Graczem będąc…
Witam. Mam problem z rzê¿eniem z okolic rozrzadu. To albo alternator albo rozrzad. Moje pytanie brzmi czy wystarczy odlaczyc bezpiecznik alternatora zeby wykryc ktore z nich halasuje?
Zdejmij pasek z alternatora - jak szum zniknie, znaczy, ¿e ha³asuje ³o¿ysko altka. Jak nie zniknie, musisz szukaæ dalej.
Alternator nie jest zasilany pr±dem ¿eby wyjêcie jakiegokolwiek bezpiecznika pomog³o zdiagnozowaæ co szwankuje. W celu wykrycia usterki nale¿y zdemontowaæ pasek klinowy napedzaj±cy alternator i uruchomiæ silnik na krótk± chwile. Alternator nie bêdzie wtedy pracowa³ i tym samym jezeli nie bêdzie nic szumia³o to bêdzie wiadome ¿e pad³y ³o¿yska w alternatorze. Je¿eli nadal bêdzie co¶ s³ychaæ to mo¿e to byæ np. rolka napinaj±ca pasek rozrz±du. Trzeba szukaæ ale radze zacz±æ od wspomnianego paska i alternatora
Dziekuje za odpowiedz. Czy sciagniecie paska i jego ponowne zalozenie jest trudne?
Je¿eli nigdy wcze¶niej tego nie robi³e¶ to mo¿e zaj±c to chwilke choæ raczej krótk±. Z tego co pamiêtam wystarczy poluzowaæ jedn± ¶róbê przy alternatorze a potem poci±gn±æ alternator lekko do góry tak ¿eby pasek sie poluzowa³. To wszystko Przy ponownym zak³adaniu trzeba pamiêtaæ o odpowiednim naci±gniêciu paska. Mo¿na to zrobiæ "na oko" porównuj±c naci±g przed demonta¿em oraz po ponownym za³o¿eniu
Jeszcze tylko jedno pytanie. Czy jak sciagne ten gumowy przewod idacy od obudowy filtra powietrza a nastepnie pasek alternatora to mam odpalic silnik z niepodpietym przewodem?
Trzeba koniecznie za³o¿yæ ponownie ten przewód. Je¿eli tego nie zrobisz to silnik bedzie zasysa³ nieoczyszczone powietrze a ponadto bêdzie g³o¶niej pracowa³ (rezonator poni¿ej filtra i sam filtr redukuj± ha³as przep³ywu powietrza przez te elementy) i zag³usza³. Mo¿esz miec problemy ze stwierdzeniem czy nadal co¶ szumi
Dalej mam problem. Nie wiem jak sciagnac pasek z alternatora. Musze odkrecac te dwie sruby na dole alternatora zeby go sciagnac? Poluzowalem ta na gorze i alternator sie nie rusza wiec nie da sie sciagnac paska.
Witam ponownie
Je¿eli po poluzowaniu tej górnej ¶ruby alternator nie chce siê ruszyæ to oznacza, ¿e mocno trzymaj± go dwie dolne ¶ruby, które s± nie jako zawiasami. Alternator przemieszczaj±c siê na tym zawiasie umozliwia regulacjê naci±gu paska. Musisz lekko "zanurkowaæ" pod maskê i wyczaiæ te ¶ruby. Ich poluzowanie powinno umo¿liwiæ poluzowanie paska, pozdrawiam
Za chwilê dla jasno¶ci wy¶lê Ci na maila fotke jak to wygl±da
Za chwilê dla jasno¶ci wy¶lê Ci na maila fotke jak to wygl±da
Móg³by¶ umie¶ciæ na forum?
Mam ta ksiazke Sam naprawiam sciagnieta i widzialem te mocowanie. Udalo mi sie sciagnac ten pasek wczoraj uzywajac klucza do kol i lewarka jako mlotka ;] Okazalo sie ze to alternator. Teraz bede musial wymienic szczotki i lozyska. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam