Graczem będąc…

Witam.
Mam Lanosa 1.4 16V to mój pierwszy samochód, dzi¶ w drodze do szko³y sta³o siê co¶ dziwnego i niebardzo wiem co.
Na pocz±tku nic nie zauwazy³em.
Po lekcjach gdy od¶nie¿a³em samochód pod grillem na zderzaku zauwazy³em dziwn± br±zow± substancjê. Na pocz±tku my¶la³em ¿e to co¶ innego jednak okaza³o siê ¿e to olej.
Po otwarciu maski okaza³o siê ¿e silnik jest zarzygany olejem maska od spodu uchlapana, a bagnet lekko wyc±gniêty. Jestem w 100% pewien ¿e wcze¶niej by³ na swoim miejscu.
Silnik nie straci³ mocy, poziom oleju jest w normie, pozosta³e p³yny tak¿e. Zrobi³em kilka km, obejrza³em jeszcze raz komore silnika i nie stwierdzi³em ¿adnych ubytków p³ynów.Jak ju¿ napisa³em samochód zachowuje siê normalnie, bez zarzutów. Jednak jestem zaniepokojony.
Co to mo¿e byc? Czy komu¶ z was ju¿ co¶ takiego siê przyda¿y³o?


mo¿e s³abo wsadzi³e¶ bagnet, albo masz odmê zapchana i silnik szuka³ uj¶cia i wywali³o bagnet.
Bagnet napewno by³ ok.
Wiecie.......kiepski ze mnie mechanik.
Odma.....? jakie¶ ma³e wyja¶nienie?
a jaki masz silnik? bo 1,4 16V nie ma? odma to jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika.W momencie kiedy s± przedmuchy poprzez pier¶cienie z cylindrów spaliny, b±d¼ te¿ sprê¿one powietrze dostaje siê do skrzyni korbowej.Je¶li nie mia³oby uj¶cia to wydmucha³oby uszczelki.


A nom wiele osob jest zdziwionych ale jest 1,4 16V.
Wydaje mi sie ¿e poza 16 zaworow± g³owic± i wieksz± moc± nie ró¿ni siê niczym od 1,4 75 KM. To mo¿liwe ¿e odpowietrzenie zamarz³o?

[ Dodano: 2009-12-18, 15:20 ]
A jeszcze jedno. Nie wiem czy to ma znaczenie ale je¿d¿e na krótkich dystansach
10 km- postój 6-8h - 10 km i w zasadzie to ca³a jazda na dzieñ.
hm dziwne, nie s³ysza³em nigdy o lanosach 1,4 16V. sprawd¼ gumowe przewody pomiêdzy g³owic± a rurka od id±ca do przepustnicy i jest 2 gdzie¶ wychodz±ca z do³u silnika, mog± byæ zawalone syfem albo faktycznie zamarz³y.
Jak silnik nie zd±¿y siê zagrzaæ do normalnej temperatury to tak siê mo¿e zrobiæ, sprawd¼ czy nie masz majonezu pod korkiem oleju
Mam bia³y osad pod korkiem oleju.
1,4 16V jest ich chyba nieca³e 100 w polsce.
Troche siê ró¿nia wnêtrzem i przednim zderzakiem a mianowicie jego dolna czêsci±.
Motyw by³ taki ze mia³y isc na zachód ale przez pomy³ke za³ozyli im kierownice bez poduszki powietrznej wiec w 2003 nie wpu¶cili ich do niemiec i zosta³y w Polsce gdzie dolepili na tyln± klape "limited" i taki zosta³ kupiony przez nas w salonie.
Kurde.....Jestem zaniepokojony auto rocznik 2003, 62 000 km przebiegu, pierwszym w³a¶cicielem by³ moj tata. Ja chucham i dmucham na Lanosa tak jak on, a tu takie cos....ehhhh je¶li sie to powtórzy to oddam go na serwis.
der_meister masz napewno niedro¿ne odmy, tzw odpowietrzenie silnika .. , ewentualnie takie objawy mog± siê pojawiaæ jak silnik jest niedogrzany, np robisz bardzo krótkie przebiegi, dok³adnie to co ci.nek napisa³..
hmmmm....zaczynam mysleæ ¿e poprostu odmy zamarz³y. Wydaje mi siê ¿e te "wystrza³ oleju nast±pi³ po rpzejechaniu ok.2 km. Zrobi³em pó¿niej jeszcze ok. 25 km i wszystko jest ok.
Mimo wszystko ci±gle siê troche martwie....pierwsze auto wiêc staram sie dbaæ, chuchaæ i dmuchaæ na niego jak tylko mogê.
bardzo ³atwo sprawdziæ odmê zdejmij w±¿ z tej prawej i zobacz czy w odprowadzeniu nie ma majonezu

[ Dodano: 2009-12-18, 17:13 ]
aha na jakim je¼dzisz oleju
móg³ bys konkretnie napisaæ co¶ o tym wê¿u bo "w±¿ z tej prawej" mi nie mówi zbyt wiele, nie jestem bieg³y w mechanice.
Mobil 1 10W40, wymieniony by³ na przebiegu 59 700km teraz jest 61 tys z haczykiem.
Hmmmm je¶li bêdzie majonez w tym wê¿u to wystarczy wyczy¶ciæ?
jak masz pokrywê zaworów z niej wychodzi kolanko do którego jest przykrêcony kawa³ek gumowego przewodu id±cego w dó³ w metalowy kawa³ek rury ... tam bêdzie pewnie majonez

[ Dodano: 2009-12-18, 17:24 ]
co do oleju jest bardzo dobry
i co z tym zrobiæ?
najlepiej du¿y ¶rubokrêt i wyci±gaæ a¿ bêdzie czysto ...
kurde w sumie nie widzi mi sie grzebanie w gumowym przewodzie ¶rubokrêtem
gumowy przewód masz zdj±æ, a grzebiesz w czê¶ci metalowej
ahhhh ok.
Mam pytanie a czy nie pomog³a by przeja¿d¿ka powiedzmy 100-150 km ze sta³± prêdko¶ci± 100-120 km/h?
Mam pytanie a czy nie pomog³a by przeja¿d¿ka powiedzmy 100-150 km ze sta³± prêdko¶ci± 100-120 km/h?
nie, trzeba przeczy¶ciæ rêcznie, ewentualnie zdj±æ ca³kowicie i sprê¿ark± lub kupiæ nowe.
da siê to wykonaæ zwyczajnie na podwórku czy trzeba mieæ gara¿ z kana³em?
da siê to wykonaæ wszêdzie wszystko jest na wierzchu
da siê na podwórku, tylko teraz to trochê zimno na takie grzebanie na mrozie, chocia¿ schowaj siê do zwyk³ego blaszaka.
hmmm....poje¿d¿e tak przez kilka dni, mo¿e tydzieñ.
Moze przez ma³e przebiegi sie zebra³a para, zamarz³o w nocy bo moj lanos stoi pod churk± i sta³o siê jak siê sta³o. Jak sytuacja siê powtórzy to bêde kombinowa³
der_meister jak tego nie wyczy¶cisz to mo¿e siê tylko pogorszyæ a to napewno wp³ynie negatywnie na pracê silnika .. kontroluj olej ..
[quote="der_meister"]Mam bia³y osad pod korkiem oleju.

to nie jest dobrym znakiem... wg mnie to p³yn sie dostaje do oleju
sprawdza³em stan p³ynu ch³odniczego i jest ok
sprawdza³em stan p³ynu ch³odniczego i jest ok

czyli UPG masz ok .. wiêc zajmij siê tym o czym ju¿ pisa³em, czyszczenie odmy
a ja wykrêciæ t± rurkê metalow± ca³kowicie?? Patrzy³em pod autem z pó³ godziny i nie mog³em zlokalizowaæ jej
proszê ..


Od¶wie¿ê trochê temat. Mam podobnie jak kolega wy¿ej.

Godzinê temu wróci³em z trasy 300km jazda z przerw± 2h. Ca³± drogê równa prêdko¶æ miêdzy 90-120 (140 na autostradzie) i pod koniec drogi poczu³em dziwny zapach. Gdy zatrzyma³em samochód to okaza³o siê ¿e mam nachlapany na silniku olej i to on tak ¶mierdzia³.

Nie przygl±da³em siê ju¿ szczegó³owo ale na masce od spodu mam 3 plamy mniej wiêcej po ¶rodku maski w niewielkich odleg³o¶ciach (jedna plama jest zaraz przy samym grillu.
Rano mogê wrzuciæ foto bo musze to wszystko posprz±taæ. Narazie na noc zostawi³em robote.

Rozumiem, ¿e to mo¿e byæ taka sama przyczyna jak u kolegi wy¿ej?

Czy to ma znaczenie ¿e kolega wy¿ej mia³ na zimnym silniku a ja na rozgrzanym?

pozdrawiam
Czy to ma znaczenie ¿e kolega wy¿ej mia³ na zimnym silniku a ja na rozgrzanym?

nie ma znaczenia, mo¿esz mieæ to samo ..
Dzisiaj sprawdzi³em przy ¶wietle dziennym i najprawdopodobniej korek wlewu oleju jest nieszczelny. Bêdzie trzeba wymieniæ i zobaczyæ jak wtedy bêdzie chodzi³.

Chocia¿ dziwne s± te plamy na spodzie maski, takie 3 pry¶niêcia ale pewnie przy ci±g³ej je¼dzie na obrotach miêdzy 3000-4000 tak móg³ pryskaæ

Szkoda tylko ¿e teraz mam mocno zabrudzony silnik (szczególnie na dole w zakamarkach gdzie trudno dotrzeæ szmatk±).

Czy warto myæ silnik teraz czy to ¿e silnik jest zabrudzony trochê olejem nie ma znaczenia na jego pracê? Bo wygl±d silnika jako¶ mo¿e prze¿yje

Moze to nie lanos ale tico, ostatnio zauwazy³em ¿e mialem sucho na bagnecie gdy¿ kontrolka mi sie zapalila, wieczorem zrobilem dolewke, a dzisiaj drug±, po lekcjach otworzylem maske i szok, prawa strona silnikna jest cala w oleju, nawet popma i serwo hamulcowe.... i niewiem czy wymieniac olej czy nie bo mialem taki zamiar.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •