Graczem będąc…

Witam,
Mam pytanie, przymierzam siê do wymiany oleju i nie wiem czy zostac przy obecnym czy mo¿e wlaæ inny. Z góry dziêkuje za wasze sugestie.
Lanos 1.4, przegieg 115 tys.
Bierze olej 0,1-0,2 na 1000km
Aktualnie jest shell 14W/40

[ Dodano: 2009-03-13, 09:02 ]
Oczywi¶cie shell 15 W/40


Czyli masz ju¿ mineralny wlany?
Je¿eli tak jak wymienisz na pó³ syntetyk, a tym bardziej na syntetyk to masz silnik do remontu bo go wyp³ucze ca³kowicie. Tym bardziej, ¿e ju¿ olej bierze.

BTW dlaczego przy tak ma³ym przebiegu masz juz minera³ wlany?
Auto mam od listopada zesz³ego roku, poprzedni w³a¶ciciel by³ mechanikiem i domy¶lam siê ¿e mia³ go za fryku.
To mo¿esz mu podziêkowaæ, ¿e sprzeda³ Ci samochód kwalifikuj±cy siê do remontu silnika.
Lepiej oleju ju¿ na wyzszy nie zmieniaj. Wlej taki jak masz czyli jakis dobry minera³ 15.W 40


To mnie nie pocieszy³e¶. Jaki olej proponujesz tego shella czy inn± firmê?
Ja bym wla³ Mobil 1. Jednak jest chyba najlepszy.
Poczekaj jeszcze na opinie innych ludzi z forum. Ale s±dzê, ¿e wiêcej ni¿ ja Ci nie powiedz±
Dziêki.
Ja bym wla³ Mobil 1. Jednak jest chyba najlepszy.
Poczekaj jeszcze na opinie innych ludzi z forum. Ale s±dzê, ¿e wiêcej ni¿ ja Ci nie powiedz±

Mobil 1 to pe³ny syntetyk, bezpiecznie bêdzie jak przy tym przebiegu przejdziesz na pó³syntetyk 10W40.
Marka dowolna. Ja mam aktualnie oplowski i jest ok (dobrze czysci nagar po Lotosie )
Mozesz spokojnie laæ dalej tego Shella, to tez dobry olej. Inna sprawa ¿e zalanie mineralnym jest trochê podejrzane.
Ja bym wla³ Mobil 1. Jednak jest chyba najlepszy.
Poczekaj jeszcze na opinie innych ludzi z forum. Ale s±dzê, ¿e wiêcej ni¿ ja Ci nie powiedz±

Mobil 1 to pe³ny syntetyk, bezpiecznie bêdzie jak przy tym przebiegu przejdziesz na pó³syntetyk 10W40.
Marka dowolna. Ja mam aktualnie oplowski i jest ok (dobrze czysci nagar po Lotosie )

Oczywi¶cie chodzi³o mi o markê Mobil. Przejêzyczy³em siê

Ja bym z minera³a nie przechodzi³ na pó³syntetyk tym bardziej, ¿e olej bierze. Jest to olej p³ucz±cy i jak mu silnik wyp³ucze to spalania oleju nie bêdzie liczy³ w ml na 1000 km tylko w litrach na godzine
Z tego co zd±¿y³em wyczytaæ mineralnym zalewa siê bardziej wyeksploatowane silniki. Co¶ czujê ¿e facet sprzedaj mi auto z niespodziank±.
A przy okazji, spalanie oleju na poziomie 0,1-0,2 na 1000km to jest du¿o ?
To jest oko³o 1-2 litry na 10kkm. To ju¿ sporo.
A ogl±da³e¶ mo¿e silnik pod k±tem wycieków ? Mo¿e siê poci w kilku miejscach i to zwiêksza zu¿ycie oleju. Je¶li jednak silnik bierze olej z przyczyn mechanicznych i narazie nie masz zamiaru remontu robiæ to polecam jaki¶ olej z serii High Mileage np Castrol lub Mobil.
to przy jakim przebiegu powinno sie zmieniac na mineralny ?
Nie ma w³a¶ciwie granicy. Jak zaczyna braæ olej i to tak konkretnie to powinno siê na mineralny przej¶æ, chyba, ¿e masz kasê na remont silnika.
Uwa¿am, ¿e na oleju mineralnym siê powinno je¼dziæ tylko wtedy gdy nie ma siê pieniêdzy na remont silnika i nigdy wiêcej.
Osobi¶cie my¶lê, ¿e olej na gorszy czy syntetyku na pó³syntetyk i z pó³syntetyku na minera³ powinno siê zmieniaæ gdy olej zaczyna paliæ oko³o 1L oleju na 10k km.
Poprzedni w³a¶ciciel je¼dzi³ na mineralnym wiêc ja chyba ju¿ nie mam wyj¶cia.
Dzisiaj obejrza³em silnik pod k±tem wycieków.
W kilku miejscach delikatnie siê poci miêdzy innymi, odma od strony filtru powietrza i przy niektórych ¶rubach pokrywy zaworów i g³owicy.
Natomiast obudowa rozrz±du jest mokra od oleju.
Co¶ mi siê zdaje, ¿e kupi³e¶ samochód po ciê¿kich przej¶ciach. Nie mo¿na wykluczyæ przegrzania.
Nie dramatyzowa³bym a¿ tak bardzo.
To, ¿e silnik pracujê na oleju mineralnym nie przes±dza wcale o tym, ¿e nadaje siê on do remontu.

Odsy³am do instrukcji obs³ugi, w której producent dopuszcza stosowanie oleju mineralnego.

Osobi¶cie równie¿ jestem zwolennikiem syntetycznych olejów, mój lanos chodzi obecnie na syntetycznym Castrolu, pomimo tego, ¿e wcze¶niej mia³ zalany pó³-syntetyk, jednak nie mo¿na popadaæ w skrajno¶ci.

Jako¶ nic strasznego u mnie siê nie sta³o, ubytków oleju nie ma wcale, chodzi jak rakieta

Co wiêcej kupi³em kiedy¶ auto, które pracowa³o tylko i wy³±cznie na oleju mineralnym (oko³o 100 tys. km, mo¿e wiêcej ) od razu zala³em pó³-syntetyka, nie odnotowa³em ¿adnych powa¿nych ubytków oleju, zrobi³em nim ponad 80 tys. km, rozrz±d nie wykazywa³ nawet najmniejszych oznak zu¿ycia. Przy przebiegu oko³o 180tys. km na hamowni wykazywa³ tak± moc jak fabryka da³a.
Jak mieli¶my Asconê to je¼dzi³a na mineralnym. Jak ojciec zala³ syntetykiem to silnik do remontu poszed³. Taka ma³a informacja.
Wszystko zale¿y od stanu technicznego silnika i od jego konstrukcji.

Jak ju¿ pisa³em wcze¶niej mia³em auto z przebiegiem oko³o 100 tys. km (zrobione na oleju mineralnym) po czym zala³em olej pó³-syntetyczny, na którym zrobi³em ponad 80 tys. km.
Wszystko z silnikiem by³o ok, nie bra³ oleju, chodzi³ jak marzenie.

Kolego silnik w Asconie fabrycznie pracowa³ na mineralu, producent zapewne nie przewidywa³ w ogóle mo¿liwo¶ci u¿ycia oleju syntetycznego (chocia¿ pewny tego nie jestem), nie wiadomo równie¿ w jakim stanie by³ silnik kiedy zapodali¶cie mu syntetyka.
Istotne jest przede wszystkim to, ¿e ciê¿ko wykazaæ bezpo¶redni zwi±zek pomiêdzy uszkodzeniem silnika a zmian± oleju.
Pamiêtasz co siê wtedy dok³adnie sta³o? Stwierdzenie "silnik by³ do remontu" niewiele mi mówi, co dok³adnie sie uszkodzi³o ?
Spalanie oleju by³o niewiele mniejsze od spalania benzyny
Natomiast obudowa rozrz±du jest mokra od oleju zdejmij ja i zobacz czy nie poszedl uszczelniacz na walku rozrzadu albo wale,tedy moze sporo uciekac.
Nie dramatyzowa³bym a¿ tak bardzo.
To, ¿e silnik pracujê na oleju mineralnym nie przes±dza wcale o tym, ¿e nadaje siê on do remontu.

Odsy³am do instrukcji obs³ugi, w której producent dopuszcza stosowanie oleju mineralnego.

Osobi¶cie równie¿ jestem zwolennikiem syntetycznych olejów, mój lanos chodzi obecnie na syntetycznym Castrolu, pomimo tego, ¿e wcze¶niej mia³ zalany pó³-syntetyk, jednak nie mo¿na popadaæ w skrajno¶ci.

Jako¶ nic strasznego u mnie siê nie sta³o, ubytków oleju nie ma wcale, chodzi jak rakieta

Co wiêcej kupi³em kiedy¶ auto, które pracowa³o tylko i wy³±cznie na oleju mineralnym (oko³o 100 tys. km, mo¿e wiêcej ) od razu zala³em pó³-syntetyka, nie odnotowa³em ¿adnych powa¿nych ubytków oleju, zrobi³em nim ponad 80 tys. km, rozrz±d nie wykazywa³ nawet najmniejszych oznak zu¿ycia. Przy przebiegu oko³o 180tys. km na hamowni wykazywa³ tak± moc jak fabryka da³a.

Kolego instrukcje obs³ugi samochodów pisz± producenci którzy z regu³y daj± na ten samochód gwarancje na której nie pa³aj± siê do napraw samochodów. Je¶li silnik bêdzie co¶ fabrycznie nie halo i bêdzie bra³ olej (syntetyk) wiêcej ni¿ przewidzia³y normy producenta to nalej± mineralny by pali³ mniej ni¿ górna granica producenta wskazuje.
Oleje mineralne s± przeznaczone to starych konstrukcji silników i dla ludzi którym siê nie chce remontu robiæ.

Ja osobi¶cie nie kupi³ bym samochodu w którym by³ nalany mineralny to znaczy jedynie, ¿e silnik nie jest w dobrym stanie, takie jest moje zdanie.

Wracaj±c jeszcze do ciekawostek instrukcji samochodów to dla przyk³adu w moim firmowym Getzie producent napisa³, ¿e samochód mo¿e paliæ 1L/1000km oleju i to w cale nie znaczy, ze musz± naprawiaæ silnik dopiero po przekroczeniu tej granicy uznaj± reklamacje. Na szczê¶cie na razie nie bierze mi oleju
Zalej ceramizera mo¿e co¶ pomo¿e nie ma du¿ego przebiegu,jak ³adnie pali ,i nie za du¿o,mog± byæ uszczelniacze ale wtedy ceramizer nie pomo¿e
Zalej ceramizera mo¿e co¶ pomo¿e nie ma du¿ego przebiegu,jak ³adnie pali ,i nie za du¿o,mog± byæ uszczelniacze ale wtedy ceramizer nie pomo¿e
Nie ceramizer a zlikwidowanie wycieków jak kolega pisa³ jest ich trochê zw³aszcze trzeba zlikwidowaæ ten na obudowie rozrz±du bo podobno mocno mokry. Wed³ug mnie ubytki oleju na zewn±trz to bêdzie minimum 70% tego co bierze i bêdzie mo¿na nalaæ pó³syntetyk.
Witam,
Mechanik wymienia³ mi uszczelniacze wa³ka rozrz±du i wa³u. Po jakim¶ czasie zauwa¿y³em ¿e znowu na obudowie jest olej, pojecha³em z reklamacj±. Mechanik powiedzia³ mi ¿e zamówi lepsze uszczelniacze a te odda do reklamacji. Rozebra³ rozrz±d i stwierdzi³ ¿e jest sucho a cieknie odma. Faktycznie odma by³a walniêta przy pokrywie klawiatury, wymieni³em j± a olej na obudowie rozrz±du znowu siê pojawi³. Uzna³em ¿e drobne wycieki na obudowie w silniku 1.4 8v pojawiaj± siê w my¶l zasady "ten typ tak ma". A mo¿e czas zmieniæ mechanika?
A powiedzcie mi co by¶cie zrobili na moim miejscu. W zesz³ym roku kupi³em Lanosa 1,5 16V z gazem od starszego pana. By³ on zalany mineralnym Lotosem bo temu panu tak poradzili gazownicy. Jak go kupi³em to mia³ przebieg 85000 i ja wymieni³em olej i zala³em go te¿ mineralnym tyle, ¿e Shell. Teraz zbli¿a mi siê znów wymiana i nie wiem czy zalewaæ go pó³syntetykiem czy znów mineralnym. Oleju od ostatniej wymiany dola³em mo¿e 0,2 litra ale troszkê mi siê poci pod pokryw± zaworów. To jaki olej polecacie i jakiej firmy?
Ja bym zaryzykowa³ z dobrym pó³syntetykiem np. Mobil super S albo Castrol Magnatec (sam mam taki i sobie chwale)
Witam,
Wracaj±c do tematu wymiany oleju. Jestem 3 w³a¶cicielem lanosa, trochê pogrzeba³em w ksi±¿ce serwisowej, okaza³o siê ¿e pierwszy w³a¶ciciel la³ do silnika 10w40. Dopiero drugi w³a¶ciciel kupuj±c to auto z przebiegiem 70 tys zala³ minera³ 15w40(mam nadziejê ¿e tylko z oszczêdno¶ci). Na t± chwilê lanos ma przebieg 110 tys (2 x zalany minera³em). W zwi±zku z tym mam pytanie czy warto wróciæ do pó³syntetyka czy zostaæ przy mineralny shellu?
Jestem ciekaw waszych opinii i z góry za nie dziêkujê.
-auto nie dymi przy odpalaniu
-nie rzyga olejem przez odmê od strony filtra
-bierze 100-200 ml na 1 tys ale mam przeciek(mokra obudowa rozrz±du)
-przyzwoicie pali
Pozdrawiam
Zostañ przy dobrym mineralnym, szkoda ryzykowaæ.

-bierze 100-200 ml na 1 tys ale mam przeciek(mokra obudowa rozrz±du)

To jeszcze nie ma dramatu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •