Graczem bÄdÄ câŚ
Chcę sprawdzić czujnik temperatury i ewentualnie go wymienić.
Silnik po nagrzaniu trochę nierówno pracuje (bardziej czuć jak jest zimno i wilgotno).
Włączenie ogrzewania tylnej szyby zwiększa nierówną pracę silnika - większe drgania w kabinie i na kierownicy. Najlepiej silnik pracuje jak nie ma włączonych świateł, ogrzewania szyby, radia - mały pobór prądu.
Sprawdziłem czujnik TPS, zmieniłem krokowy, dodałem dodatkową masę akumulator-karoseria, EGR działa (brak zmian po odpięciu przewodu). Napięcie na akumulatorze jest ok.
Jak do tego czujnika się zabrać?
Może to coś innego?
Czujnik temperatury czego?
Czujnik temperatury czego?
Silnika.
Chyba, że jakiś inny może być przyczyną takiego zachowania?
Napięcie na akumulatorze jest ok.
To znaczy jakie?
[ Dodano: 2009-06-17, 11:17 ]
Chcę sprawdzić czujnik temperatury i ewentualnie go wymienić.
Silnik po nagrzaniu trochę nierówno pracuje (bardziej czuć jak jest zimno i wilgotno).
Włączenie ogrzewania tylnej szyby zwiększa nierówną pracę silnika - większe drgania w kabinie i na kierownicy. Najlepiej silnik pracuje jak nie ma włączonych świateł, ogrzewania szyby, radia - mały pobór prądu.
A co ma spadek napięcia wspólnego z czujnikiem temperatury.
Witam!
Skoro przy włączonych odbiornikach elektrycznych spadają obroty i go telepie,to sprawdź jeszcze ładowanie,spadki napięcia mają ogromny wpływ na elektronike sterującą pracą silnika.
Na zimnym może tego nie odczuwasz,ponieważ silnik dostaję inną mieszankę,lecz gdy się nagrzeje Twój problem daje o sobie znać.
Pozdrawiam.
PS...
czasami nieszczelność w dolocie może także sprawiać podobne problemy.
Mam napięcia 14,3V.
Szukam przyczyny dlaczego na nagrzanym silniku, na biegu jałowym drga mi kierownica i karoseria. Prawdopodobnie jest to spowodowane zbyt wolnymi obrotami. Jak dodam lekko gazu to problemu nie ma (albo jest niewyczuwalny).
Pracą silnika steruje ECM na podstawie zebranych informacji z czujników.
Jest jeszcze dziwna zależność, iż drgania są większe w deszczowe i zimne dni (w czasie mrozów to była tragedia).
Tak jak pisałem. Czym większy pobór prądu, tym większe drgania.
Akumulator jest nowy i ładowanie było sprawdzane w serwisie.
Dodam, iż poduszki silnika są zmienione, termostat wymieniony. Świece i kable też (chyba, że się kable w międzyczasie zepsuły?).
Mechanicy wymyślają cuda i nic nie poradzili. walczę z tym już kilka miesięcy.
[ Dodano: 2009-06-17, 11:35 ]
Witam!
PS...
czasami nieszczelność w dolocie może także sprawiać podobne problemy.
Jak zmieniałem krokowca to wszystko wyczyściłem i sprawdziłem.
Niestety, to raczej nie to.
Mam strasznie dziwny i upierdliwy problem.
poduszki silnika są zmienione
No właśnie, czy wszystko tu jest na pewno ok?
poduszki silnika są zmienione
No właśnie, czy wszystko tu jest na pewno ok?
Wymieniłem poduszkę od kierowcy oraz pod skrzynią biegów.
Trzech mechaników zarzeka się, że ta od pasażera (obok alternatora) jest ok.
Silnik był cały luzowany i niby jest ok.
Witam.
Wydaje mi się, że twój problem jest bardziej natury elektrycznej niż zawieszenia silnika. Skoro twierdzisz, iż jesteś pewny świec i przewodów zapłonowych skieruj uwagę na cewkę. Drgania silnika mogą wynikać z tzw." wypadania zapłonu". Porządny warsztat i lampa stroboskopowa wiele wyjaśni, a na początek sprawdź i przeczyść wszystkie wtyczki przy silniku.
Witam.
Wydaje mi się, że twój problem jest bardziej natury elektrycznej niż zawieszenia silnika. Skoro twierdzisz, iż jesteś pewny świec i przewodów zapłonowych skieruj uwagę na cewkę. Drgania silnika mogą wynikać z tzw." wypadania zapłonu". Porządny warsztat i lampa stroboskopowa wiele wyjaśni, a na początek sprawdź i przeczyść wszystkie wtyczki przy silniku.
Też mi się wydaje, iż jest to problem elektryczny, ale mechanicy rozkładają ręce.
Szukam dalej sam.
Wsłuchałem się ostatnio w pracę silnika i odnoszę wrażenie, że silnik minimalnie faluje i może przez to powstają te drgania. Raz jest lepiej raz gorzej. To musi być coś z elektryką i obrotami silnika. Będę sprawdzał dalej wtyczki przy silniku.
Auto pali super, jeździ też fajnie....tylko te drgania na biegu jałowym....stało się to nagle i nie mogę znaleźć przyczyny już dość długo. Auto nie przerywa, nie szarpie.
Pożyczę jeszcze przewody WN i sprawdze.
a moze zaprogramuj od nowa obroty biegu jalowego
W 1,5 8v czujnik temp silnika znajduje się pod aparatem zapłonowym koszt ok 30 zl, u ciebie powinno być podobnie
[ Dodano: 2009-06-17, 21:44 ]
U mnie tez drży kierownica ale już się przyzwyczaiłem i zauważyłem ze lanosy maja to do siebie ze niektóre usterki są naprawdę ciężkie do wyeliminowania i trzeba po prostu z tym żyć, tak w ogóle to jestem już po piwku i może gadam od rzeczy...:)
a moze zaprogramuj od nowa obroty biegu jalowego
Wykonałem już następujące czynności:
1. Programowanie biegu jałowego z 5 razy
2. Nowy krokowiec, czyszczenie dolotu
3. Sprawdziłem TPS (5V jest), EGR sprawdzony
4. Poduszki silnika wymienione i sprawdzone
5. Sprawdzałem zbieżność kabiny bo jakiś szarlatan mechanik mnie namówił, bo podobno silnik źle leży....ale tak nie drżał jak kupiłem lanka
6. Świece i kable zmieniłem jakieś 4 miesiące temu
7. Filtr powietrza zmieniony
8. Ładowanie na AKU mam ok, nowe aku
9. Założyłem dodatkową mase
10. Część wtyczek wypsikałem KONTAKTEM
11. Na komputerku nic nie wykryli
12. Zmieniłem termostat bo auto się nie dogrzewało
Jak zgaszę światła, nie ma radia, wentylatora itd to Auto nie drży. Każdy odbiornik prądu powoduje większe drgania - najwięcej ogrzewanie szyby
Może jest gdzieś zwarcie w instalacji?
Może coś jest nie tak z alternatorem lub kołem od paska klinowego?
Zastanawia mnie dlaczego w zimne i deszczowe dni jest to bardziej wyczuwalne?
Zastanawia mnie dlaczego w zimne i deszczowe dni jest to bardziej wyczuwalne?
Wynika to z tego, że wilgoć uwypukla wszelkie usterki w układzie elektrycznym.
Może się okazać że jedynym wyjściem będzie prucie wiązek i sprawdzanie wszyskiego po kolei. Często problemy stwarzają nie kostki połączeniowe, tylko łączówki kabli w wiązkach - lubią zaśniedzieć co powoduje gorszą pracę elektryki.
u mnie bylo tak po wymianie poduszek pod silnikiem.
okazalo sie ze poduszki byly od innej wersji.
Wymiana na inne zalatwila sprawe.
Wiec moze u ciebie jest to samo.
u mnie bylo tak po wymianie poduszek pod silnikiem.
okazalo sie ze poduszki byly od innej wersji.
Wymiana na inne zalatwila sprawe.
Wiec moze u ciebie jest to samo.
Jak pojawiły się objawy to jeździłem na starych poduszkach.
Wymieniłem jedną, ale poprawa była znikoma.Wymieniłem drugą, efekt podobny.
Została jeszcze tylko od strony pasażera...ale mechanicy mówią, że jest ok.
[ Dodano: 2009-06-19, 19:36 ]
Zastanawia mnie dlaczego w zimne i deszczowe dni jest to bardziej wyczuwalne?
Wynika to z tego, że wilgoć uwypukla wszelkie usterki w układzie elektrycznym.
Może się okazać że jedynym wyjściem będzie prucie wiązek i sprawdzanie wszyskiego po kolei. Często problemy stwarzają nie kostki połączeniowe, tylko łączówki kabli w wiązkach - lubią zaśniedzieć co powoduje gorszą pracę elektryki.
Tego się obawiam
...ale jeszcze powalczę z wtyczkami i złączkami, do których mam łatwiejszy dostęp
Cześć!
Mam pytanie,powiedz ile ma silnik obrotów,przy wyłączonych i włączonych odbiornikach elektrycznych?
Jeśli by miał za niskie obroty,to by już była przyczyna i może by się znalazła jakaś teoria.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-06-19, 22:19 ]
PS...czasami szukamy nie tam gdzie trzeba i się gubimy i robimy coś,co tak naprawdę jest dobre.
Cześć!
Mam pytanie,powiedz ile ma silnik obrotów,przy wyłączonych i włączonych odbiornikach elektrycznych?
Niestety nie mam obrotościomierza.
..ale jak byłem na komputerku to powiedzieli mi, że nic nie widzą niepokojącego
Mam identycznego Laniego i identyczny problem wymieniono wszystkie poduszki , świece i przewody NGK full wypas, układ dolotowy ma małą dziurę w tej rurze doprowadzającej powietrze .
Najbardziej się trzęsie jak za oknem -27C . Dzisiaj rano to był koszmar jeszcze olej mocno zgęstniał przez 5 min świeciła si kontrolka oleju i silnik chodził jak mercedes Beczka nawet ładny tyr, tyr, tyr tylko niepokojący po 10 min grzania wszystko było ok poza drganiami i mniejszym dźwięku diesla . Tak jak u kolegi drgania były tym większe im obciążenie akumulatora ( najbardziej przy włączonej dmuchawie i ogrz. tylnej szyby)
Czy ma ktoś jakiś pomysł żeby przestało tak trząść. Już nie wiem co może byc przyczyną ale nie poddaje się.
A tak przy okazji Szczęśliwego Nowego Roku
Pozdrawiam
Andrzej
Cytat: Andrzej Toja"]Mam identycznego Laniego i identyczny problem wymieniono wszystkie poduszki , świece i przewody NGK full wypas, układ dolotowy ma małą dziurę w tej rurze doprowadzającej powietrze
Zauważyłem, że problem jest najbardziej odczuwalny jak już wyłączy się ssanie a chłodnica jest letnia....jak już się nagrzeje to drgania są mniejsze.
Jeszcze mam teorię o zapowietrzeniu układu wodnego. Co sądzicie? Może czujnik temperatury wtedy głupieje i nie równo autko pracuje?[/quote]
No możliwe i do tego wadliwy termostat a po wzroście temperatury nieznaczna zmiana
nie wiem tego do końca. Termostat można w łatwy sposób sprawdzić oczywiście nie daje gwarancji 100% sprawności ale jak się silnik nagrzeje to można ubrać rękawice i zacząć lekko naciskać gumowy przewód (ten co idzie do obudowy termostatu taki gruby) jeśli jest miękki i daje się zgniatać to termostat może być sprawny. No i oczywiście znana wszystkim metoda nagrzania termostatu we wrzątku. Tylko raczej nie wszyscy chcą wyjmować termostat przed blokiem z zamarzającymi rękami w temp. -30C.
Mimo wszystko polak potrafi
I oby było już cieplej
[ Dodano: 2010-01-26, 10:10 ]
I drgania się nasilają podczas dużego zużycia akumulatora to logiczne bo silnik musi wtedy produkować więcej prądu i się męczy. Jeszcze na najniższych obrotach 800-1200rpm.
Teraz tak sobie myślę czy to nie czasem popychacze lub zły olej.
Proszę o dalsze propozycje
Pozdrawiam
Andrzej