zwarciu kabelkiem styków A i B
Co radzicie z t± benzyn±, co mo¿e byæ przyczyn±?
Pozdrawiam serdecznie i proszê o pomoc. W razie potrzeby proszê pytaæ o szczegó³y to sprecyzujê niejasno¶ci.
Ja bym poradzi³ ci reset kompa ale to ju¿ robi³e¶ (od³±cz aku na noc).
Silnik jest mocniejszy na gazie poniewa¿ dostosowuje sobie mapê paliwa do LGP a jak go odpalisz na benzynie to nie do¶æ, ¿e ma warto¶ciowsze paliwo to i jeszcze dostaje go wiêcej (bo jest na ssaniu) na zimnym silniku i go zalewa.
A w sprawie wolnych obrotów na gazie to normalne , ¿e obroty lekko faluj± (ale lekko i co jaki¶ czas)- wskazuje to na prawid³owe dzia³anie sondy lambda.
[ Dodano: 2009-07-13, 16:29 ]
A i oczywi¶cie wyczyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy
[ Dodano: 2009-07-13, 16:38 ]
Nie napisa³e¶ tak¿e o przewodach wysokiego napiêcia.
Jak jest silnik wilgotny(mokry z rana,rosa) to wtedy przy uszkodzonych przewodach mo¿e ci szybciej przeskakiwaæ iskra.A jak siê nagrzeje (wyschnie) to jest ok-osobi¶cie to przerabia³em.
Gazownicy ka¿± je wymieniaæ nawet co 15ty¶ ale ja i tak tego nie robiê.Na moich mam ju¿ przejechane z 60 ty¶ i s± ok.
Witam
Ja mam dokladnie tak samo:) Model i rocznik lanosa tez sie zgadza:) Od jakiegos tygodnia mam identyczne objawy. Od³±cze dzisiaj akumulator i sprawdze czy cos pomoze:) Narazie nic jeszcze z tym nie robilem... Ale zaczelo mi to coraz bardziej przeszkadzac..:/ czasami mam wrazenie ze silnik reaguje z opoznieniem bo jak wciskam gaz to czasem albo przygasa albo musze poczekac zanim wksoczy w wyzsze obroty... U mnie trwa to z jakies 30 sekund wszystko. Pozniej sie stabilizuje i jest oki. Mam instalacje LPG sekwencyjna wiec nie moge stwierdzic czy to samo jest na gazie.
Dziêkujê, jutro kupiê i wymieniê kable, mo¿e bêdzie poprawa. Przez weekend pobawiê siê silniczkiem i przepustnic±.
Jaki jest stopieñ trudno¶ci w zabawie z silniczkiem i przepustnic±?
Jaki jest stopieñ trudno¶ci w zabawie z silniczkiem i przepustnic±?
W "kompendium wiedzy" masz szczegó³owy manual ze zdjêciami:
[Lanos] czyszczenie, wtrysków, przepustnicy silniczka krokowego
Pokombinujcie co¶ z wtryskami, w 16v mia³em podobnie, kupi³em czarn± "formu³ê do wtrysków" i porz±dna gonitwa na benzynie do 6 tys. obrotów to na razie siê trochê uspokoi³o.
Nie pisa³em d³ugo, bo chcia³em potestwoaæ.
Ju¿ mówiê co zrobi³em:
-wyczy¶ci³em czujnik po³o¿enia przepustnicy,
-wyczy¶ci³em silniczek krokowy,
-wymieni³em kable
-wla³em do benzyny p³yn do czyszczenia wtrysków
-ustawi³em dok³adnie szczelinê na ¶wiecach wg ksi±¿ki
Teraz rano jak zapalam, to sobie zga¶nie. Jak zapale po raz drugi, to chodzi lepiej ni¿ przed tymi wszystkimi czynno¶ciami ale to jeszcze nie jest to co by³o kiedy¶. Jak przycisnê gazu na zimnym silniku to raz mam wra¿enie, ¿e go zalewam - bo go d³awi, a raz mam wra¿enie, ¿e mieszanka jest wrêcz przeciwnie za s³aba, bo jak dodam gazu to chodzi lepiej.
Co mi dalej radzicie?
Co jeszcze mogê sprawdziæ/wymieniæ?
sonda lambda
sonda lambda
sonda lambda bierze udzial w pracy auta po osi±gniêciu pewnej temperatury, ja mam problemu na zimnym silniku, czyli wtedy gdy sonda lambda jest "nieaktywna" - tzw cykl otwarty - bez sprzê¿enia zwrotnego
Jakie¶ inne pomys³y drodzy u¿ytkownicy lanosów? Mia³ kto¶ takie problemy ?
u mnie non stop z tym problem i juz wszystko robilem prucz ustawien emulacji sondy lambda i wymiany czujnika temp. powietrza, reszta a jest tego duzo juz byla robiona i nic, ech a pamietam jak chodzil jak malina...
a nie przypuszczali¶cie uszkodzenia komputera
u mnie non stop z tym problem i juz wszystko robilem prucz ustawien emulacji sondy lambda i wymiany czujnika temp. powietrza, reszta a jest tego duzo juz byla robiona i nic, ech a pamietam jak chodzil jak malina...
Ja stawiam na emulacje,sam mam to samo i w sobote bede mial kabelek do kompa gazowego to spr co tam mi poustawiali.
a nie przypuszczali¶cie uszkodzenia komputera jak sprawdzic kompa? bo powiem szczerze, ze na zimnym silniku kompa nie interesuje lambda i emulacja raczej w grê nie wchodz±... tak mi sie przynajmniej wydaje, bo auto jak jest na benzynie to jest tzw obieg otwarty....
musia³by¶ sczytaæ b³êdy z kompa, opis jest na forum u¿yj opcji szukaj
jak sprawdzic kompa?
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=90
Witam,
a raczej witam "w klubie" Lanosow z tym samym problemem. Widze, ze "ten typ tak ma" i nie pomoze tu wymiana polowy auta by wreszcie znalezc przyczyne szarpan i nierownej pracy zimnego silnika na benzynie. Moze oglosimy konkurs ( z nagrodami rzecz jasna !) na rozwiazanie tego problemu?
Bajero
PS- sa takie opinie:
a) wg gazownika- przyczyna lezy po stronie komputera - nie mechanicznych elementow,(wiecej nie powiedzial, bo to tajemnica )
b) opinia druga - podobna - komp auta ( przy zapalaniu) pracuje tak, jak dla goracego silnika i podaje uboga mieszanke ( bo gazownicy cos namieszali) Propozycja- dodatkowy wylacznik do wylaczenia instalacji LPG ( w miejscu bezpiecznika albo ciut za nim) , po uruchomieniu i nagrzaniu ( bez przesady) auta- wlaczyc to i zobaczyc co sie bedzie dzialo ( wylacznik oryginalny z instalacji LPG nie wystarczy). Nie probowalem...
musia³by¶ sczytaæ b³êdy z kompa, opis jest na forum u¿yj opcji szukaj
komputer nie pokazuje b³êdów. tylko ten jeden na samym pocz±tku, bo sprawdzam poprzez zwarcie styków A i B
Sam ju¿ nie wiem co mogê jeszcze zrobiæ. A gazownik móg³by jako¶ na to pomóc?
pozostaje jedno emulator wtrysków, albo pokusi³bym siê o czyszczenie wtrysków ale poprzez wyjêcie listwy wtryskowej a nie doczyta³em, wymienia³e¶ filtr paliwa
Te¿ borykam siê z problemem nierównej pracy silnika na PB, co mnie irytuje.
Faktycznie mia³em problem z emulatorem wtrysków, ale po jego wymianie niewiele siê zmieni³o.
Emulator wtrysków pad³ i silnik pracowa³ na 3 cylindrach. Teraz auto oczywi¶cie jest silniejsze bo pali na 4 cylindry, ale na PB dalej chodzi nierówno, tak jak chodzi³ przed awari± emulatora.
Wtryski czy¶ci³em, sprawdza³em i nic to nie pomog³o. W zasadzie nie wiem po co siê za to bra³em poniewa¿ kilka miesiêcy przed pierwszymi objawami nierównej pracy na PB przejecha³em lanosem kilka tysiêcy kilometrów po europie na zachodniej benzynie i by³o ok.
Filtr paliwa wymieni³em co te¿ nie pomog³o.
Kilka lat temu wymieni³em te¿ pompê paliwa bo pad³a przy je¼dzie na LPG, w baku by³o 1/4 paliwa.
Kupi³em na allegro now± pompê bo co¶ nie daje mi ona spokoju (wydaje mi siê ¿e chodzi jakby g³o¶niej?), niestety pompa z allegro pad³a po 15 km, wiec w³o¿y³em star±.
lanossx czy¶ci³e¶ silnik krokowy i przepustnice najlepiej robi siê to sprayem do czyszczenia ga¼ników
lanossx czy¶ci³e¶ silnik krokowy i przepustnice najlepiej robi siê to sprayem do czyszczenia ga¼ników
Napisa³em nawet manuala i da³em na tym forum.
http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=7522
Po¿yczy³em krokowego od kolegi i by³o tak samo.
Przekopa³em wi±zki elektryczne, polutowa³em sfatygowane przewody i ³±czenia, wi±zka do wtryskiwaczy przesz³a gruntowny remont. Zrobi³em regeneracjê, stacyjki, TPS, opornicy ch³odnicy itd.
Przy okazji u¶mia³em siê z tego co zrobili gazownicy z elektryk±.
Magiczny reset ECU co to na wszystko pomaga, wykonywa³em chyba z 50 razy. Ten szmanizm z ECU znudzi³ mi siê.
Widzê ¿e wielu u¿ytkowników lanosów ma k³opot z prac± na PB.
Wiêc podpinam siê pod temat, próbowa³em raczej wszystkich porad, nic nie pomog³o.
Byæ mo¿e to jaka¶ pierdo³a.
Do³±czam siê do ze swoim Lanosem 1.6.16v. Autor tematu idealnie opisa³ objawy towarzysz±ce przy odpalaniu silnika a potem je¼dzie na benzynie- szarpanie ga¶niêcie, a po prze³aczeniu na gaz jak rêk± odjo³
Przy gor±cym silniku jest trochê lepiej ale teraz mamy lato, co bêdzie zim±?
U mnie by³y czyszczone wtryski, wymiana filtrów oraz czyszczenie przepustnicy, nie wiem czy by³ czyszczony krokowy ale podejrzewam, ¿e podobnie jak u wielu z was to nic nie da...
Aha, na gazie jest mocniejszy...
Na benzynie miewa chwile zawachania, gdzie¶ ok. 3 ty¶ obr. a na gazie ci±gnie równo do 6,5.
jak ju¿ napisa³em pozostaje emulator wtrysków, i pytanie czy je¼dzisz na dobrym paliwie ono te¿ ma znaczenie ..
Je¿d¿ê na dobrym paliwie, tankujê na tej samej sprawdzonej stacji- zreszt± na dolnym ¶lasku jest najmniej kanciarzy jak wynika z raportu
Ehhh, mam to samo, tylko ¿e Nexia 1,5 8V...
Wymieni³em ca³y uk³ad zap³onowy - wed³ug mojego mechanika.
Nie pomog³o.
Czysczenie wtrysków, przepustnicy, krokowego - nie pomog³o.
Mia³em dziurê w odmie - my¶la³em ¿e bierze lewe powietrze - nie pomog³o.
Reset ECu z 10 razy - nie pomog³o.
Brak b³êdów. Silnik zdrowy (120 tys).
Bojê siê zimy....
jak ju¿ napisa³em pozostaje emulator wtrysków, i pytanie czy je¼dzisz na dobrym paliwie ono te¿ ma znaczenie ..
Ja wymieni³em emulator na nowy i nic to nie da³o.
W mojej okolicy s± tylko stacje orlenu, setki ludzi je¼dzi na tym, co ja i nie narzeka.
Bojê siê zimy....
W zimie jazda na PB to by³ koszmar, nie da³o siê…….
Istotnie mo¿na sprawdziæ emulator wtrysków, mi pad³. I auto pali³o na 3 cylindry.
Jednak po wymianie na nowy, auto jest co prawda silniejsze. Ale problemy s± podobne jak opisuj± to koledzy.
Na wolnych obrotach pracuje nierówno, przy próbie spokojnej jazdy bez dodawana gazu auto szarpie. Mowa oczywi¶cie o je¼dzie na PB.
No i nie ma rozwi±zania tego problemu? Widzê ¿e silnik 1.5 SOHC to troche niewypa³... A mia³ byæ taki "prosty" i niezawodny...
Nie tylko na tym forum borykamy siê z tym problemem. Na innym forum te¿ porusza³em temat ale pomys³y siê skoñczy³y.
Ciekawi mnie czy przyczynê mamy tak± sam± czy ró¿ne?
No i kolejne tematy powstaj± z tym problemem. Nikt nie pisze, czy rozwi±za³ ten problem, tylko ludzie szukaj± i szukaj±.... Masakra....
Ja nic nie robi³em z samochodem. Jak pisa³em w zimie je¼dzi³em na 3 cylindrach z powodu zepsutego emutarora wtrysków. Teraz po jego wymianie jest du¿o lepiej jednak na benzynie nie chodzi idealnie. W jakim¶ w±tku wyczyta³em o regulatorze ci¶nienia paliwa, nie mam go jednak zamiaru wymieniaæ je¶li nie sprawdzê ci¶nienia w uk³adzie. Mogê te¿ wybraæ siê do gazownika na regulacje poniewa¿ od 4 lat je¿d¿ê na gazie bez ¿adnej regulacji i spalanie wzros³o o prawie litr. W wielu w±tkach kto¶ pisze, ¿e komputer gazowy og³upia ten od benzyny. Nic to nie znaczy i nie wiadomo co autor ma na my¶li.
A powiedzcie mi Panowie z tym problemem co ja mam, czy pompy paliwowe macie oryginalne czy zamienniki? Bo ja mam zamiennik i moze to jest przczyn±.
I jeszcze jedno, gdzie jest ten ECU? Mo¿e jego trzeba wymieniæ?
Przyczyn± szarpania i zawieszania obrotów s± jeszcze 2 wi±zki elektryczne znajdujace sie pod czarn± plastikow± os³on± od strony pasa¿era zaraz za poduszk± od amortyzatora. Widzia³em pare lanosów i ka¿dy w tym miejscu ma 2 otwory technologiczne przez, które dostaje sie woda i b³oto z opon(nadkola). Ja osobi¶cie zatka³em te otwory i te 2 wiazki oczysci³em i nasmarowa³em WD40 i mam spokój.Ta porada nie dotyczy problemow z chodzeniem na PB bo te¿ uwa¿am, ¿e to wina z³ej emulacji przez gazownika sondy lambda.
Ta porada nie dotyczy problemow z chodzeniem na PB bo te¿ uwa¿am, ¿e to wina z³ej emulacji przez gazownika sondy lambda.
By³em ustawiæ sondê i go¶æ pod³±czy³ auto i stwierdzi³ ¿e nie ma czego ustawiaæ bo jest ok. Co Ty na to?
Mi pomog³o. Ja mam 16V a ty 8V. Zreszt± przyczyn jak ci pisz± koledzy moze byæ wiele. U ciebie akurat to nie pomog³o. Musisz szukaæ dalej...
Czujnik temp. cieczy ch³odz±cej, czujnik temp. powietrza w dolocie, czujnik podci¶nienia, czujnik po³o¿enia przepustnicy, sondê lambda, itd.. oraz silniczek krokowy biegu ja³owego. No i czysto¶æ w dolocie, poprawne dzia³anie zespo³u przepustnicy, itd..
Wszystko zrobione.
sprê¿anie, zawory, pier¶cienie, rozrz±d
Tego nie sprawdza³em.
No i czysto¶æ w dolocie, poprawne dzia³anie zespo³u przepustnicy, itd..
Niech ktos mi wyt³umaczy (nawet mo¿e byæ ³opatologicznie) dlaczego tak du¿e znaczenie ma czysto¶æ przepustnicy. Bo przecie¿ uchylaj±c sie i tak daje powietrze.
Ja ju¿ sprawdzi³em/wymieni³em lub wyeliminowa³em nast. elementy:
- obydwa czujniki temp
- ci¶nienie paliwa mam 2,7 do 3 bar
- ¶wiece, kable, cewka
- ci¶nienie sprê¿ania 13, 13, 12, 9 bar
- za¶lepiony EGR
- nie pomaga reset ECU wiêc to nie sonda ani emulacja
- szczelno¶c dolotu (wê¿e) OK
- podmieniony czujnik MAP
- potencjometr przepustnicy OK
- sprawdzenie i czyszczenie wtryskiwaczy choæ nie by³o z czego
- sprawdzenie wi±zek przewodów brak anomalii
I co jeszcze? Jutro czyszcze przepustnice, choæ mam negatywne wra¿enie ¿e to cos kolwiek da.
Pozdrawiam Piotrek
Jeden z mechaników stwierdzi³ ¿e to mog± byæ zawory lub popychacze... ale dlaczego w takim razie chodzi na gazie?
Narazie mu tego nie zostawiam bo nie s±dzê by mia³ racje...
Mój mechanik tak samo twierdzi³ i po zmierzeniu cisnienia na t³okach i zadaniu mu tego samego pytania te¿ nie wiedzia³ co powiedzieæ. I napewno tego samochodu nie bêdzie robi³.
to ewidentnie jest to wina uszczelki podg³owicowej.
Ja robi³em z uszczelk± pó³ roku temu. Raczej niemo¿liwe ¿eby to by³o to.
Raczej niemo¿liwe ¿eby to by³o to.
Ja kiedy¶ robi³em 3x uszczelkê w ci±gu roku w CC wiêc nigdy nie mów nigdy.
Na czwartym garze masz nieco mniejsze ci¶nienie. Zobacz, czy aby nie przepuszcza uszczelka pod g³owic± przy tym cylindrze. Je¶li blok silnika bêdzie w jego okolicy mocniej uwalony olejem, to znaczy, ¿e uszczelka posz³a i puszcza. No i czy boryga ubywa. Je¶li musisz co jaki¶ czas dolewaæ - to ewidentnie jest to wina uszczelki podg³owicowej.
Mechanik stwierdzi³, ¿e to wina EGRa, poniewa¿ jest on zamocowany zaraz przy 4 garze. Efekt tego to wiêkszy nagar na zaworach tego w³asnie cylidra. Teraz juz EGRy tak sie montuje ¿eby dawa³y równomiernie na wszystkie cylindry. A faktem jest ¿e jak kupi³em auto to EGR by³ zatarty i otwarty. P³ynu ch³odniczego mi nie ubywa wiêc nie podejrzewam uszczelki.
Piotrek
Zauwa¿y³em, ¿e praca mojego silnika nie jest za bardzo zale¿na od temperatury, bo wystarczy ¿e jak odpalê to na benzynie nie chce siê wkrêcaæ, prze³±czê na gaz, wykrêcê go do 6 tys, w³±czam benzynê i chodzi bez zarzutu, mo¿e to byæ nawet 20 sek. po odpaleniu. W 20s nie zagrza³by siê przecie¿.
Sprawdzcie u siebie.
Z racji tego, ¿e ja za³o¿y³em ten temat i swego czasu bardzo denerwowa³em siê, dlaczego osoby, które poradzi³y sobie z tym problemem nie pisz± jak siê go pozby³y, postanowi³em napisaæ innym, mo¿e komu¶ pomogê...
U mnie okaza³o siê, ¿e przyczyn± tego dziwnego zachowania by³a wadliwa ¶wieca. W maju, gdy wkrêca³em nowe ¶wiece nie zauwa¿y³em, ¿e jedna ma pêkniêty izolator (by³a uszkodzona) w grudniu, przy robieniu rozrz±du jak wykrêci³em ¶wiece okaza³o siê, ¿e jedna ¶wieca nie ma ju¿ po³owy izolatora, wpad³ do gara
Wymieñcie koledzy na pocz±tek ¶wiece. przyjrzyjcie siê im, bo czêsto s± wadliwe niestety.
ja rozwi±za³em problem, to znaczy znalaz³em przyczynê :-)
mi emulacja sondy nawala³a. Zrobi³em reset ECU, i poprawi³o siê. nie moge znalezc majstra co by mi dobrze ustawil emulacje na LPG. dlatego w³±cczam gaz dopiero jak silnik jest ciep³y.