Graczem bÄdÄ câŚ
Witam mam sprawę zawsze w okresie zimowym mam problem z parowaniem szyb w moim Lanosie. nawet odmuch na najwyższych obrotach (4) z trudem sobie radzi. Czy w Lanosie znajduje się gdzieś filtr kabinowy? jeśli tak to czy warto go oczyścić czy zakupić nowy? (przyznam że na allegro nie znalazłem ani sztuki) POZDRAWIAM
Lanosy produkowane na Polskę nie posiadały filtrów kabinowych.
Niestety wentylacja należy do słabszych punktów Lanosów... Do tego pojawiają się jeszcze problemy z przeciekami do wnętrza auta, bądź przepuszczającymi nagrzewnicami.
Na Twoim miejscu zacząłbym od dokładnego wyczyszczenia samochodu, odkurzenia kurzu i piachu, które to działają higroskopijnie. Potem warto by było, abyś sprawdził czy pod dywanikami i wykładziną nie gromadzi się woda... Możesz też spróbować użyć jakiegoś środka przeciwko parowaniu szyb (anti fog), które właściwie można dostać na każdej stacji benzynowej... ja też używam taki środek - z Shell'a
Pietro, jest jakiś tutotrial jak wybrać liście i inne syfy z tego miejsca co się tam zbiera ?
Zdejmujesz plastik podszybia i wyciagasz liscie zza wentylatora. Bierzesz rajstope, naciagasz na wlot powietrza i juz masz filtr.
Tutaj jest manual, m.in. jak dostać się do podszybia i zrobić sobie samemu prosty filtr przeciwpyłkowy
Nie wiedzialem, ze czeskie kartony przepuszczaja powietrze
mozesz zaadoptowac filtr od fiata cc lub inny tani podłużny,ale to ograniczy przepływ,a kup na allegro pochłaniacz wilgoci domowy i wstaw do auta ,tylko zamocuj aby sie zebrana woda nie wylała,a jak szyby parują to sprawdz czy płynu nie ubywa-wtedy nagrzewnica
http://www.allegro.pl/ite..._plesn_1_1.html
Nie wiedzialem, ze czeskie kartony przepuszczaja powietrze
Karto ma za zadanie raczej nadać kształt, a filtrować ma gąbka, która go otacza... Powietrze ma przepływać w kierunku wskazanym zieloną strzałką, a nie czerwoną

Edit:
jeszcze raz wrzuciłem fotkę... tamten link o dziwo przestał działać...
zieloną strzałką
nie widze tam ani jednej zielonej strzalki
Patent na rajstope jest rownie dobry, a karton jak sie zamoczy(niekoniecznie od samego deszczu ale wilgoci) to nie musze mowic co sie stanie.
Patent na rajstope jest rownie dobry, a karton jak sie zamoczy(niekoniecznie od samego deszczu ale wilgoci) to nie musze mowic co sie stanie.
No, co racja to racja
Rajstopa jest chyba najlepsza. Ja zastosowałem ją w nexii i matizie. w matizie dodatkowo zrobiłem siatex w podszybiu tam gdzie jest kratka wlotu powietrza do kabiny. Dzięki temu skończyły się zeschłe liście wylatujące z kratek nawiewu po włączeniu wentylatora.
Mały OT - kolega maziewicz nie tak dawno właśnie kombinował coś w temacie filtra własnego pomysłu do lanosa więc może ma jakieś wskazówki.
niektore lanosy maja filtr kabinowy tylko nie dostaje sie do niego od komory silnika, lecz od srodka przy schowku. nie pamietam tylko dokladnie w ktorym miejscu, czy przez schowek sie wchodzi czy ponizej... jednak jest to rzadkie i nie w pl wersjach. w rodzimych to nawet wersje z klima filtra nie maja...
jak masz właczaj klimatyzacje do suszenia szyb. zawsze pamietać musisz i tym ,żeby powietrze wplywało z zewnatrz a nie był właczony obiego wewnetrzny - wtedy zawsze szyby paruja. no i lekko otwarte okno ułatwi sprawe.
http://odsiebie.com/pokaz/2081362---458b.html
Plik zamieszczony przez kolegę łosiek w innym temacie.
Ja w swoim lanosie zamontowałem właśnie coś w rodzaju filtra kabinowego. Kupiłem filtr węglowy do okapów kuchennych , wyciąłem i nakleiłem na wloty powietrza.
Prezentuje się to tak:

A i podczas nakładania filtrów zdjąłem taki plastikowy jakby lejek który siedział z lewej strony patrząc od frontu. Czy miał on jakieś określone działanie i czy nie popsułem tym czegoś?
Jestem na razie na etapie testów więc nie powiem jeszcze czy to coś pomogło.