Graczem będąc…
Witam
Moim problemem jest to ze iskrza kable zaplonowe moze nie tak strasznie ale dziwi mnie to bo kable wymienaielm 500km temu wiec napewno nie powinny iskrzyc. Iskra przeskakuje z okolic cewki na pokrywe zaworow w nocy to doskonale widac a w dzien uslyszec bo cyka. Co mam z tym fantem zrobic ? wymienic cewke ? czy jest jakies inne tansze rozwiazanie... Kable kupilem Bosch a Swiece NGK tak jak polecali na forum BTW: Gdy rano pale mam wrazenie ze najpierw chwyta na dwa cylindry telepie nim przez chwile i po chwili juz smiga na czterech
Z Góry dziekuje pozdrawiam
Gniazda cewek nie s± popêkane?
przewody sprawdzisz omomierzem sprawdzisz rezystancjê przewodów, przewody a raczej koñcówki oczy¶c papirem ¶ciernym,tu zale¿y od d³ugo¶ci przewodu ale powinno byc od 2k.oma do 10k.oma zobacz jeszcze na starych przewodach czy dzieje sie to samo.
Nie wiem czy cewka popekana nie wychodzilem dzis z domu by popatrzec na starych kablach to iskrzylo wszedzie po zmainie na Boscha iskrzy tylko od gniazd cewki, na przewodach wszystko jest wporzadku znaczy nie przeskakuje iskra, zaobserwowalem ze przy wiekszym obciazeniu np (wlaczone wycieraczki, ogrzewanie + podgrzewanie tylnej szyby) przeskok iskry jest wiekszy i znacznie czestszy natomiast praca silnika mniej rowna (bardziej trzesie) PS: zapomnialem dodac ze jest to lanos z silnikiem 1.6 16v. Kable i swiece polecal mi kolega z forum @Pietro wiec na 100% kable sa wlasciwe i wygladaja na duzo bardziej solidne i wytrzymale jesli chodzi o rzekomo "oryginalne"