X
ďťż

Graczem będąc…

Witam,
Mam Lanosa 1,6, 16V i zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji LPG z racji tego, że Lanek lubi łyknąć jak smok (szczególnie w mieście).
Możecie doradzić jaki typ instalacji wybrać i jakie to są koszty?
Nie chce montować badziewia bo już kiedyś miałem Golfa II na taniej instalacji i wszystko sie krzaczyło (szczególnie obroty).
Jakiego spalania gazu mogę się spodziewać?
Wszelkie spostrzeżenia od użytkowników 1,6 na gazie mile widziane.
Proszę o pomoc!


Załóż zwykłą II generację, chyba, że jeździsz rocznie paredziesiąt kilometrów to Ci się sekwencja zwróci. To, że w golfie miałeś problem nie oznacza, że była zła instalacja, tylko najprawdopodobniej partacze Ci ją źle założyli.
Spodziewaj się większego spalania o litr do dwóch.
a do lanoska 1.5 16V jaka jest dobra z bezpośrednim, (u mnie) za 2500 zł. (polska) lub 3200 BRC.
czy może zwykła do kolektora za 1900 BRC??
pomóżcie.
a do lanoska 1.5 16V jaka jest dobra z bezpośrednim, (u mnie) za 2500 zł. (polska) lub 3200 BRC.
czy może zwykła do kolektora za 1900 BRC??
pomóżcie.

Silniki Daewoo świetnie spółpracują z instalacjami drugiej generacji (mikser w rurę dolotową powietrza) przy dobrej regulacji auto pali umiarkowanie jak na ten silnik. Miasto powinno byc koło 12 a trasa średnio 8-9. Ja jestem wielkim zwolennikiem instalek ElpiGaz bo jest duża sieć serwisowa. Instalki praktycznie nie wymagają regulacji bo sterowanie komputerem dopasowuje się do aktualnych warunków pracy.

czyli Może być ta tańsza z komputerem?? nie znam sie na mechanice, więc te pojęcia "dolotowa" itp nic mi nie dają.


teraz rozumiem, dzięki. jak co to będę jeszcze pisał. pozdrawiam.
Silniki Daewoo świetnie spółpracują z instalacjami drugiej generacji (mikser w rurę dolotową powietrza) przy dobrej regulacji auto pali umiarkowanie jak na ten silnik. Miasto powinno byc koło 12 a trasa średnio 8-9. Ja jestem wielkim zwolennikiem instalek ElpiGaz bo jest duża sieć serwisowa. Instalki praktycznie nie wymagają regulacji bo sterowanie komputerem dopasowuje się do aktualnych warunków pracy.[/quote]

a nie orientujesz sie jak to wychodzi cenowo i gdzie w małopolsce zakładają tego typu instalacje??
Najbardziej by mi zależało na powiecie nowotarskim i nowosądeckim. dzięki za pomoc.
zobaczę co piszą o tamtym rejonie.

ok. dzięki
Do takiego silnika nie jest polecana żadna instalacja LPG. 16v i gaz to nie dobre połączenie. Długo bez problemów nie pojezdzisz.
Jesteś w stanie poprzeć to jakimiś argumentami?
Witam wszystkich użytkowników Lanosa mam taki pojazd który ma przejechane 42000 km przez 6,5 roku ale teraz będę używał go dużo więcej i chciał bym założyć LPG i proszę o rade jaką założyć instalację ,silnik 1,5 /16v zwykłą czy sekwencję ?Może ktoś ma sekwencyjną przy takim silniku , jak się sprawuje proszę odorą radę Dziękuję.
Dużo szybciej pojawią się problemy z głowicą: zawory, gniazda, etc... Jednym słowem 16v to nie jest silnik do gazu. Lepiej LPG znoszą silniki 8-zaworowe. Zaden firma montująca LPG tego nie powie by nie odstraszyć klienta.
Dużo szybciej pojawią się problemy z głowicą: zawory, gniazda, etc... Jednym słowem 16v to nie jest silnik do gazu. Lepiej LPG znoszą silniki 8-zaworowe. Zaden firma montująca LPG tego nie powie by nie odstraszyć klienta.

ja już założyłem instalke. jest to instalacja firmy BRC, jeśli chdzi o montaż instalacji "ELPIGAZ" na terenie powiatu nowosądeckiego, montują ją ją w Chełmcu obok nowego sącza.
Pewnie tez bym załozył gdybym miał 16 zaworowy silnik, przy obecnych cenach paliw. Trzeba liczyć się tylko z pózniejszymi problemami.
U znajomego w Lanku na silniku 1,5 16V po instalacji gazu zaczęły sie dziać cuda, samochód dziwnie "kicha", wg mnie strzela gazem w ukł dolototwy, wali jak petarda i przy okazji bardzo śmierdzi w dodatku nie wiemy co jest tego przyczyną bo świece, kable wysokiego napięcia zostały wymienione..ale coż może to jaka grypa i sama przejdzie?? ponad to ciagle są problemy z obrotami na biegu jałowym, ale to chyba tylko kwestia reseta komputera
Widzę koledzy że nie za bardzo kumacie. Silniki Daewoo zarówno 8V i 16V jeżdżą świetnie na gazie. Wynikiem problemów może być zaniedbany silnik który na PB chodzi dobrze lecz GAZ ma większe wymagania. Wypalanie gniazd zaworów i wszelkie uszkodzenia są wynikeim złej regulacji instalacji gazowej gdzie magicy ustawaiją spalanie na dużo mniej niż minimum, wyższa temeperatuta wypala zawory, może wypalić uszczelkę pod głowicą. Strzały w kolektor to nie wina instalacji tylko elektryki, aby silnik pracował poprawnie stan instalcji WN musi być w 100% sprawny. W instalacji II generacji spalanie gazu na poziomię +30% jest normą.
Własnie samochód był firmowy czyli jego przeszłosc jest nieznana, kable, świece wszystko zostało wymienione, ale jeździc jeździ a ze czasami kichnie to już jego problem dobrze ze paliwka za duzo nie wcina jeżeli wprowadziłem w błąd to przepraszam
Masz racje we wszystkim, prócz trwałości na gazie tego nieszczęsnego 16v. Widze, że przeczytałeś troche fachowej literatury ale tak się składa, że mam troche więcej praktyki.
Wracając do tematu instalacja ma być założona w renomowanym warsztacie gdzie montaż lpg odbywa się od kilku lat i nie ma mowy o jakiejś instalacji garażowej jeszcze raz pytanie sekwencja czy II druga generacja???
Myśle, ze korzystniej II generacji. Korzyści płynące z sekwencji nie rekompensują ceny w tym przypadku. A gdzie to malo ważna sprawa, chodzi raczej o uczciwość montującego instalacje, sam montaż to połączenie podzespołów w odpowiedni i jednakowy sposób niezależnie od montującego.
Wracając do tematu instalacja ma być założona w renomowanym warsztacie gdzie montaż lpg odbywa się od kilku lat i nie ma mowy o jakiejś instalacji garażowej jeszcze raz pytanie sekwencja czy II druga generacja???

na to pytanie odpowiesz sobie sam sprawa wygląda tak

używasz dużo auto sekwencja a jeśli popylasz 10metrów po bułeczki to zostań przy pb lub IIgen ja osobiście polecam sekwencje z tego względu że silnik ma dłuższa żywotność głowica/wtryskiwacze itp a to przez to że sekwencja zapala na paliwie i pali do osiągnięcia temp chyba 30c ale nie jestem pewien wiem że do iluś tam stopni jest to bardzo dobre bo przez ten czas wtryskiwacze są przelewane paliwem a nie wypalane gazem lecz jeśli w drodze do pracy jeśli tylko tam jezdzisz silnik nie osiaga temp to IIgen mam nadzieje że troszke rozjaśniłem sprawe....
chyba 30c ale nie jestem pewien-- u mnie 18 stopni - więcej nie trzeba (podobno)
witajcie ponownie. mi gazownik nic nie powiedział na temat temperatury mam BRC z wtryskiem do kolektora, mówił, że lanek sam sie przełączy na gaz po przekroczeniu 2000 obrotów. ja sie kompletnie nie znam na tym. czy to nie szkodzi lankowi??
mój lanek się przełączał po przekroczeniu 2000 obr/ min i po osiągnięciu 30 C temperaturki. z tego co mi gazownik tłumaczył to 30 stopni to temperatura w której gaz wystarczająco szybko zmienia stan skupienia co faktycznie pomaga membranie
Wczoraj zainstalowałem LPG w moim LANKU założyli mi sekwencję jest to STAG 300 z ELPIGAZU ciekawy jestem ile mi będzie palił bo jeśli chodzi o jazdę to niema żadnej różnicy czy na LPG czy też na Pb .
powinien palić około 20% więcej gazu niż benzyny, a ile benzynki ci palił?? ja też jeszcze nie wybadałem ile mi zjadł mój, bo mało ostatnio jeździłem.
Po pierwszym tankowaniu wychodzi mi ok 12 l/100przy jezdzie mieszanej i sporo normalnej ale dosyć ostrej jazdy 110-140km/h LPG z LOTOSU teraz zatankowałem na innej stacji i zobaczymy ?
miałem w matizie sekwencje i palił mi tyle ile benzyny,róznica praktycznie zadna,ale przy wiekszych silnikach jak w lanku moze to byc ok 15 proc wiecej,ale i tak taniej,a jazda w stos do podcisnieniowki calkiem inna
Dokumentacja mówi ok. +10 do 15% więcej niż PB.

II generacja nawet do +40%, średnio +25-30% więcej niż PB.

Witam. Wlasnie sie zarejestrowalem u was gdyz jestem od ponad 2 lat na innym forum lanosa AUTOKĄCIK-u. Mam pytanie do was koledzy. Mam Lanoska 1.6 16V i zastanawiam sie jaki gaz zalozyc. Bylem u majstra u mnie w Kielcach ktorego polecil mi kolega gdyz zakladal u niego gaz i powiedzial mi ze lepiej bedzie jak zaloze do swojego samochodu sekwencje(koszt-2150zl) bo jak chce III generacje to musze sie liczyc ze strzelaniem itp. Moje pytanie czy nie bedzie czegos takiego jak zaloze sekwencje ze bedzie mi wlasnie strzelal jakies nagle straty mocy czy krecenie sie samoistne do 3000 obrotow jak tu ktos pisal, czy np bedzie mi w srodku walic gazem a ja jestem alegrikiem wiec tego sie bardzo boje!! Prosze o rade. Z gory Dzieki i Pozdrawiam
witam nie mam zbyt dużego doświadczenia z LPG ale ja założyłem sekwencje moje spostrzeżenia to niema żadnej różnicy w mocy idzie tak samo nie ma żadnych strzałów ani szarpnięć gdy instalacja się przełacza z benzyny na gaz nic nie śmierdzi a przełącza mi się na gaz jak niema mrozu po przejechaniu około 300-400metrów .Mój żięć ma w lanku II generaccje i od czasu do czasu mu strzeli pozdrawiam Henryk.
witam nie mam zbyt dużego doświadczenia z LPG ale ja założyłem sekwencje moje spostrzeżenia to niema żadnej różnicy w mocy idzie tak samo nie ma żadnych strzałów ani szarpnięć gdy instalacja się przełacza z benzyny na gaz nic nie śmierdzi a przełącza mi się na gaz jak niema mrozu po przejechaniu około 300-400metrów .Mój żięć ma w lanku II generaccje i od czasu do czasu mu strzeli pozdrawiam Henryk.

Ale doradzasz sekwencje raczej?? Koles ktory ma mi instalowac gaz z tego co wiem wloskie czesci ma! Zadzwonie jutro i dokladnie sie dowiem. Mi polecil go znajomy montowal u niego w skodzie felicji van. Jest bardzo zadowolony itak jak Ty mowi ze nie odczuwa spadku mocy nic nie smierdzi.
Witam moja instalacja to STAG 300
witam nie mam zbyt dużego doświadczenia z LPG ale ja założyłem sekwencje moje spostrzeżenia to niema żadnej różnicy w mocy idzie tak samo nie ma żadnych strzałów ani szarpnięć gdy instalacja się przełacza z benzyny na gaz nic nie śmierdzi a przełącza mi się na gaz jak niema mrozu po przejechaniu około 300-400metrów .Mój żięć ma w lanku II generaccje i od czasu do czasu mu strzeli pozdrawiam Henryk.

Ale doradzasz sekwencje raczej?? Koles ktory ma mi instalowac gaz z tego co wiem wloskie czesci ma! Zadzwonie jutro i dokladnie sie dowiem. Mi polecil go znajomy montowal u niego w skodzie felicji van. Jest bardzo zadowolony itak jak Ty mowi ze nie odczuwa spadku mocy nic nie smierdzi.

Jeżeli za stosunkowo małe pieniądze masz mozliwość założyć sekwencję to bierz ja. PO drugie, dobrze założona instalacja II generacji nie ma prawa śmierdzieć, jak śmierdzi gazem to po prostu jest gdzieś nieszczelność.

Strzały w kolektro to nie wina instalacji gazowej tylko elektryki. Stan instalacji elektrycznej w aucie z gazem musi być nienaganny. Przy strzałach trzeba zawsze sprawdzić stan kabli,świeć, kopółka oraz cewka.

Co do sdpadków mocy. Najbardziej zauważalny spadek mocy jest w instalacjach na śrubę jak gazownik ustawi na oszczędną jazdę i przy 3,5 tyś obr już się auto dławi, ale mało pali. II generacja z kompem dobrze ustawiona z silnikiem krokowym daje maly spadek mocy, pali gazu o ok. 25% więcej niż PB. JA mam II gen i tego za bardzo nie odczuwam. Wrażenie na sekwencji może być mniejsze z uwagi braku w dolocie zwężek.

Czy sekwencja czy II generacja? Zależy ile jeździsz rocznie, przy przebiegach poniżej 10 000 km to sekwencja nie za bardzo się opłaca. Już lepiej II gen. Jak jeździsz ponad 20 000 km to zakładaj sekwencję.

Powiem Ci ze jezdze kolo 15 000 rocznie mysle ze jak zaloze gaz to bede wiecej kilosow robic bo sam wiesz jak jest tanie paliwoto i w portfelu wiecej Mi ten koles doradzil sekwencje bo nie bede mial problemow. Wlasnie ja sie boje najbardziej 2 rzeczy po zalozeniu gazu: tego ze bedzie mi smierdziec w srodku, i jakis spadkow mocy czy tez gasniec silniki np po wrzuceniu na luz czy tym podobne:/ Mysle ze lepiej doplacic te 400 czy 500 zl i miec troche mnie problemow tym bardziej ze tego samochdu sprzedawac nie bede bo jest z 98 roku a ma na liczniku teraz 51 000 bo odziedziczylem go po dziadku. A jezeli bede sprzedawal to mojej dziewczynie
Ja założyłem sekwencję i nie żałuję a ty jak masz kasę to też zakładaj .
sekwencja jezeli juz montujesz ,zwlaszcza ze cena dostepna,dlaczego?
-gaz nie wypelnia kolektora jak w 2 gen
-nie osadza sie na krokowym,przepustnicy,czujnikach itd,bo przez nie nie przeplywa
-zdrowszy dla silnika,mozna gonic dobrze autem a w 2 gen, przy naglych przyspieszeniach przez pewien czas mieszanka jest uboga (dopiero po chwili robi sie taka jak powinna),a uboga mieszanka to nagly wzrost temp. w głowicy,jezeli ktos ostro jezdzi to mozna przepalic uszczelke (ale lanki sa całkiem odporne)
-przy skonczeniu sie gazu auto samo przejdzie na Pb i nawet nie zauwazysz kiedy,tylko sygnalizacja gazu wskaze ze jedziesz juz na Pb (ja opisuje sekwencje lovato)
-wymieniasz swiece,kable jak w benzynie,a w 2 gen powinno sie częściej
-mozna modyfikowac mape wtrysku i sobie ustawic auto pod siebie

itd itd
Jestem zielony w temacie ale chłone forum jak tylko mam chwilke.

Jak mozna zabezpieczyć sie przy strzałach gazu (z kolektora?)?
tak,tzn zminimalizowac ryzyko uszkodzenia ,ja mam klapkę wmontowana miedzy puszkę filtra powietrza a mixer,ta klapka to taki pierscien z otworkami po obwodzie i te otworki sa zakryte opaska gumowa,a wewnątrz tego jest klapka uchylna,jezeli auto stoi na zgaszonym silniku to klapka jest zamknieta,a jezeli pracuje to zasysane do silnika powietrze uchyla ją,w razie strzału klapka ulega zamknieciu a moc wybuchu idzie na zewnątrz poprzez te otworki ,prawdopodobnie ta opaska gumowa jest jednorazowa,ale jak masz oczyszczone swiece,szczeliny 0,9 mm,dobre kable to strzału nie powinno byc,ja nigdy nie mialem w lanku a zrobilem na gazie 140 tys (auto ma teraz 180 tys)
Ok dzięki chłopaki za odpowiedź. Tzn. na razie nic sie nie działo i tak profilaktycznie robie wywiad To prawda że blos też uniemożliwia praktycznie taki wybuch?
Witam, mam trzy pytania. Jestem posiadaczem Lanosa 1.5 8v, jako że na paliwo idzie mi ostatnimi czasy po 500 zł miesięcznie, co jest dla mnie stanowczo zbyt dużą kwotą, mysle o założeniu gazu.

1. Jaką instalację polecacie to takiego silnika,
2. Jaki jest orientacyjny koszt tej instalacji (zastanawiam sie czy mi sie zwróci, gdybym założył gaz mam w planach pojeździć nim rok, może dwa), widze,że w Sosnowcu jest punkt polecanego tu Elpigaz, ktoś wie jakie tam mają ceny?
3. najważniejsze pytanie - mój lanos ma 10 lat, przejechane o ile licznik nie kłamie 125 tys km, od nowości tylko benzynka. Słyszałem,że przy takich autach, starszych z niemałym przebiegiem, LPG to nie jest dobry pomysł, podobno dość mocno zaczyna "sypać się" silnik po zamontowaniu LPG i to co zaoszczędze na paliwie wydam na wymiany. Prawda czy mit?:)

Z góry dzięki za odpowiedzi
Jeśli nie zdecyduje się na gaz to chyba rozejrze się za Polo 1.9 SDI i zdradze marke:P choć wolałby nie bo Lanosik to ku mojemu zdziwieniu fajne autko
Witam, mam trzy pytania. Jestem posiadaczem Lanosa 1.5 8v, jako że na paliwo idzie mi ostatnimi czasy po 500 zł miesięcznie, co jest dla mnie stanowczo zbyt dużą kwotą, mysle o założeniu gazu.

1. Jaką instalację polecacie to takiego silnika,
2. Jaki jest orientacyjny koszt tej instalacji (zastanawiam sie czy mi sie zwróci, gdybym założył gaz mam w planach pojeździć nim rok, może dwa), widze,że w Sosnowcu jest punkt polecanego tu Elpigaz, ktoś wie jakie tam mają ceny?
3. najważniejsze pytanie - mój lanos ma 10 lat, przejechane o ile licznik nie kłamie 125 tys km, od nowości tylko benzynka. Słyszałem,że przy takich autach, starszych z niemałym przebiegiem, LPG to nie jest dobry pomysł, podobno dość mocno zaczyna "sypać się" silnik po zamontowaniu LPG i to co zaoszczędze na paliwie wydam na wymiany. Prawda czy mit?:)

Z góry dzięki za odpowiedzi

Jesli silnik zdrowy a autem chcesz pojezdzic zaloz sekwencje. Ja zapalcilem 2200zl za sekwencje na dobrych czesciach czylidobrej klasywtryski itp. To ze przystarych autach gaz psuje silnik to takisam mitjak jezdzenie na bombie. Jezeli gaz jestnormalnie wyregulowany to silnik nie odczuje czy to gaz czy PB. Ludzie wieszaja psy na agzie a powinni na tych magikach co jemontuja....
Jeśli nie zdecyduje się na gaz to chyba rozejrze się za Polo 1.9 SDI i zdradze marke:P choć wolałby nie bo Lanosik to ku mojemu zdziwieniu fajne autko
tyle ze polo mają "małą" wade w silnikach diesla z....skrzyniami biegów,rozejrzyj się ,a zobaczysz ,że to chodliwa część z pewnych względów -kolega ma i robił skrzynie to wiem he he
Witam, mam trzy pytania. Jestem posiadaczem Lanosa 1.5 8v, jako że na paliwo idzie mi ostatnimi czasy po 500 zł miesięcznie, co jest dla mnie stanowczo zbyt dużą kwotą, mysle o założeniu gazu.

1. Jaką instalację polecacie to takiego silnika,
2. Jaki jest orientacyjny koszt tej instalacji (zastanawiam sie czy mi sie zwróci, gdybym założył gaz mam w planach pojeździć nim rok, może dwa), widze,że w Sosnowcu jest punkt polecanego tu Elpigaz, ktoś wie jakie tam mają ceny?
3. najważniejsze pytanie - mój lanos ma 10 lat, przejechane o ile licznik nie kłamie 125 tys km, od nowości tylko benzynka. Słyszałem,że przy takich autach, starszych z niemałym przebiegiem, LPG to nie jest dobry pomysł, podobno dość mocno zaczyna "sypać się" silnik po zamontowaniu LPG i to co zaoszczędze na paliwie wydam na wymiany. Prawda czy mit?:)
...
Ja też przyłączę się głownie do 3 pytania kolegi Remy84. Z racji tego że za jakieś 2-3 miesiące przejdzie w moje posiadanie Lanos 1,5 8V którego rodzice użytkują od nowości(od 1998r)przebieg to 120tys.km. I z racji tego, że jeszcze się uczę i moje dochody nie są zbyt wielkie zastanawiam się nad założeniem do Lanoska instalacji BRC Sequent za około 2500zł i nie wiem czy zaszkodzi to autu czy nie. Czy miał ktoś może kiedyś styczność z gazownikiem mieszczącym się w Łodzi przy ulicy Żelaznej?
Zaznaczę, że w temacie jestem mało rozeznany.
jezdziłem na lovato,na pewno słabą strona instalek w tych cenach jest...listwa wtrysków.jest to najdrozszy element i po pewnym czasie wtryskiwacze bedaa wymagały regeneracji lub wymiany,stad często biora sie roznice w cenie instalek-komponenty kosztują.lepsza sekwa niż 2 generacja-bez dwóch zdan,a za 2500zł ,tyle chodza składaki
Cytat: Jaka instalacja gazowa do 1,6 16v?

BRC Sequent 24
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •  

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.