Graczem będąc…
Pewnie dla was to s± g³upoty ale ja nie majsterkujê i pytam, ¿eby nie popsuæ bardziej. Uszczelka miêdzy pud³em od filtra i rur± odprowadzaj±c± powietrze do silnika- jest ju¿ chyba lu¼na i zsuwa siê pod wiêkszym obci±zeniem, przez co motor zasysa nieczysto¶ci. Co robiæ? Mo¿na obwi±zaæ j± jak±¶ link± ¿eby siê nie zsuwa³a czy za³ozyæ now±? To chyba nie problem?
Niedawno jaki¶ praktykant naciaga³ mi pasek klinowy a teraz s³yszê jakie¶ dziwne stuki z tamtej okolicy(jak sadzê). W wewn±trz tego nie s³ychaæ, przy masce s³ychaæ wyra¼nie. Czy pasek siê koñczy, a mo¿e jedno z kó³ prowadz±cych? A mo¿e co innego?
Uszczelka miêdzy pud³em od filtra i rur± odprowadzaj±c± powietrze do silnika- jest ju¿ chyba lu¼na i zsuwa siê pod wiêkszym obci±zeniem, przez co motor zasysa nieczysto¶ci. Co robiæ? Mo¿na obwi±zaæ j± jak±¶ link± ¿eby siê nie zsuwa³a czy za³ozyæ now±? To chyba nie problem?
Ja lubiê kombinowaæ, wiêc na pocz±tek obwi±za³bym to ta¶m± izolacyjn± i obserwowa³, co siê bêdzie dziaæ. My¶lê, ¿e to wystarczy, bo najwa¿niejsze, ¿eby ciasno nachodzi³o.
A tak w ogóle to nie by³o tam za³o¿onej opaski?
Niedawno jaki¶ praktykant naciaga³ mi pasek klinowy a teraz s³yszê jakie¶ dziwne stuki z tamtej okolicy(jak sadzê). W wewn±trz tego nie s³ychaæ, przy masce s³ychaæ wyra¼nie. Czy pasek siê koñczy, a mo¿e jedno z kó³ prowadz±cych? A mo¿e co innego?
Gdy pasek siê pruje, niæ oblepiona gum± stuka w obudowê rozrz±du i mog± dochodziæ stamt±d jakie¶ stuki. Je¶li nie widzisz niczego podejrzanego, mo¿e to byæ które¶ ³o¿ysko. Pasek ¶wie¿y, wiêc nie sparcia³y, ale nie wolno go za mocno napinaæ, bo to jest wieloklinowy, a nie tradycyjny klinowy.
Ja lubiê kombinowaæ, wiêc na pocz±tek obwi±za³bym to ta¶m± izolacyjn± i obserwowa³, co siê bêdzie dziaæ. My¶lê, ¿e to wystarczy, bo najwa¿niejsze, ¿eby ciasno nachodzi³o.
A tak w ogóle to nie by³o tam za³o¿onej opaski? Spróbujê t± ta¶m± i zobaczê. Opaski nie pamiêtam, ¶ladu na uszczelce nie ma. Poszukam gdzie¶ fotkê z motorem lanosa
Gdy pasek siê pruje, niæ oblepiona gum± stuka w obudowê rozrz±du i mog± dochodziæ stamt±d jakie¶ stuki. Je¶li nie widzisz niczego podejrzanego, mo¿e to byæ które¶ ³o¿ysko. Pasek ¶wie¿y, wiêc nie sparcia³y, ale nie wolno go za mocno napinaæ, bo to jest wieloklinowy, a nie tradycyjny klinowy. Pasek nie jest nowy, by³ tylko naciagany. Pyta³em kole¿kê czy jeszcze posmiga, ten na to, ¿e nie wie
Nie wiem te¿ czy dobrze go naci±gn±³, za s³abo na pewno nie ale to stukanie mnie nie pokoi.
P.S. przebieg: 136tys.
P.S.2 Opaska jest ale wcze¶niej, potem jest ta nieszczêsna guma(uszczelka) okalaj±ca metalow± czê¶æ rury(z otworami) a nastêpnie zaczyna siê rura.
Dziêki za rady ale zupe³nie nietrafione. Uszczelka zsuwa siê przy strzale gazu, jak j± podplajstruje to przy strzale rozleci mi siê filtr powietrza
Te stuki to nie pasek zbyt mocno napiêty tylko popychacze(popychacz), które kiedy¶ trzeba bêdzie wymieniæ...
Aha, prawy spryskiwacz szyby tryska jakby by³ impotentem, da siê to samemu zrobiæ? Pompka by³a wymieniana niedawno(2msc.)
Aha, prawy spryskiwacz szyby tryska jakby by³ impotentem, da siê to samemu zrobiæ?
Zdejmij wê¿yki obu spryskiwaczy (dostêp oczywi¶cie od spodu maski) i sprawd¼ czy wtedy podaje ci¶nienie równomiernie na oba wê¿yki. Je¿eli tak, to bêdziesz musia³ wymieniæ dysze spryskiwaczy. Je¿eli nie, winna mo¿e byæ pompka, ew. jaki¶ syf gdzie¶ w przewodach. Wszystko mo¿na samemu zrobiæ
Aha, prawy spryskiwacz szyby tryska jakby by³ impotentem, da siê to samemu zrobiæ?
Zdejmij wê¿yki obu spryskiwaczy (dostêp oczywi¶cie od spodu maski) i sprawd¼ czy wtedy podaje ci¶nienie równomiernie na oba wê¿yki. Je¿eli tak, to bêdziesz musia³ wymieniæ dysze spryskiwaczy. Je¿eli nie, winna mo¿e byæ pompka, ew. jaki¶ syf gdzie¶ w przewodach. Wszystko mo¿na samemu zrobiæ Znowu pud³o
Dysze by³y zapchane, mechanik przeczy¶ci³ je pod ci¶nieniem... no ale dobre chêci siê licz±
Znowu pud³o
Gdzie pud³o? Dysze by³y zapchane, czyli trafi³em Fakt, ¿e mo¿na je przeczy¶ciæ... Ja swoje wymieni³em na "mgie³kowe" (rozpylaj±ce strumieñ wody) od Citroena C3