ďťż

Graczem będąc…

Witam mobilków. Mam pewien kłopot. Otóż prawdopodobnie padł mi elektrozawór VGIS. Prawdopodobnie, gdyż nie wiem, czy coś w tym układzie może jeszcze paść. Sprawszałem na szukajce i znalazłem temat, że przy ok. 4300 obr/min powinien się on otwożyć (bądź zamknąć, w zależności od perspektywy widzenia ) i można zaobserwować to jużą na postoju auta. Ale u mnie on ani drgnie. Nawet do odcięcia. Podciśnienie w wężykach jest. I teraz pytanie: jak można sprawdzić sprawność elektrozaworu? Są jakieś sposoby? I co może się jeszcze w tym układzie popsuć?


I teraz pytanie: jak można sprawdzić sprawność elektrozaworu? Są jakieś sposoby? I co może się jeszcze w tym układzie popsuć?

"jeszcze", to może popsuć się układ sterujący elektrozaworem (lub choćby przerwa w kablach). A sprawdzić sam zawór nietrudno, bo to przecież zwykły elektromagnes. Więc można mu zmierzyć rezystancję cewki omomierzem. A woltomierzem sprawdzić, czy dostaje właściwe napięcie sterujące z ECU.
PSKARGA a znasz może właściwe wartości dla cewki na elektrozaworze i napięcie na ECU?
Witaj powiem ci tak u mnie odrazu po odpaleniu silnika zawór przyciąga ramię z tych przepustnic w kolektorze , jak odepnę podciśnienie to wraca spowrotem ... Sam elektrozaworek możesz sprawdzic odłącz go wyciągnij i dmuchając w niego przepuszcza powietrze bokiem a jak podepnisz napięcie z akumulatora i masę to się zamknie i wtedy gdy dmuchaniesz powietrze przelatuje drugim kruccem z wężyka... Ja tak sprawdzałem u mnie wszystkie cztery z podciśnienia...

Jak do czegoś dojdziesz to odpisz...


PSKARGA a znasz może właściwe wartości dla cewki na elektrozaworze i napięcie na ECU?

Jutro postaram się znaleść chwilę i pomierzę w Nubirce 1.6.
"pskarga sorki, że dopiero teraz, ale miałem problem z netem. Sprawdziłeś może u siebie te wartości? jakie masz? dzięki z góry...

[ Dodano: 2009-07-06, 19:07 ]
A co do tematu, to dojdę dopiero na weekend, bo teraz jestem w trasie i pod autkiem będę mógł się znaleźć dopiero jak wrócę. Ale dam znać napewno.
Przepraszam - jeszcze nie dobrałem się do zaworu VGIS'a w Nubirce - troszkę głębiej siedzi, niż myślałem - trudno mi tam dojść z miernikiem od góry, a kanał mam chwilowo nieczynny. Na pocieszenie zmierzyłem elektrozawór EGR'a w Leganzie - cewka ma 40 ohmów; sądzę, że reszta tych sterujących pneumatyką elektrozaworków będzie miała bardzo podobnie.
pskarga, Nie ma sprawy. Zasugeruję się tymi 40 ohm. Ale jak będziesz miał możliwość, to napisz. Innym się pewnie też przyda. Pozdrawiam. I dzięki za pamięć.
Witam, ponawiam temat. Otóż kupiłem dziś nowy elektrozawór, podłączyłem i..... Doopa! Dźwigienka powyżej 4400 obr/min jak się nie otwierała, tak się nie otwiera... Przypomnę, że po odpaleniu auta zasysa ją więc podciśnienie w zaworze jest. Co mogę dalej zrobić? Gdzie może jeszcze tkwić problem? W sygnale z ECU? Jak to sprawdzić...? Pomóżcie proszę....
Witam, ponawiam temat. Otóż kupiłem dziś nowy elektrozawór, podłączyłem i..... Doopa! Dźwigienka powyżej 4400 obr/min jak się nie otwierała, tak się nie otwiera... Przypomnę, że po odpaleniu auta zasysa ją więc podciśnienie w zaworze jest. Co mogę dalej zrobić? Gdzie może jeszcze tkwić problem? W sygnale z ECU? Jak to sprawdzić...? Pomóżcie proszę....

Ty spr ten zawor tylko na postoju??
Probowales jechac 2ka dodac gaz do dechy i spr. co dzieje sie po przekroczeniu 4400obr/min tzn. czy auto dostaje ,,kopa"?
Sprawdzałem na postoju. Dźwigia nie rusza się a co do kopa to ciężko mi powiedzieć, gdyż odkąd porobiłem dolot eydech itd, to zanikło mi troszkę to odejście... ale tak czy inaczej czytałem, że dźwigienka się nie rusza... podpowiedz jak można sprawdzić, czy elektrozawór dostaje napięcie i skąd ono to napięcie dostaje... (ECU)?
Sprawdzałem na postoju. Dźwigia nie rusza się a co do kopa to ciężko mi powiedzieć, gdyż odkąd porobiłem dolot eydech itd, to zanikło mi troszkę to odejście... ale tak czy inaczej czytałem, że dźwigienka się nie rusza... podpowiedz jak można sprawdzić, czy elektrozawór dostaje napięcie i skąd ono to napięcie dostaje... (ECU)?

Ja sie nie znam,ale z tego co pisali kumaci w sprawach lanosa uzytkownicy to na postoju chyba nie dziala tylko powyzej ilus km/h.

Pozwole sobie zacytowac kolege z Autokacika:
,,Spróbuj zdjąć wężyk z siłownika przy silniku pracującym na biegu luzem. Dźwignia siłownika powinna się spowrotem wysunąć (po uruchomieniu ma zostać wciągnięta), a wąż powinien zasysać powietrze, jeśli tak nie jest, to masz pewnie coś popieprzone z podciśnieniem.
Po przekroczeniu 4500 RPM na siłownik zamiast podciśnienia powinno być podawane ciśnienie atmosferyczne. To już trudniej sprawdzić. zwłaszcza w czasie jazdy."

,,Nie wiem, czy akurat tak jest, ale różnica jest pomiędzy 1.6 i 1.5. W tym drugim VGIS nie działa na postoju. W 1.6 podobno działa - tak twierdziło tu kiedyś kilku właścicieli takich aut. Silniki te mają inne sterowniki i z tego mogłaby wynikać różnica. Z roku raczej słabo, bo ja mam 1.5 z 99 i na postoju działać nie chciał. "

Panowie zobaczcie jakie warunki muszą być spełnione żeby VGIS zadziałał , w starszych lanoskach poniżej 2000 roku siłownik kolektora działa na postoju po przekroczeniu około 4500 obr/min ,a od 2000 pakowali nowy soft ,dodano jeszcze minimalną prędkość która wynosi 30 km/h+ temperatura silnika tej wartości nie pamiętam , także na postoju w lanku 2000 i wyżej nie zobaczycie ruchu tego siłownika "

Mam nadzieje,ze nikt sie nie obrazi za to,ze pozwolilem sobie wkleic tutaj ich wypowiedzi.

,,
OlekBartek, i właśnie mam z tego powodu klina, bo nie wiem czy ten Vgis mi działa, czy nie. Po modach poprostu zanikło i to "odejście" powyżej 4400 obr/min i teraz nie wiem, czy to Vgis się skończył, czy dolne parametry obrotów się poprawiły... Co do warunków przy włączaniu Vgisu też czytałem, że musi być minimalna temp i prędkość, ale ile postów, tyle zdań, więc zgłupiałem. A Podciśnienie jest, bo dźwignia pracuje (podczas odpalenia). Pomóżcie chłopaki, bo dziś właśnie zaczynam się brać za parę dodatkowych modów, a nie wiem, co zrobić z tym problemem... Jak podłączę jakiś miernik pod kabel od ECU, to po 4400 obr/min jakie napięcie powinno mi wyjść?
W celu sprawdzenia czy vigs żyje ja posmarowałbym popychacz od siłownika podciśnienia jakimś spożywczym smarem, przejechałbym się ostrzej i zobaczył czy są ślady pracy, smar będzie zepchnięty przez gumową osłonę.
Jaky, Dzięki, spróbuję...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •